Djungelvrål Skrevet 23. mars 2010 #1 Skrevet 23. mars 2010 (endret) Jeg skulle ønske jeg fant en foundation som dekket bra så jeg fikk helt jevn hud uten at det ble tørt og maskeaktig. Synes de jeg har prøvd som dekker blir nettopp slik, derfor bruker jeg en som bare dekker middels. Bruker en fra maibelline nå. Airbrush foundation, er helt grei. Noen som har prøvd den nye fra maibelline som er i fastform? Dream mouse tror jeg den heter. Eller en annen som dekker bra uten at den "syns". Helst en man kan kjøpe i butikk i norge, ikke på nett. Endret 23. mars 2010 av Vinnie
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. mars 2010 #2 Skrevet 23. mars 2010 Estee Lauder double wear skal være veldig god. Selges vel på Esthetique.
AnneBonny Skrevet 23. mars 2010 #4 Skrevet 23. mars 2010 (endret) Kjøp en ren fuktighetskrem og plei huden din med ansiktsskrubb som kan skrubbe bort tørre flak og urenheter. Gjør du dette er faktisk mye av problemet ditt løst, i starten kan du påføre ekstra mye fuktighetskrem der du ser at du trenger det. Masser også ansiktet ditt litt for å få opp blodsirkulasjon. Ang foundation bruker jeg mineral foundation. Finnes mange produkter i mineral kategorien der ute som jeg ikke har prøvd, som sikkert er like bra som SC vil jeg tro. Vil du ha et produkt som jevner seg naturlig med hudoljen din har jeg kjempe god opplevelse med SC. Sheer cover: http://www.sheercover.com/ Kjøpt: http://www.tvshop.com/NO/products/201025/208643 Endret 10. juli 2010 av AnneBonny
Djungelvrål Skrevet 23. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 23. mars 2010 (endret) Gjør alle disse tingene, får ikke jevn hud for det. Har aldri sett at det har hjulpet på noe som helst vis. Får bare jevnere hud når jeg er litt brun jeg. Har mange små føflekker, litt kvisearr, store porer, veldig blå ringer under øynene, pigmentflekker etter sol, litt corperose rundt nese. Ingen skrubb eller maske hjelper for slikt. Er bare å innse. Kan heller IKKE bruke mineralfoundation, ser pudrete og kunstig ut. Endret 23. mars 2010 av Vinnie
AnneBonny Skrevet 23. mars 2010 #6 Skrevet 23. mars 2010 Hva slags mineral found har du brukt da? Pudrete og kunstig kommer som regel av å bruke for mye.
Gjest Silvermist Skrevet 23. mars 2010 #7 Skrevet 23. mars 2010 Estee Lauder double wear skal være veldig god. Selges vel på Esthetique. Ja, denne brukte jeg for en stund siden, den dekker veldig bra Det var faktisk grunnen til at jeg sluttet å bruke den, det ble litt for mye for min smak. Men hvis du er ute etter et veldig dekkende resultat er den sikkert midt i blinken
Djungelvrål Skrevet 23. mars 2010 Forfatter #8 Skrevet 23. mars 2010 (endret) Hva slags mineral found har du brukt da? Pudrete og kunstig kommer som regel av å bruke for mye. Prøvd en fra loreal og en fra lily lolo. Porer ble framhevet og pudderet syntes alt for mye på huden. Noe som er tørt vil automatisk syns mer, og det smelter ikke inn i huden. Tørre ting smelter ikke. Endret 23. mars 2010 av Vinnie
Makaroni Skrevet 23. mars 2010 #9 Skrevet 23. mars 2010 Jeg har forsøkt mange ulike foundation i mitt liv inntil jeg ramla over en jeg har sverget til siden jeg begynte å bruke den for 8 år siden! Har fått mange komplimenter for at huden ikke ser SMINKET ut, men likevel har et jevnt og fint underlag. Herligheten er Helene Runbenstein sin Color Clone. Du kan ta på i flere omganger ettersom hvor dekkende underlag du vil ha, og den sitter virkelig bra og pent på. Er verdt hver eneste krone!
Rexina Skrevet 23. mars 2010 #10 Skrevet 23. mars 2010 Var Color Clone jeg skulle anbefale også! Den er helt fantastisk og dne første foundation jeg har blitt 100% fornøyd med og kjøpt flere ganger! Den justerer seg litt etter fargetonen i huden din, så du får ikke noe maskeaktig resultat. I tillegg dekker den og jevner ut huden. Har du veldig store kviser for eks, så bød du nok gå over med en concealer etterpå, men ikke ellers. Den sitter hele dagen, og er fin på tørre partier. Og den gjør seg veldig fint på bilder:)
Djungelvrål Skrevet 23. mars 2010 Forfatter #11 Skrevet 23. mars 2010 Fikk en prøve på denne, men den var for mørk. Kan prøve den som er hakket lysere da
datajente Skrevet 23. mars 2010 #12 Skrevet 23. mars 2010 Jeg bruker et billigere alternativ: Instant Smooth Results fra Maybeline, omtalt her Jeg sliter med store porer og grov hud, men dette dekker denne foundation kjempebra, og huden ser naturlig og fresh ut. Denne foundation vant også testen til TV2 Hjelper Deg for noen år siden. Jeg har prøvd mange andre foundations - også mineral - men vender stadig tilbake til denne.
Virilja Skrevet 23. mars 2010 #13 Skrevet 23. mars 2010 Viktig at du går til hudpleier og peeler ofte, så vil foundationen sitte bedre også. Jeg slet lenge med samme problem, fant ingen jeg likte noe særlig, helt til jeg prøvde Exuviances foundation. Den er rene mirakelet. Ellers er også ID veldig god og dekkende, hvis du tåler den.
Djungelvrål Skrevet 23. mars 2010 Forfatter #14 Skrevet 23. mars 2010 Viktig at du går til hudpleier og peeler ofte, så vil foundationen sitte bedre også. Jeg slet lenge med samme problem, fant ingen jeg likte noe særlig, helt til jeg prøvde Exuviances foundation. Den er rene mirakelet. Ellers er også ID veldig god og dekkende, hvis du tåler den. Man trenger ikke gå til hudpleier hvis huden er normal og man bruker greie produkter hjemme. Kan ikke bruke mineralsminke. Blir tørt.
Rumohra Skrevet 24. mars 2010 #15 Skrevet 24. mars 2010 Hei! Jeg kan anbefale Chanels Vitalumiére. Det er en flytende foundation som gir en super glød, dekker relativt bra uten å bli skikkelig maske. Den er ganske tyntflytende, men med bra pigment, så den er altså veldig drøy. En flaske for 470,- tror jeg, varer i over et halvt år her, og jeg sminker meg minst 5 ganger i uka. Jeg har litt kviser og ringer, pluss rødhet rundt nesen innimellom, og det dekker den greit, men må som oftest finpusse med litt concealer. Den har en tendens til å bli litt skinnende på meg, men med litt pudder i T-sonen er problemet borte (evt. litt concealer).
Rosebud Skrevet 24. mars 2010 #16 Skrevet 24. mars 2010 Selv bruker jeg bare mineralsminke, men har brukt "vanlig foundation" før, og kan være enig med dem som anbefaler Chanel; de har mange gode. Ellers hadde jeg gode erfaringer med Clinique Skin Smoother Pore Minimizing Makeup, den brukte jeg vel opp 3 tuber av, fordi jeg var så fornøyd, med alt fra farge til konsistens, dekkevne og varighet
Virilja Skrevet 24. mars 2010 #17 Skrevet 24. mars 2010 Man trenger ikke gå til hudpleier hvis huden er normal og man bruker greie produkter hjemme. Kan ikke bruke mineralsminke. Blir tørt. Neida, men det ser jo ut som om TS allerede gjør det, og alikevel virker en foundation tørr. Da kan det hjelpe å dra til hudpleier.
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. mars 2010 #18 Skrevet 24. mars 2010 Neida, men det ser jo ut som om TS allerede gjør det, og alikevel virker en foundation tørr. Da kan det hjelpe å dra til hudpleier. Vinnie ER ts.
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. mars 2010 #19 Skrevet 24. mars 2010 http://minmote.no/index.php/2009/03/slik-sminker-du-perfekt-hud/ Her står det nesten samme råd som de fleste har kommet med,men enda er det noe som er galt med hvert råd. Ingen her aner noe om dine hudproblemer eller hudtype,så vær litt mer ydmyk. For det første får du aldri bra resultat med foundation om du ikke bruker nok fuktighet. Fuktighet er selveste grunnlaget for å legge bra foundation. Har du tørre områder, peeling. Tørre områder skaper også ofte kviser. Har du hudproblemer,snakk med hudekspert. Det kan hende du har normal hud, men hva om du faktisk uansett bruker gale produkter på din hud? da er det greit å finne ut det. Mineral er best for problemhud! Har du arr, er det ingen produkter som hjelper. Men lys concealer kan ofte hjelpe til å skjule noen småarr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå