Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Vet ikke om dette er riktig postet...

JEg er på vei mot Oslo, som student. Lurer litt på hvor dere bodde, som studenter?

Jeg og familien lurer vel på å kjøpe, siden vi har ett ganske langt perspektiv på det.

Men hvilke områder er på vei "opp" de neste årene tror dere?

Hva er passe sentralt, trygt og ikkke det dyreste??

(det er jo ikke fasiter, men vil bare ha litt tanker fra dere)

har vel kikket litt på St. hanshaugen, Grünerløkka, Gamlebyen, bittelitt Majorstuen, Thorshov, kanskje Tøyen...

Videoannonse
Annonse
Gjest Lizette
Skrevet

Hei!

Vet ikke om dette er riktig postet...

JEg er på vei mot Oslo, som student. Lurer litt på hvor dere bodde, som studenter?

Jeg og familien lurer vel på å kjøpe, siden vi har ett ganske langt perspektiv på det.

Men hvilke områder er på vei "opp" de neste årene tror dere?

Hva er passe sentralt, trygt og ikkke det dyreste??

(det er jo ikke fasiter, men vil bare ha litt tanker fra dere)

har vel kikket litt på St. hanshaugen, Grünerløkka, Gamlebyen, bittelitt Majorstuen, Thorshov, kanskje Tøyen...

Jeg bodde i området Carl Berner/Rodeløkka i mange år i min studietid, og trivdes veldig godt. 10 min å gå til Grünerløkka og Torshov og 15-20 min å gå til sentrum. Det er dessuten veldig enkelt å komme seg over hele byen med kollektivtrafikk fordi du har både t-bane (nå er det blitt to t-banelinjer som stopper på Carl Berners plass), trikk og mange busslinjer.

Jeg tror også at det er et av områdene som er veldig "på vei opp" nå fordi de akkurat nå holder på å legge om hele krysset, det skal plantes masse trær osv, regner med at det blir veldig fint der når alt står ferdig til sommeren. Man får fortsatt mye for pengene der sammnenlignet med mange andre steder i byen, så hvis jeg skulle ha kjøpt noe i sentrum nå, tror jeg at jeg ville ha gått for det området.

Skrevet

Flyttet til St. Hanshaugen når jeg ble student, og der har jeg blitt :)Beste delen av hele byen!!

Skrevet

Takk for råd...

Trenger gjærne flere innspill!!

Skrevet (endret)

Området Carl Berner/Sinsen er veldig allright egentlig :) Som det ble skrevet over her, det er områder som er på vei oppover, men som det foreløpig er greie priser på:)

På sinsen er det både blokkbebyggelse og villastrøk, er veldig rolig og greit..

Endret av Jesse
Skrevet

St.hanshaugen, Majorstua og Frogner.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

St.hanshaugen, Majorstua og Frogner.

Enig her. St.Hanshaugen er veldig hot blant studenter, og generelt et veldig fint sted å bo. Uansett om man studerer ved UiO eller HiO, er St.Hanshaugen fint, fordi trikken går rett opp/ned alt ettersom. Majorstua er også veldig fint og sentralt - derfra er det kort vei å gå opp til Blindern, evt. kan man ta t-bane 1 stopp.

Selv bodde jeg en stund på Majorstua og trivdes veldig godt der, men flyttet etter hvert til et sted nærmere skolen min (ikke Blindern), slik at jeg fikk gangavstand. Ble lei av å være avhengig av t-bane og trikk, ville heller sove lenger om morgenen enn å bruke opptil en halvtime på å komme meg til skolen :søvn:

Bydeler lenger øst ville jeg knapt vudert, da det er veldig kjedelig å feks måtte ta T-banen helt gjennom sentrum hver eneste dag (selv om man egentlig bor ganske sentralt!), og fordi det rett og slett føles tryggere og roligere på St.hanshaugen og vestover.

Skrevet

Enig her. St.Hanshaugen er veldig hot blant studenter, og generelt et veldig fint sted å bo. Uansett om man studerer ved UiO eller HiO, er St.Hanshaugen fint, fordi trikken går rett opp/ned alt ettersom. Majorstua er også veldig fint og sentralt - derfra er det kort vei å gå opp til Blindern, evt. kan man ta t-bane 1 stopp.

Selv bodde jeg en stund på Majorstua og trivdes veldig godt der, men flyttet etter hvert til et sted nærmere skolen min (ikke Blindern), slik at jeg fikk gangavstand. Ble lei av å være avhengig av t-bane og trikk, ville heller sove lenger om morgenen enn å bruke opptil en halvtime på å komme meg til skolen :søvn:

Bydeler lenger øst ville jeg knapt vudert, da det er veldig kjedelig å feks måtte ta T-banen helt gjennom sentrum hver eneste dag (selv om man egentlig bor ganske sentralt!), og fordi det rett og slett føles tryggere og roligere på St.hanshaugen og vestover.

Det kommer jo helt an på hvor man skal studere da, om man må ta t-banen "helt gjennom" sentrum hver dag ;) Skal man gå på BI f.eks er det jo ikke noe problem, og med t-baneringen kommer man seg lett til Blindern uten å måtte innom byen..

Østkanten er ikke så farlig som mange tror ;) Også er det ikke så vanvittige priser her (eller..det er det vel i hele oslo, men ihvertfall ikke såå ille..) Skal man kjøpe noe på St.hanshaugen eller majorstuen (og siden TS skriver at familien skal flytte, så har han/hun antakeligvis barn, så de må ha litt mer enn 35kvm) så blir det fort VELDIG dyrt!

Jeg er selvfølgelig enig i at det er kjempegreit å bo på St.hanshaugen, Bislett, Majorstua osv.. (Trivdes kjempegodt der selv), men skal man være litt fornuftig og tenke pris, så er det kanskje ikke det lureste. Man betaler mye for at det er det "in-steder"

Til T.S: Vålerenga/Galgeberg, og Grefsen/Kjelsås er også veldig fint btw :)

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Det er ikke noe galt med noen av disse stedene og en student kan bli lykkelig overalt i Oslo.

Finn et sted du liker å vandre rundt i. Oslo er også såpass liten at du kan sykle til de fleste steder...bortsett fra at det ikke finnes egne sykkelfelt i byen!

Skrevet

Dersom du har mann og barn, som det høres ut som, så må dere først finne ut hvor mye penger dere har å kjøpe for og hvilken størrelse på boligen dere trenger. Å kjøpe noe i Oslo er dyrt, spesielt sentralt og på vestkanten.

Skrevet

Jeg har bodd i Oslo øst hele mitt liv, og kunne ikke tenke meg å bo andre steder :) Men det kommer jo litt an på hva man er ute etter, selvsagt. Mange steder på østkanten er også nær marka, har gode forbindelser for offentlig transport og er som regel rimeligere priset enn vestkanten. Og hyggeligere (synes nå jeg da!) ;)

Skrevet

Tusen takk for svar, nok en gang!!

Jeg er alene. Med familien mener jeg mine foreldre, som vurderer å bli kausjonister!

Skrevet

Aaaa. Hvordan har du tenkt å finansiere leiligheten? Har du mye egenkapital? Hjelper ikke med foreldre som kausjonister dersom du ikke har betjeningsevne. Men en mulighet er jo at foreldrene dine kjøper leilighet så leier du av dem.

Skrevet

Klart hvem som skal ta opp dette lånet er ett tema.

Er arv, og noen andre elementer med i bildet.

Det er en del egenkapital.

Prisklasse er 1,3 - 1,5 millioner.

Men dette var ment som en uformell tråd, litt med erfaringer fra hvor folk har bodd... Hvor det er alrgith å starte letingen, som student!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hva med Aker Brygge? Er det ikke endel studenter som bor der og?

Skrevet

Studenter på Aker brygge? Da må de være stinn :)

Bor selv på Sandaker og trives VELDIG. Aner ikke om området er på vei opp eller ned eller hvaforno, men det er supernærme all kollektiv (tro meg, det er viktig). Prisene der tror jeg er rundt der i klassen din, var ca det foreldrene mine kjøpte leiligheten vår for i 05, men det er da 3roms :)

Ellers kjenner jeg folk som bor rundt Majorstuen som trives, men der er det nok dyrere, husker å ha vært på visning i en 30kvm leilighet hvor de skulle ha 2mill....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...