Gå til innhold

Vielsespapirer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vielsespapirene fra skatteetaten er gyldig i 4 mnd, og behandingstiden varierer veldig fra 2 uker til 2 mnd.

Fra kirken har vi fått en bekreftelse på at de vil ha tilsendt papirer fra oss som ikke er eldre enn 3 mnd...

men om jeg sender inn papirer til staten 4 mnd før og behandlingstiden er 2 uker så vil kirke få de for tidlig...iiik!

Og om jeg venter for lenge og behandlingstiden plutselig er 2 mnd, så blir et ekstremt tett opp mot bryllupet, og jeg er redd for at noe skal gå galt eller ikke komme frem.

Hvordan gjør dere det?

Sikkert teit bekymring, men nå kom det da opp...så da kan jeg spørre dere andre bruder! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Mahareth
Skrevet

Åååååå, nå stressa du meg også litt jo :ler: Må sende disse papirene i dag tror jeg, er da tross alt bare 4 mnd igjen! :dåne:

Send når det er 4 mnd igjen, kirka kan da ikke klage når papirene er godkjent for datoen dere skal gifte dere? :klø: Og da er du sikra mot lengre behandlingstid :)

Gjest Tigress
Skrevet

Kan de ikkje berre søkje skatteetaten når det er 4 mnd igjen og så sende det vidare når de får dei?

Skrevet

Kan de ikkje berre søkje skatteetaten når det er 4 mnd igjen og så sende det vidare når de får dei?

Enig med Tigress. Søk når det er 4 mnd igjen. Ikke kryss av for at skatteetaten skal sende papirene til kirkekontoret. Da får du dem hjem i posten når de er godkjent, så kan du sende de videre til kirkekontoret selv, til rett tid. Enkelt og greit! :)

Skrevet

Vi skal gifte oss 1.mai og jeg sendte inn disse papirene i starten av mars. Vi fikk de i retur etter 5 dager.

Skrevet

Vi fikk våre papirer i posten i går. Skal jeg sende det videre til kirken?? Er det en tid på d også, da??

Skrevet

Samme tid som til skatteetaten, ikke tidligere enn 4 mnd. før bryllupet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...