Gå til innhold

Skal jeg ta en jeg ikke føler det rette for?

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har også vært borti det. Jeg klarte bare å date han i en uke. Det var absolutt ikke noe kjemi eller følelser fra min side. Han hadde mange av de egenskapene jeg så etter hos en kjæreste. Det ble helt feil for meg å være sammen med han når jeg ikke hadde de rette følelsene. Da er jeg heller singel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen kjemi så skal du selvfølgelig vente.

Men du kan ikke forvente altfor mye heller. Det å bruke litt sunn fornuft og magefølelsen, er aldri feil.

Se forøvrig min tråd her om Forelskelse og kjærlighet. Det blir vanskeligere å bli forelsket med årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner den rette tilslutt!

Jeg var singel i årevis og datet / hadde kortvarige forhold til flere menn som i utgangspunktet hørtes perfekte ut, men jeg klarte bare ikke å falle for dem. Ble mye bitre ord fra deres side da jeg tilslutt ga opp, for vi hadde jo vært "det perfekte par" og "utrolig lykkelige". Sånn foruten at jeg kun hadde vennskaplige følelser for dem, da.

Men så møtte jeg Drømmemannen på en meget uventet måte og visste at det var oss fra dag 1, heldigvis var han ikke vond å overtale ;)

Så det kommer igrunnen når du minst venter det... og da er det best å være singel og ikke bundet til en "reserveløsning".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg er lykkeligere med en gutt jeg ikke har de rette følelsene for enn helt alene, men likevel føles det feil å gjøre det. Har ikke noen spesielle i sikte uansett, men jeg lurer litt på om dette er eneste løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjestdeluxe

[quote name='Steinar40' date='23 mars 2010 - 10:02'

Det blir vanskeligere å bli forelsket med årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe

Eller skal jeg vente og mest sannsynlig være singel resten av livet?

Vente - når det ikke føles riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er så mange menn på dette forumet som mener du skal ta noen som ikke føles rett. Det handler nok mer om at vi mennesker ikke nødvendigvis er så fullstendig slaver av drifter utenfor vår kontroll at vi er helt uten evne til å påvirke hvem vi fascineres av. På den ene eller andre måte tror jeg vi ofte påvirker våre egne følelser, kveler mulige forelskelser eller legger opp til andre. Bevisst eller ubevisst. Eller noe midt i mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror du det er enten eller?

Hvis du ikke velger denne fyren, så forblir du singel resten av livet?

For øvrig, nei, jeg hadde aldri valgt en fyr jeg ikke følte noe for. Har selv vært datet (heldigvis ikke blitt sammen med!) som var "perfekt på papiret", men jeg innså at jeg blendet av hvor fantastisk alle andre mente han var. Det var ikke enkelt å forklare hvorfor jeg ikke ville dra det lenger, men jeg forsto jo at når jeg hele tida satt med følelsen av at dette gjorde jeg mer av andre enn de riktige grunnene, så kom det til å bli feil til syvende og sist uansett.

Jeg synes også det blir feil å være sammen med noen du ikke er betatt av, fordi det er respektløst mot vedkommende. Det vil skinne gjennom, på en eller annen måte. La ham finne seg en som elsker ham for den han er. Og tro meg, selv om du kanskje forblir singel en stund, så er følelsen av å ikke gjøre det rette vanskelig å leve med, den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Hvorfor tror du det er enten eller?

Hvis du ikke velger denne fyren, så forblir du singel resten av livet?

For øvrig, nei, jeg hadde aldri valgt en fyr jeg ikke følte noe for. Har selv vært datet (heldigvis ikke blitt sammen med!) som var "perfekt på papiret", men jeg innså at jeg blendet av hvor fantastisk alle andre mente han var. Det var ikke enkelt å forklare hvorfor jeg ikke ville dra det lenger, men jeg forsto jo at når jeg hele tida satt med følelsen av at dette gjorde jeg mer av andre enn de riktige grunnene, så kom det til å bli feil til syvende og sist uansett.

Jeg synes også det blir feil å være sammen med noen du ikke er betatt av, fordi det er respektløst mot vedkommende. Det vil skinne gjennom, på en eller annen måte. La ham finne seg en som elsker ham for den han er. Og tro meg, selv om du kanskje forblir singel en stund, så er følelsen av å ikke gjøre det rette vanskelig å leve med, den også.

Det er ikke en konkret person jeg snakker om her nå. Heller en tenkt løsning. Jeg vet at det ikke er riktig å være sammen med en man egentlig ikke føler er rett å være sammen med, men det føles helt feil å være singel i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg tror ikke det er så mange menn på dette forumet som mener du skal ta noen som ikke føles rett. Det handler nok mer om at vi mennesker ikke nødvendigvis er så fullstendig slaver av drifter utenfor vår kontroll at vi er helt uten evne til å påvirke hvem vi fascineres av. På den ene eller andre måte tror jeg vi ofte påvirker våre egne følelser, kveler mulige forelskelser eller legger opp til andre. Bevisst eller ubevisst. Eller noe midt i mellom.

Tull. Tiltrekkes man ikke så tiltrekkes man ikke, man kan likevel tvinge seg selg, men det vil være falskt, og det er det jeg vurderer å gjøre nå. For å slippe å være singel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke en konkret person jeg snakker om her nå. Heller en tenkt løsning. Jeg vet at det ikke er riktig å være sammen med en man egentlig ikke føler er rett å være sammen med, men det føles helt feil å være singel i hvertfall.

Ja, jeg kan jo forstå at det er kjipt å være singel, men tror du ikke også det vil føles feil å innlede et forhold til noen på feil grunnlag? Det vil jo bli som å lyve for vedkommende, med mindre du forteller ham sannheten, da.

Jeg må si at jeg synes det virker egoistisk å overveie dette, samtidig skjønner jeg jo hvorfor du tenker sånn. Det er ingen god følelse å være alene, og å savne nærhet. Hva gjør at du tror at du må finne noen du ikke har følelser for, eller ender opp alene, forresten? Må si at jeg lurer litt på dette. Har du ikke vært forelska før, eller er det noe annet som gjør det? Kan tenke meg at det ikke er noen god følelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Er det ingen kjemi så skal du selvfølgelig vente.

Men du kan ikke forvente altfor mye heller. Det å bruke litt sunn fornuft og magefølelsen, er aldri feil.

Se forøvrig min tråd her om Forelskelse og kjærlighet. Det blir vanskeligere å bli forelsket med årene.

Ikke i den rette, men at man blir mer og mer kresen, det er en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull. Tiltrekkes man ikke så tiltrekkes man ikke, man kan likevel tvinge seg selg, men det vil være falskt, og det er det jeg vurderer å gjøre nå. For å slippe å være singel.

Selv om du benekter det er det du selv som har bestemt deg for å være slave av dine drifter. Det er ikke slik at viljen i seg selv er nok til at man kan vekke til live følelser overfor hvem som helst, men viljen er heller ikke så hjelpeløs som du og andre har bestemt dere for å tro. Så selv om du sikkert har rett i at dette tilfellet er håpløst, er det neppe slik at du blir nødt til å være singel resten av livet. Hvis du ikke selv velger å drepe alle tilløp til følelser som dukker opp underveis i møte med mennesker du treffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for alle vel...

Jeg er nettopp blitt 36 og blir like mye forelsket nå som da jeg var yngre.

Det finnes ingen regel uten unntak.

Men at de fleste har vanskeligere for å bli impulsivt forelsket med årene, det tror jeg er en generell regel. Dette er da basert på at man har fått større livserfaring og dermed vet bedre hva som er rett og feil for en selv, samt ikke minst at man har et mindre hormon-nivå enn i ungdommen.

Men som sagt, det finnes sikkert ingen regel uten unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, hvorfor skal du velge en du ikke føler det rette for?

Det kommer alltid flere muligheter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg ta en jeg ikke føler det rette for? ... Eller skal jeg vente og mest sannsynlig være singel resten av livet?

Du skal selvsagt ta henne. Du behøver jo ikke bli sammen med henne for det, vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Hvorfor er det så fælt å være singel? Hva savner du?

Jeg mener du skal vente til den rette dukker opp, men det betyr jo ikke at man skal avstå fra andre man møter på veien, det er fullt lov å kose seg på veien mens man venter. ;) Det er mange typer forhold man kan inngå og så lenge man er åpne og ærlig om hensiktene til forholdet.

Ang det å bli forelsket med årene, jeg blir nok like fort betatt av menn nå som før. Men jeg er jo av den oppfattning at det er en grunn for man blir betatt av andre mennesker for det er noe som heter kjemi men det betyr ikke at alle man har en utrolig god kjemi med er en aktuell kandidat for et parforhold. Det er ulike grunner for at mannesker krysser vår vei og det er ulike grunner for at vi føler en sterkere kjem med noen mennesker enn andre og stort sett er det noe vi lærer på veien når vi møter disse menneskene.

Så kos deg som singel mens du kan, slapp av og ikke tenk så mye over det, jeg tror at hvis man er "desperat" er det vanskeligere å finne en passende partner. Det er når man slapper av nyter livet og andre ser at man har det godt, det uventet plutselig skjer :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Hvorfor er det så fælt å være singel? Hva savner du?

Jeg mener du skal vente til den rette dukker opp, men det betyr jo ikke at man skal avstå fra andre man møter på veien, det er fullt lov å kose seg på veien mens man venter. ;) Det er mange typer forhold man kan inngå og så lenge man er åpne og ærlig om hensiktene til forholdet.

Ang det å bli forelsket med årene, jeg blir nok like fort betatt av menn nå som før. Men jeg er jo av den oppfattning at det er en grunn for man blir betatt av andre mennesker for det er noe som heter kjemi men det betyr ikke at alle man har en utrolig god kjemi med er en aktuell kandidat for et parforhold. Det er ulike grunner for at mannesker krysser vår vei og det er ulike grunner for at vi føler en sterkere kjem med noen mennesker enn andre og stort sett er det noe vi lærer på veien når vi møter disse menneskene.

Så kos deg som singel mens du kan, slapp av og ikke tenk så mye over det, jeg tror at hvis man er "desperat" er det vanskeligere å finne en passende partner. Det er når man slapper av nyter livet og andre ser at man har det godt, det uventet plutselig skjer :popcorn:

Ennå en bekreftelse på at jeg aldri kommer til å møte noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...