Gå til innhold

Hvor i New York bør man bo?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvor i New York anbefaler dere at man bor?

Vi vil gjerne bo mest mulig sentralt i forhold til shopping, men også andre severdigheter.

Hvilke områder anbefales? H

Vil helst ha butikker som A&F, American Eagle, Forever21 osv i nærheten, og ikke dyre designbutikker.

Hvilke gater er handlegater? Og hvor er de støreste sentrene lokalisert? Er det spredd utover, eller finnes det gater som Oxford Street f.eks også i NY?

Tips mottas med takk :vinke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Kona og jeg har prøvd å bo både på Manhattan og utenfor. Da vi var der i slutten av 2007 var Manhattan hotellene så dyre at vi valgte å bo i Long Island City som ligger rett over East River og det funket overraskende bra. Hotellet lå rett med subway'en og det var kun 2 stopp til Manhattan og linjen gikk rett forbi Times Square, Macy's etc. Her er et reisebrev som kanskje kan være til hjelp: http://gardkarlsen.com/NYC_travelogue_2007.htm . Serverdighetene ligger spredd utover så det er vanskelig å finne en plass og bo som er "midt i smørøyet" så jeg ville nok valgt et hotell som ligger i nærheten av en subway stasjon slik at det blir lettere å komme seg rundt. Lykke til med planleggingen :-)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

TS her!

Burde kanskje presisert det, men det er Manhattan vi vil bo på.

Tips? :)

Skrevet

Se etter hoteller i nærheten av Times Square. Man kan merke det på google maps også, og se hvor hotellet ligger i forhold. Det er mange hoteller i nærheten, og det er supersentralt!

Skrevet

Vi bodde på New York Helmsley Hotel som ligger i 42nd street, det er like ved Grand Central Station. Veldig fint hotell.

SOm nevnt tidligere må dere regne med å betale en del mer for å bo på Manhattan. SOm Gard sier er Subway-systemet kjempeenkelt! Uptown og downtown, og ettersom gatene har nummer istedenfor navn, og east and west er det veldig enkelt!

Neste gang vi skal til New York vil vi vurdere å ikke bo på selve Manhattan og heller bruke subway. Det er forholdsvis billig også, vi betalte 7 dollar for dagskort på subwayen. Kortet gjelder helt til siste bane går den dagen.

Skrevet

Comfort Inn Times Square. Har bodd der to ganger nå. Ligger 6-7 minutter unna Tmes Square. Samme avstand til Macys også. Hvis jeg skal tilbake skal jeg bo der igjen. At hotellet ligger like ved favorittrestauranten gjør jo heller ingenting. (Chevys)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vi har nettopp bestilt rom på 30 30 Hotel på Manhattan. Skal visstnok være veldig sentralt. Betalte i overkant av 4000,- for 4 netter. Aner ikke hvordan hotellet er, men ser at du har bodd der selv Gard :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

TS her - takk for svar! :)

Vi får rett og slett se om vi bestiller noe på Manhattan rundt times square området.

Vi har forresten sett et greit hotell i nærheten av Madison Square Garden - er det sentralt nok tro? :sjenert:

Prøver å se på kart, men det sier meg liksom ikke noe særlig annet enn at det ligger midt på Manhattan....

Gjest AnonymBruker
Skrevet

TS her - takk for svar! :)

Vi får rett og slett se om vi bestiller noe på Manhattan rundt times square området.

Vi har forresten sett et greit hotell i nærheten av Madison Square Garden - er det sentralt nok tro? :sjenert:

Prøver å se på kart, men det sier meg liksom ikke noe særlig annet enn at det ligger midt på Manhattan....

Midtown er veldig greit, enkelt i forhold til transport til flyplassene også. Tog til Newark går fra togstasjonen under Madison Square Garden, busser til JFK går også like i nærheten. Fine med midtown er at du har gangavstand (om enn noe lang gangavstand) både nordover til Central Park og ned til sydspissen av Manhattan. Ikke så langt å gå til Times Square, teaterdistriktet osv. Og like ved Macy's :)

Skrevet

Vi bodde på Seaport Inn www.seaportinn.com helt nede ved Brooklyn bridge. Siden vi var på bryllupsreise unnet vi oss et rom med utsikt mot broa. Utrolig fint.

Når det gjelder shopping er man aldri langt unna dette i NY. 5th avenue og times square er vel de store områdene og mange av de store motehusene ligger her.

Skrevet

Vi har nettopp bestilt rom på 30 30 Hotel på Manhattan. Skal visstnok være veldig sentralt. Betalte i overkant av 4000,- for 4 netter. Aner ikke hvordan hotellet er, men ser at du har bodd der selv Gard :)

Jada, jeg har bodd på Thirty Thirty og du kan se lokasjonen på dette kartet: http://gardkarlsen.com/NYC_google_map.htm . Hotellet er markert med gul markør midt på Manhattan. Se ellers omtalen min på http://gardkarlsen.com/hotel_thirty_thirty.htm :-)

Skrevet

Jeg har bodd på Times Square og en del ganger på Upper West Manhattan/Central Park. Begge steder fungerte utmerket :)

Som de andre sier så er det ting å se og gjøre nesten overalt over Manhattan, så sånn sett synes jeg ikke det finnes et spesielt område å bo.. man må nesten bare velge hva som er viktigst :)

Men 5th Avenue og Soho er kanskje områdene som er kjente for den mest kommersielle mest shoppingen :)

Skrevet

Gaten Broadway har billig, grei shopping fra bunn til topp. Er ikke langt fra ene siden av manhattan til andre heller, så spiller vel egentlig ingen rolle.

Selv velger jeg hoteller i Midtown/Times Square. Synes det er perfekt. Bodde på Le Parker Meridien i fjor. Fantastisk hotell på 57th street(2 kvartaler sør fra Central Park), mellom 6th og 7th avenue:) Fikk full utsikt over parken i 39. etasje, samt svømmebasseng i øverste;) Herlig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...