Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Etter å ha sluttet på p-pillen for nesten 1 1/2 mnd siden, og ikke opplevd å få mensen, eller testet positiv på gravidtetstest, har jeg begynt med temping. Jeg aner ikke når jeg vil få mensen eller EL (testet positiv 1 gang på EL test og det var 2 mars..). Hadde p.pille blødning fram til 10 feb...

Hvordan foregår det med temp? Målt bare i 4 dager, og ble litt overrasket over at min temp gikk ned med 0,16 fra i går til i dag (de 3 første dagene var den omrent lik).

Noen erfaringer?

Tenkt til å ta meg en tur til legen etter påske, hvis jeg ikke har fått mensen. Hadde uregelmessig mensen før jegbegynte på p-pillen også, og det er flere år siden..!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes temping er veldig bra. Lønner seg å tempe noen sykluser for å se hvordan kroppen din fungerer.

Normalt for meg var at temp sank litt rett før el, for deretter å gå opp ca 0,3-4 grader.

Skrevet

Tempingen fungerte godt her. Jeg fikk også av og til en liten dupp i temperaturen rett før den steg. Men eggløsningen var ikke til å ta feil av, da steg temperaturen med en halv grad. Viktig å tempe på samme tid hver dag, helst før du beveger deg ut av senga. All aktivitet påvirker kroppstemperaturen. Lykke til!!

Gjest Alabama
Skrevet

Jeg har også liten dipp dagen før el og så stiger den 0,3-0,4 grader dagen etter el og holder seg på ca samme nivå til mensen kommer igjen og den synker.

Temping fungerer veldig fint, bare så irritert på tempmålern min som begynner å pipe til alle døgnets tider...

Skrevet

Men det er vel ingen vits å begynne å tempe midt i en syklus?

Jeg temper selv, synes det er veldig greit. Har under mensen og litt før EL normal temp. på rundt 36, de siste dagene før EL ligger den mellom 35.75 og 35.90, mens etter EL er den mellom 36.20 og 36.40.

Temper klokken 06.00 hver morgen, som regel sover jeg videre etterpå. Nå er det bare så vidt jeg våkner, kan nesten ikke huske at jeg temper, men skriver det opp på mobilen hver morgen, så jeg vet jo at jeg gjør det.

Gjest Alabama
Skrevet

Men det er vel ingen vits å begynne å tempe midt i en syklus?

....målte temp etter el for å sjekke om tempen hadde steget. Glemte å måle tempen før el, men sjekka imot tidligere temperaturkurver.

Hvis man har flere fullstendige tempkurver fra tidligere kan man se utifra dette. Kan vel avvike noen ganger, men tror tempen er såpass stabil.

Skrevet

Ja, var ikke deg jeg mente, men TS.

Ned 0,16 fra en dag til en annen er forresten ikke unormalt, det er jo mye som påvirker kroppstemperaturen vår.

Gjest Alabama
Skrevet

Ja, var ikke deg jeg mente, men TS.

Ned 0,16 fra en dag til en annen er forresten ikke unormalt, det er jo mye som påvirker kroppstemperaturen vår.

Aha..ser den nå...

Ja TS, at tempen synker med 0,16 er ikke mye, men det er umulig å si når du ikke har tempet lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...