Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på sukker.no og satt i hele forrigår og snakket med en fyr på msn. Han så fantastisk pen ut på profilbildet og jeg ble litt overfladisk betatt. Han var skikkelig kjekk å snakke med også, virket nesten for godt til å være sant pga han virket så oppriktig interessert og seriøs. Og det beste var at han skulle til byen min om ikke så lenge og jeg fikk tlf nummeret og skulle ringe.

Men så får jeg meg et slag i trynet idet jeg snoker litt på Facebooken hans (åpen profil). Han ser jo ikke ut:| Ser mye eldre ut og kort sagt mye mindre attraktiv. En fyr jeg aldri hadde begynt å snakke med i utgangspunktet om dette var utseende han presenterte seg med. Tror ikke profilbildet lyver sånn sett, men det var et utrolig heldig bilde. Alle har vel noen heldige bilder der de ikke helt ligner sitt virkelige jeg:p

Hvordan kutte kontakten med han på en finest mulig måte? Jeg er litt feig og vil bare ignorere han, men iom at jeg hater når folk gjør sånn mot meg har jeg ikke lyst å gjøre det mot andre. Og å si til han "sorry, du er for stygg!", som er sannheten, er for slemt.

Og hva er hensikten med å virke mye penere enn man er? Greit nok at man velger et bilde man ser penest mulig ut på, men jeg hadde vært utrolig flau om jeg skulle ta steget til IRL også får daten sjokk fordi du befinner deg på et helt annet sted på penhets-skalaen.

Man sløser jo bare bort tiden ved å late som man ser annerledes ut enn man gjør, for beklageligvis spiller utseende en rolle når det kommer til dating. Er ikke første gangen jeg opplever dette. Ser et pent profilbilde for så å se Facebook-albumet og knapt kjenne igjen fyren:s Har hvertfall lært at jeg aldri skal date noen uten å ha sjekket Facebooken:p Selv har jeg alltid velfyllt album + gir dem adressen til bloggen min så de kan se fullt av mer eller mindre heldige hverdagsbilder, jeg vil vise dem den ekte meg!

Jeg vet jeg høres overfladisk og slem ut, men når man ikke finner fyren det minste attraktiv er dessverre en date uaktuell. Han trenger ikke være superpen, men man må orke og se på han:s

Reactions eller egne erfaringer? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest brutal_mann
Skrevet

Si som sant er, du trodde han var en annen.

Skrevet

Ja, du kan vel si at du kjente han ikke igjen på Facebookbildene.

Skrevet

Nei, stakkars mann! Ikke si at han er for stygg. Lyv heller. Finn på en annen unnskylding. Ellers kan jo facebook bildene være ekstra stygge? Hva med å eventuelt møte ham. Er han for stygg kan du si du ikke kjente noe kjemi (som vel er sant hvis han er så stygg som det virker som at du synes han er)

Skrevet

Si at du har truffet en på byen som du hadde kjempekjemi med og vil utforske, og ikke vil date 2 stk samtidig.

For all del,ikke nevn noe om hva du synes om utseende hans!

Skrevet

Jeg får meg ikke til å si noe om utseende hans. Det er jo et utrolig ømt punkt hos de aller fleste og faktisk kan kommentarer og avvisninger pga det gi selvbildet en real trøkk. Jeg vil ikke være slem:/

Han hadde mange Facebookbilder, så fikk et helhetsinntrykk.

Vurderer dikte opp at jeg har en annen på gang, som en nevnte her:)

Bare litt kjipt at han spurte meg rett ut om jeg hadde noe på gang på noen og jeg sa nei.

Også så skuffende når man tror han har funnet DEN fyren, også få illusjonen knust:p

Det skal veldig mye til før jeg møter noen IRL på date pga er sjenert og forsiktig av meg, så det er nok uaktuellt.

Tusen takk for svar hvertfall :)

Skrevet (endret)

Dobbelposting, ops!

Endret av Neshorn
Skrevet (endret)

Jeg er på sukker.no og satt i hele forrigår og snakket med en fyr på msn. Han så fantastisk pen ut på profilbildet og jeg ble litt overfladisk betatt. Han var skikkelig kjekk å snakke med også, virket nesten for godt til å være sant pga han virket så oppriktig interessert og seriøs. Og det beste var at han skulle til byen min om ikke så lenge og jeg fikk tlf nummeret og skulle ringe.

Men så får jeg meg et slag i trynet idet jeg snoker litt på Facebooken hans (åpen profil). Han ser jo ikke ut:| Ser mye eldre ut og kort sagt mye mindre attraktiv. En fyr jeg aldri hadde begynt å snakke med i utgangspunktet om dette var utseende han presenterte seg med. Tror ikke profilbildet lyver sånn sett, men det var et utrolig heldig bilde. Alle har vel noen heldige bilder der de ikke helt ligner sitt virkelige jeg:p

Hvordan kutte kontakten med han på en finest mulig måte? Jeg er litt feig og vil bare ignorere han, men iom at jeg hater når folk gjør sånn mot meg har jeg ikke lyst å gjøre det mot andre. Og å si til han "sorry, du er for stygg!", som er sannheten, er for slemt.

Og hva er hensikten med å virke mye penere enn man er? Greit nok at man velger et bilde man ser penest mulig ut på, men jeg hadde vært utrolig flau om jeg skulle ta steget til IRL også får daten sjokk fordi du befinner deg på et helt annet sted på penhets-skalaen.

Man sløser jo bare bort tiden ved å late som man ser annerledes ut enn man gjør, for beklageligvis spiller utseende en rolle når det kommer til dating. Er ikke første gangen jeg opplever dette. Ser et pent profilbilde for så å se Facebook-albumet og knapt kjenne igjen fyren:s Har hvertfall lært at jeg aldri skal date noen uten å ha sjekket Facebooken:p Selv har jeg alltid velfyllt album + gir dem adressen til bloggen min så de kan se fullt av mer eller mindre heldige hverdagsbilder, jeg vil vise dem den ekte meg!

Jeg vet jeg høres overfladisk og slem ut, men når man ikke finner fyren det minste attraktiv er dessverre en date uaktuell. Han trenger ikke være superpen, men man må orke og se på han:s

Reactions eller egne erfaringer? :)

Si at du har truffet en på byen som du hadde kjempekjemi med og vil utforske, og ikke vil date 2 stk samtidig.

For all del,ikke nevn noe om hva du synes om utseende hans!

Dette er en helt kurant måte å gjøre det på. Finnes også nok av andre hyggelige måter å avslutte før det har begynt. Bare en person blottet for sosial intelligens ville finne på å si noe om hva som faktisk lå til grunn.

Så lenge du sørger for at forklaringen ikke sårer, trenger du ikke ha det det minste dårlig samvittighet. Husk at på Sukker.no er forholdet mellom kjønnene så skjevt at mange gutter er der av samme grunn som de er på byen: for å ordne seg seksuelle dater. Noe som betyr at de ofte sender meldinger i hytt og pine og har mange baller i luften på en gang. Hvis de bare skulle tatt kontakt med potensielle livsledsagere ville de nok vært mer kresne, men da ville det vært en dårlig idé å bruke mye tid på Sukker. Siden det her er kvinnens marked og helt andre forhold enn i den virkelige verden. Så det at en gutt tar kontakt med deg på Sukker betyr ikke nødvendigvis at du er drømmedama hans. Men nettopp derfor trenger du heller ikke ha dårlig samvittighet for å bakke ut om du oppdager sider ved ham som ikke tiltaler deg. F.eks utseendemessig. Utseendet betyr noe for de fleste av oss, bare tull å benekte det.

Endret av Cuckold
Skrevet

Stemmer i med Izabella.

Gjest Violently Happy
Skrevet

Huh! Akkurat noe som jeg erfarte også, men jeg møtte personen. :sjokkert: Heldigvis var det ingen kjemi ved møtet. :flau:

Personen var ganske så kjekk på et bilde på et nettsted OG på Fb, men da jeg møtte ham var han såpass tjukk og rund at jeg nesten ikke kjente igjen personen. Synd å si det, men jeg hadde veldig lyst til å si at "ehmmmm....du ser litt annerledes ut enn på bildet...", men sa ikke det da. Pinlig. :flau:

Skrevet

Har vært borte i det samme. Jeg bare sluttet å ta initiativ til samtaler.. så gikk det gradvis over til slutt

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Jeg synes det er en ærlig sak at du plutselig ikke liker ham mer.

Jeg synes ikke noe om å presse seg til å treffe noen man ikke har lyst til å treffe. Ja, det er leit for ham, at du ikke vil mer, men hvorfor skal du?

Hvem sa at du skulle ha rollen som Mor Theresa?

Skriv til ham at det ikke passer for tiden likevel, og at du ønsker ham lykke til videre?

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Så det at en gutt tar kontakt med deg på Sukker betyr ikke nødvendigvis at du er drømmedama hans. Men nettopp derfor trenger du heller ikke ha dårlig samvittighet for å bakke ut om du oppdager sider ved ham som ikke tiltaler deg. F.eks utseendemessig. Utseendet betyr noe for de fleste av oss, bare tull å benekte det.

:)

Er du på Sukker? Jeg vurderer å melde meg inn. Kanskje.

Skrevet

Så det at en gutt tar kontakt med deg på Sukker betyr ikke nødvendigvis at du er drømmedama hans. Men nettopp derfor trenger du heller ikke ha dårlig samvittighet for å bakke ut om du oppdager sider ved ham som ikke tiltaler deg. F.eks utseendemessig. Utseendet betyr noe for de fleste av oss, bare tull å benekte det.

:)

Er du på Sukker? Jeg vurderer å melde meg inn. Kanskje.

Ja, jeg er der fremdeles, har latt profilen stå selv om jeg ikke er betalende medlem. Men er veldig lite aktiv. ;)

Skrevet

Hvor gammel er du TS?

Denne tråden støtter opp om utsagnet om at alle kvinner er "lying bitches".

• Liker 1
Skrevet

Hvor gammel er du TS?

Denne tråden støtter opp om utsagnet om at alle kvinner er "lying bitches".

På hvilken måte? Hun lyver jo ikke?

Uansett, jeg hadde nok gitt fyren en sjanse, men så har aldri jeg vært veldig opptatt av utseendet. Men, om dette har ødelagt for deg, så har det det, og da får du bare si det som det er at du ikke har lyst.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Mesteparten av damene på sukker.no har et profilbilde som "lyver". Dvs de ser mye penere ut der enn i virkeligheten. Hvis ikke de vil sende bilder eller gi facebooken sin tidlig så er det best å trekke seg unna kjapt

Tips til TS: Dette er internet og du har ikke kjent personen spesielt lenge så det er bare å lyve for å bli kvitt ham. Mye bedre det enn å såre følelsene hans

Skrevet

I det mannshatende feministhelvetet av et samfunn vi bor i, blir vi gutter oppdratt til å tro at "dersom kvinner styrte verden ville det aldri blitt krig", at kvinner er så fordømt "dype" osv.

Når det kommer til stykket er kvinner mer kranglete, overflatiske og fanatisk opptatt av hvordan en potensiell partner ser ut, kler seg, ter seg osv. Alt som betyr null og niks hva angår verdiskapning, makt står i fokus. Mannens prestasjoner evne til å forsørge, makt, inntekt, sosial status og fysisk styrke blir ignorert.

En kamerat av meg hadde følgende reaksjon til min dystopiske fremstilling av samfunnet: Det vi trenger er en krig. En krig som presser folk til å prestere; som gjør det åpenbart og klart hvem som er menn, hvem som er mus og hvem som ikke evner å forsørge noen, knapt seg selv.

Når jeg leser TS' innlegg undres jeg om ikke han har rett.

fallout_3_3.jpg

Skrevet

Jeg har tro på å si ting rett ut, så jeg hadde konfrontert ham med at han fremstilte seg på en uriktig måte, og at det ikke er en egenskap jeg setter videre pris på. Det bygger ikke noen stabil bro for en videre relasjon. På den måten hadde jeg droppet ham, uten å si at det var det lite attraktive utseendet som var grunnen. :gjeiper:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Bare en liten tanke... hva om det er motsatt, at profilbildet er det bildet som viser hvem han virkelig er, mens de andre bildene er mindre heldige?

Jeg er veldig lite fotogen, og på 99% av bildene ser jeg ikke ut som meg selv, jeg ser både eldre og større ut enn det jeg er... men så er det den siste prosenten, der bildet viser meg som den jeg faktisk er.

Og hvis du leter litt på forumet her inne, ser du at jeg ikke er den eneste som ikke er heldig på bilder, og det kan hende at han også er av de uheldige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...