Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei dere!

Min samboer og jeg skal gifte oss snart, og har tenkt og ha en liten uformell fest, etter vielse hos byfogden et par dager før. Bare invitere nærmeste familie. Ca 30 stk.

Og så har vi tenkt og ha festen på ei gammal uinredet låve.

Er det noen som kan komme med forslag på hvordan vi gjør dette her da - på en låve.

Stående bufè? Pynta langbord med bordkort? Hva slags servise skal vi bruke? Papp og plast for dumt? Drikke (ta med selv eller vi kjøpe inn all drikke)

Skal jeg ha brudekjole eller enklere kjole. Musikk? Holder det med bare trekkspillmusikk?

Kom med forslag på alt fra A til Å....det er jo første gang jeg gifter meg....he he :romeo:

Endret av ♥♥♥♥♥
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sorry - ser jeg har lagt dette inn på feil emne.....

Skrevet

:romeo:Hei dere!

Min samboer og jeg skal gifte oss snart, og har tenkt og ha en liten uformell fest, etter vielse hos byfogden et par dager før. Bare invitere nærmeste familie. Ca 30 stk.

Og så har vi tenkt og ha festen på ei gammal uinredet låve.

Er det noen som kan komme med forslag på hvordan vi gjør dette her da - på en låve.

Stående bufè? Pynta langbord med bordkort? Hva slags servise skal vi bruke? Papp og plast for dumt? Drikke (ta med selv eller vi kjøpe inn all drikke)

Skal jeg ha brudekjole eller enklere kjole. Musikk? Holder det med bare trekkspillmusikk?

Kom med forslag på alt fra A til Å....det er jo første gang jeg gifter meg....he he :romeo:

Jeg tenker at det viktigste er at det er en helhet angående hvor formell settingen er, og at gjestene også er inneforstått med dette, slik at ikke noen kommer i dongeribukse, og andre i ballkjole.

Dere kan godt ha en enkel buffét, men det bør finnes plasser å sitte, ettersom slike fester som regel varer en stund. Dersom du ønsker en uformell setting, ville jeg ikke valgt brudekjole. Ettersom dere bare er 30 gjester, er det ikke så vanskelig å styre unna papp og plast, du kan jo bare bruke noen enkle asjetter. Ellers synes jeg brudeparet bør stille med drikkevarer. Mange av gjestene vil jo sikkert medbringe gaver, så jeg synes det er naturlig at dere sørger for mat og drikke.

Levende musikk er veldig koslig ( var det det du mente med trekkspillmusikk?), men smart å ha rigget opp med et lite annlegg, slik at cd'en skal ta over etterhvert.

Lykke til! :)

Gjest Mahareth
Skrevet

Jeg ville ikke hatt brudekjole i en uinnredet låve. Faren for at den blir ødelagt er større enn i et hotellbryllup, og til det synes jeg at brudekjoler er for dyre :sjenert:

Hva har du tenkt å servere, og hvor/hvordan skal dette tilberedes? Går ut fra at det ikke er noe kjøkken på stedet. Kan dere servere grillmat?

Hvis du med drikke mente uten alkohol synes jeg dere skal stå for det. Alkoholholdig drikke må dere se selv om dere vil ta dere råd til. Jeg har vært i bryllupsfester der vi har tatt med egne drikkevarer, så det går bra det også ;)

Hva dere gjør med servise, bestikk, musikk, dekorasjoner kommer så veldig an på hva dere ønsker. Om du foretrekker trekkspillmusikk er det et bra valg. Papptallerkner og plastbestikk er nok et bra alternativ til å ta med hele kjøkkenskapet hjemmefra.

Det er deres fest, og dere gjør akkurat det dere selv helst vil. Gratulerer, og lykke til med planleggingen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...