Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser både her og der at vi bør bruke solkrem hver dag. Er det noen av dere som gjør dette? Så lenge jeg ikke soler meg bruker jeg til hverdags bare en fuktighetskrem og mineralpudder. Til dere som sverger til solkrem: bruker dere en ren solkrem som fuktighetskrem eller foundation e.l med faktor?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker solkrem hver dag. En fra Jan Marini med spf30, den er nok for meg som dagkrem :)

Samt bruker jeg jojobaolje som har naturlig spf4, og mineralfoundation.

Rynker vik fra meg!

Gjest Elfrida
Skrevet

Solkrem er ikke nødvendig om vinteren i Norge, da UV-strålingen er forsvinnende liten. Man kan sjekke nivået dagens UV-stråling her: http://www.nrpa.no/uvnett/

Selv sitter jeg stort sett alltid inne når strålingen er på sitt sterkeste, og jeg vil gjerne ha en god dose d-vitaminer, som har viktige helseeffekter, så jeg er ikke veldig opptatt av solkrem i det daglige. Når jeg soler meg, eller er ute mye på dagtid om sommeren, passer jeg på å beskytte meg.

Skrevet

aha..for hvis man smører seg unngår man (til en viss grad ivertfall) UV-strålene, men går også glipp av D-vitaminene?

Og takk for nyttig link :)

Skrevet

Jeg bruker UV Expert fra Lancome i faktor 50 hver dag. Har veldig tander hud og vil nødig se ut som en sviske når jeg blir gammel.

Skrevet

Jeg bruker dagkrem med faktor 15 samt foundation med faktor hver dag. Om våren og sommeren bruker jeg ekstra solfilter over dagkremen hvis det er sterk sol. Hvis jeg skal oppholde meg i solen over lengre tid bruker jeg solkrem med så høy faktor som mulig.

Skrevet

Jeg bruker solkrem til ansikt med faktor 30 fra mai og ut august, ellers i året bruker jeg bare fuktighetskrem. Men det er fordi jeg er lite ute generelt, så de få minuttene jeg tilbringer ute på vinteren, de vil jeg da utnytte (ikke at man får så mye av dem her i norge da....)... Om sommeren bruker jeg alltid solfaktor i ansikt og på bryst, så kan jeg heller ha hender og ermer bar. Husk at man trenger ikke emr en 15 minutter med sol på kroppen om sommeren for å få dagsdosen med d-vitamin, så man kan trygt bruke faktor i ansikt og la andre kroppsdeler være bar noen minutter.... Jeg smører heller kroppen etter at jeg er kommet i solen, så får jeg d-vitamin og jeg beskytter meg resten av tiden...

Skrevet

D-vitaminene trenger ikke å komme inn gjennom ansiktet nei. Smart tenkt Lykkeliten, smart tenkt :P Spørs om jeg uansett bør gjøre et forsøk med denne solkremen, nå som jeg har begynt å dra på årene ;)

Skrevet

hehe, vil heller ha noen føflekker på hendene enn rynker og slapp hud i ansikt, hals og bryst...

Skrevet

Jeg leser både her og der at vi bør bruke solkrem hver dag. Er det noen av dere som gjør dette? Så lenge jeg ikke soler meg bruker jeg til hverdags bare en fuktighetskrem og mineralpudder. Til dere som sverger til solkrem: bruker dere en ren solkrem som fuktighetskrem eller foundation e.l med faktor?

Jeg bruker solkrem faktor 30 eller 35 hver dag hele året for å forebygge rynker. Solen er årsak til 80-90% av rynkene. Det er viktig at solkremen beskytter både mot UVB og UVA stråler. Jeg tror UVB strålene er de vi blir solbrent av og at de utgjør ca 3,5% av strålene. UVA strålene utgjør 96,5% - de går dypere ned i huden - og de går gjennom vindu:-)

Når det gjelder ren solkrem eller ikke, så tenker jeg at solfilteret tar så utrolig stor plass i kremen at det ikke blir plass til særlig andre hjelpestoffer.Altså jeg bruker ren solkrem!

Skrevet

Solkrem er ikke nødvendig om vinteren i Norge, da UV-strålingen er forsvinnende liten. Man kan sjekke nivået dagens UV-stråling her: http://www.nrpa.no/uvnett/

Selv sitter jeg stort sett alltid inne når strålingen er på sitt sterkeste, og jeg vil gjerne ha en god dose d-vitaminer, som har viktige helseeffekter, så jeg er ikke veldig opptatt av solkrem i det daglige. Når jeg soler meg, eller er ute mye på dagtid om sommeren, passer jeg på å beskytte meg.

Dette stemmer ikke alltid. Snø er hvitt og reflekterer all stråling, derfor bør vi også være påpasselig når det er sol om vinteren. "heldigvis" er det jo ikke så mange av solskinnsdagene i vinterhalvåret :/

Skrevet

Man kan også bruke en lett dagkrem med litt god solkrem over, og så heller pleie huden med en rik nattkrem, eller man kan investere i en solkrem av god kvalitet beregnet for ansikt og bruke denne som dagkrem. Såfremt at solkremen er av kvalitet, så kan den trygt brukes hver dag hele året :) Bare husk nattkrem og eventuelt serum!

Gjest Elfrida
Skrevet

Dette stemmer ikke alltid. Snø er hvitt og reflekterer all stråling, derfor bør vi også være påpasselig når det er sol om vinteren. "heldigvis" er det jo ikke så mange av solskinnsdagene i vinterhalvåret :/

Om vinteren ser jeg sjelden snurten av sola gitt, mørkt når jeg drar på jobb og mørkt når jeg kommer hjem. Er jeg så heldig at det både er helg og fint vær, nyter jeg det og håper det blir en og annen d-vitamin på meg! :) Sola på påskefjellet blir noe annet, nå snakket jeg om vinteren, sånn fra november til februar-ish.
Skrevet

blir classy solkrem når stipendet kommer merker jeg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...