Vestlandsjente Skrevet 22. mars 2010 #1 Skrevet 22. mars 2010 Hei, jeg er en jente på 19 år som begynte å trene i hovedsak for å legge på meg. Meldte meg inn på treningssenter i januar i år, og har trent 5-6 ganger i uken siden det. Fikk et splittprogram av en veileder på senteret som jeg er fornøyd med så langt. (snart på tide å variere øvelsene/bytte ut). Kanskje jeg skulle hatt 3-splitts? I tillegg til å melde meg inn på treningsenter kjøpte jeg en boks med karbohydrat-tilskudd og en boks med protein-tilskudd. Da jeg begynte å trene veide jeg 47 kilo og har nå gått opp til 52. (Jeg er 160 høy) Har ønsket å gå opp i vekt aiden jeg var 14 år, men forbrenningen min er høy, og det har vært vanskelig. Er derfor veldig glad for å se såpass forandring på vekten! Men nå har det lagt seg en del fett på magen og hoftene, (og der jeg egentlig ville legge på meg mest som er rundt kragebeina, skuldre og bryst ser jeg 0 forandring) Er fornøyd med resten av kroppen når det gjelder vekten nå, men når jeg ser på kragebeina vil jeg legge på meg mer. Men hva hjelper dette hvis det kun legger seg på magen og eventuelt andre steder? Jeg tar skråflyes i håp om at det skal bygge seg litt muskler ved kragebeina, men dete tar vel tid.. Det jeg lurer på her, er om jeg burde slutte med all karboen jeg "stapper" i meg? Jeg vil jo ikke ned i vekt igjen. Og er redd for at hvis jeg slutter med tilskuddet vil jeg gå ned. Og hvordan bli kvitt magefettet uten å bli tynnere? Målet med treningen er jo å få en stram, markert mage. Setter utrolig pris på svar fra dere!
Kenneth199 Skrevet 22. mars 2010 #2 Skrevet 22. mars 2010 (endret) Ser ikke poeng i å trene 5-6 ganger i uka, gikk på samme smellen selv i begynnelsen. Etter et par måneder med trening så lærte jeg å belaste musklene korrekt. Måtte da gå ned til en 3-4 treninger i uka @ 45-60min Trener selv for å legge på meg, har gått opp 10kg på 8måneder. Hvor en brøk del av det er fett som har lagt seg på magen, men styrken har økt noe enormt. Hvis målet ditt er å stramme opp/gå opp i vekt ved hjelp av økt muskelmasse så anbefaler jeg å trene variert mtp sett, reps og utførelse av øvelsene. Har fått en enorm fremgang når jeg gjorde det. Trener en 2 splitt. Hvis du får orden på kostholdet ditt så behøver du ikke tilskudd. Du har sikkert mulighet til å droppe karbotilskudd og spise mer til forkost, lunsj, middag, mellom måltid eller kvelds. Sunn snacks/mellom måltid = nøtter, banan, melk, list goes on. Pleier selv etter trening å spise en banan eller to, eventuellt prot/karbo shake, siden det blir en stund mellom måltidene. Slikt jeg har forstått det så er det klin umulig å bestemme hvor en skal legge på seg fett eller ta av fett. Det er genetisk bestemt. Ville endret målet med treninga hvis jeg var deg, det er alt for spinkelt for øyeblikket. Sett deg et hovedmål; jeg vil veie 60kg, med fettprosent på 18-22% for eksempel. Lag deg en hel haug med delmål, feks klare å løfte 40kg 5 ganger i benkpress, klare å ta 3 pullups, klare å knebøy egen kroppsvekt osv. Så har du noe konkret å jobbe mot. Lag en liste med 10-15 delmål. og huk av når du klare å fullføre noe. Deler gjerne min trenings filosofi/erfaring og metoder for å holde motivasjon oppe, samt gå opp/ned i vekt. Bare send en PM. Endret 22. mars 2010 av Kenneth199
Chanel.No5 Skrevet 22. mars 2010 #3 Skrevet 22. mars 2010 Bra med tips her, men om du spør en bruker her inne som kaller seg Bergans kan du også få enda mer tips og råd, hun er flink!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå