Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei.

Vi skal ut å reise med fly og buss med 2 åringen vår i sommer (Kroatia fra Torp), og jeg er ute etter en løsning når vi er på flyplassen o.l. Er vel ikke lett å ha med vogn, og hun løper overalt om hun blir satt på golvet. Er jo tung å holde på også, og ofte vil hun vri seg ned etter en stund. Tenkte kanskje det fines en bæreløsning..

Det er så mange som bærer ungene i sjal/seler o.l for tiden, jeg har ikke prøvd dette. Har brukt babybjørn men denne er jo alt for liten til 2 åringen, og vanlig bæremeis men den er for stor å dra med på ferie synes jeg..

Jeg er altså ute etter en måte å bære med seg en forholdsvis tung unge (ca 12 kg), slik at man har to hender fri en stund. Noen tips???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en Manduca til det bruket, den er super. Det er en formsydd bæresele, som kan brukes både på rygg og på mage. Det blir nok rygg som er mest aktuelt for dere, og etter litt trening går det kjempefint å sette barnet på rygg selv. Sjal osv har ikke jeg erfaring med. Vi har også en Mei Tai, som på mange måter er det samme prinsippet, men med knyting. På flyplasser foretrekker jeg Manduca-en fordi den er mer håndterlig, men det er en smakssak.

En liten paraplytrille har jeg sett folk har med på fly så det er kanskje en mulighet, men jeg liker best bæresele.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi hadde med sportsvogn til treogethalvtåringen i fjor og jeg ville ikke vært det foruten. Grei å sove i, beskyttet mot trafikken etc. Nå har vi brukt vogn hele tiden og h*n trivdes i den så det var helt supert. Til sommeren som h*n da er fire og et halvt blir utfordringene større. En skikkelig sportsvogn hadde jeg gått for var jeg deg.

Skrevet

Ville anbefalt en formsydd bæresele ala Manduca, Ergo eller Patapum.

Har bare prøvd Manduca selv, og den er vi veldig fornøyde med. (Jeg og 3-åringen, hvertfall. Pappaen har ikke testet ennå.)

Meitai er også fint. Men det er viktig å få en riktig polstret en når du skal bære så stort barn.

Skrevet (endret)

Sjølv har me tatt med ei trille dei to gongene med har reist med fly. Første gongen var han 1 år, andre gongen 1,5 år. Det har fungert veldig bra. Me fekk på alle flyplassane ha trilla med oss heilt til gaten, og det hjalp veldig. Sjølv om me bærte han også, kunne me jo slenge jakker og handbagasje på trilla... (Større vogner må du levere ved innsjekkingen.)

Me har også ei Ergo bæresele, men den likar han seg best i når me går tur. Vår gut hadde ikkje likt å sitte i den på ein flyplass, trur eg.

Kanskje du kan ta med både ei trille og ein god bæresele? Spesielt sidan guten din ikkje er van med bæresele, hadde eg ikkje basert meg berre på det.

Endret av cogito
Gjest Gjest
Skrevet

Takk for fine tips!

Det ideelle hadde vel vært å få ha med en trille hele veien på flyplassen til gaten(og inn på flyet). Men hører så mage sier de ikke får det så tør ikke satse på det og så stå der uten noe.. Må uansett ha med en stor vogn så hun har noe å sove i og komme rundt i der nede, men denne må jo sendes. (Har visst også bestilt en vogn av reisebyrået der nede, men etter litt info derfa høres det ut som en ganske enkel trille og ikke nok til å sove i. Koster bare 150 kr så ikke så nøye.)

Nå har jeg bestilt en Manduca bæresele! Vi får øve endel på forhånd for å se om vi klarer å venne oss til det både store og små :) Pappaen syntes også dette såg ok ut, så regner med han kan ta i litt også ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...