janne camilla Skrevet 22. mars 2010 #1 Skrevet 22. mars 2010 Er det vanlig å servere øl til en 3retters bryllups middag? I det ene bryllupet jeg var i hvor de serverte koldtbord hadde de øl, men ikke i et annet hvor det var 3retters middag. Så nå ble jeg veldig usikker på om det er vanlig å gi gjestene valget mellom øl og vin...Derfor tenkte jeg å høre med dere andre der ute Hva serverer dere til middagen deres?
^^Belle^^ Skrevet 22. mars 2010 #2 Skrevet 22. mars 2010 :klø: Jeg trodde dette var helt vanlig jeg. Det er jo mange flere som liker øl enn vin, ihvertfall i vår omgangskrets. Så svaret på spørsmålet ditt er altså at ja, jeg tror det er vanlig og ja, vi gjorde det ihvertfall. Vi hadde cider også vi.
Rosalie Skrevet 22. mars 2010 #3 Skrevet 22. mars 2010 Ja, det vil jeg si. Jeg vil heller drikke øl enn vin som ikke er riktig temperert eller ikke passer helt til maten som serveres, faktisk, og det er vanskelig å klare å få temperert vinen riktig i et selskapslokale.
Gjest Flode Skrevet 22. mars 2010 #4 Skrevet 22. mars 2010 I vår omgangskrets er det vanlig. Man vet jo som oftest sånn cirka hvem som kommer til å velge øl og hvem som velger vin, så det er ikke så vanskelig å regne ut. Vi skal ikke tilby cider som Belle, da det kanskje er en eller to som isåfall kommer til å drikke dette, og de syns det er like godt med vin...
janne camilla Skrevet 22. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 22. mars 2010 Tuuusen takk for svar Da tar vi med øl Mange av de jeg har snakka med sier at det bare er vanlig med vin Men jeg vet selv hvor færlt det er å bare drikke vann til middagen fordi vinen ikke er god...
jane_austen Skrevet 24. mars 2010 #6 Skrevet 24. mars 2010 I utgangpunktet serverer vi vin til de ulike rettene under middagen, men vi vil selvfølgelig tilby øl på lik linje med mineralvann til de av gjestene som heller ønsker det:)
Supramundane Skrevet 25. mars 2010 #7 Skrevet 25. mars 2010 Vi tenkte også på dette, og endte opp med å ha både øl og vin (og mineralvann), sånn at alle skal få velge det de har mest lyst på!
mooia Skrevet 25. mars 2010 #8 Skrevet 25. mars 2010 Det greieste er vel og sette ølen på bordene slik som med brusen og så la servitørene servere vin til de som vil ha det?
^^Belle^^ Skrevet 25. mars 2010 #9 Skrevet 25. mars 2010 Det greieste er vel og sette ølen på bordene slik som med brusen og så la servitørene servere vin til de som vil ha det? Vi gjorde det ihvertfall. Vi var i et annet bryllup i fjor, der ingen drikke stod på bordet. Forstår ikke helt logikken med det. Det ble jo superstress bare for å få tak i litt brus liksom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå