Monica1968 Skrevet 24. mars 2010 #21 Skrevet 24. mars 2010 Jeg har fått en god del hvite, ikke går hår det siste året. Jeg er 38 og synes foreløpig det er helt greit. Hvite? Jeg har allti innbilt meg at man først får grå hår(pigmentet begynner å vannes ut), og så, etter x antall ti-år, får man hvite hår, og da er hårets naturlige fargepigment helt borte?
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2010 #22 Skrevet 24. mars 2010 Livsstil kan muligens være minst like relevant for når man får grått hår som biologien er? Det er tross alt et av tegnene på at aldringsprosessen er i gang, og aldringsprosessen kan som kjent gå sakte eller raskt, begynne sent eller tidlig; alt ettersom hvordan man lever(i tillegg til gener, selvsagt). Jeg tror biologien har endel mer å si enn livsstilen når det gjelder grå hår, selv om jeg er nokså sikker på at ekstreme ting kan gi utslag. F eks kjente jeg en som levde rimelig hardt en periode med mye festing/alkohol/dop og som plutselig var helt gråhåret. Strålebehandling, hudskader og kanskje stress kan påvirke gråning.
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2010 #23 Skrevet 24. mars 2010 Hvite? Jeg har allti innbilt meg at man først får grå hår(pigmentet begynner å vannes ut), og så, etter x antall ti-år, får man hvite hår, og da er hårets naturlige fargepigment helt borte? Nei... det varierer sikkert, og jeg tror begge deler skjer (ser jo det at mange gråhårete har både grå og hvite hår på en måte). Men jeg har i hvert fall bare funnet noen hvite hår på mitt eget hode, ikke noen "grå". Hårfargen har forandret seg fra jeg var helt ung også, men den er ikke grå noe sted enda. Ser at på den ene siden i familien min har endel blitt ganske hvithårede tidlig, så får vel bare vente og se hva som skjer med meg... men det er i hvert fall flere veier til grått hår
Gjest minimorris Skrevet 13. april 2010 #24 Skrevet 13. april 2010 Jeg tenker ikke på kunn ett grått hår her og der, men når håret begynner å bli synlig grått. Vet dette er biologisk, men lurer på hva meningene deres rundt dette er. Kjæresten min er helt i starten av 30-årene og begynner å få ganske så grått hår. Jeg er noe yngre enn ham, og må ærlig innrømme at dette blir litt for voldsomt for meg. Som sagt, jeg er bare ærlig. er du helt nellik? hvorfor betyr det noe i det hele tatt hvilken hårfarge kjæresten din har?? grått hår er jo faktisk in... dessuten kan man farge grått hår.. dust!
Gjest trådstarter Skrevet 13. april 2010 #25 Skrevet 13. april 2010 Nellik faktisk. Jaja.. For å klare opp i ting. Jeg er glad i ham for den han er, men grunnen til at det kanskje plager meg er at det er kommet så fort. Så har vi heller ikke vært sammen så lenge, så derfor er man kanskje mer overfladisk da. Og når han har svart hår i tillegg vises det jo mye mer enn om han hadde hatt en lysere hårfarge. Jeg blir jo tatt for å være yngre enn jeg er igjen, så vil jo ikke at folk skal tro jeg er sammen med en som er tyve år eldre. Sånn er da det.. Kall meg nellik, overfladisk og det som er.
tineline Skrevet 13. april 2010 #26 Skrevet 13. april 2010 Jeg er 30, og i fjor fant kjæresten min for første gang hvite hår oppi midt hode. Jeg måtte bare le, jeg syns det var litt morsomt. Men så har jeg aldri ønsket å se yngre ut enn jeg er. Og selv med hvite hår, masse smilerynker og alt, må jeg av og til vise leg. Humpf. Jeg vil se voksen og autoritær ut!
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2010 #27 Skrevet 13. april 2010 hei jeg er 21 og fikk mine første grå hårtrå for 2 år siden!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå