Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tenker ikke på kunn ett grått hår her og der, men når håret begynner å bli synlig grått. Vet dette er biologisk, men lurer på hva meningene deres rundt dette er. Kjæresten min er helt i starten av 30-årene og begynner å få ganske så grått hår. Jeg er noe yngre enn ham, og må ærlig innrømme at dette blir litt for voldsomt for meg. Som sagt, jeg er bare ærlig.

Skrevet

Det er jo veldig individuelt. Men synleg grått her og der - rundt 40 år kanskje? :klø:

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, det var rundt 40-årsalderen jeg selv tenkte også. Og vet jo det er individuelt, men tenker mer på når det blir sett på som ganske tidlig. Skjønner bare ikke hvorfor han ikke vil farge det jeg da. Jeg er nok en person som tenker endel på det ytre, og derfor betyr det endel for meg. Også fordi jeg er mye yngre enn ham, så føler jeg nesten at jeg er sammen med en person som er eldre enn faren min. Blir litt for mye for meg, kjenner jeg.

Skrevet

Mannen min er 34, og har begynt å få ganske synleg grått hår. Syns ikkje det gjer noko eg då.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg beundrer deg for at du tenker slik. Skulle så gjerne ha tenkt slik jeg også..

Skrevet

Prøv å snu det - tenk viss det var du som fekk grått hår og mannen din ville at du skulle farge det, fordi han syns du så for gamal ut?

Gjest Airi Chikako
Skrevet

Kjæresten min er 26, og han har faktisk noen grå hår, men de synes ikke om du ikke er veldig nær, og det hender det jo at jeg er, men få andre. Grått hår kommer så veldig forskjellig, men det er ofte sånn at man får grått hår ganske samtidig som foreldrene fikk det.

Skrevet

Min tante og min kusine begynte å få gråhår da de var 16-17år. Min mor begynte å få da hun var 30 år. Nesten ikk farge igjen nå når hun er 51. Jeg ville alltid at hun skulle farge det da jeg var mindre, men hun ville ikke. Deet er en del av hennes identitet.

Mannen min er også endel eldre enn meg, og begynner å bli bar på toppen, og dette plager ham veldig. Han er ikke klar til å fjærne alt enda. Jeg kommer ikke til å presse ham på dette.

Så lenge kjæresten din ikke skjemmes av dette, bør du elske ham som han er.

Gjest petre
Skrevet

Jeg er noe yngre enn ham, og må ærlig innrømme at dette blir litt for voldsomt for meg. Som sagt, jeg er bare ærlig.

Skikkelig glad i ham da skjønner jeg..

Gjest AnneShirley
Skrevet

Kjente en gang en som var gråhåret og hadde måne -og var bare ca 23-24. Så noen er nok bare mindre heldige fra naturen side.

Når de er sagt så trenger man jo slett ikke bli mindre attraktiv av litt grå-peppring.

Skrevet

Mannen til min venninne var helt grå da han var i midten av 20 årene. Ellers hadde han masse krøllete hår, og det var faktisk ganske stilig. Men han ble jo tatt for å være en del eldre enn det han var da.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Mamma er 51, var hos frisøren for en månde siden, og oppdaget det første grå håret.

Pappa er 55år, og begynte vel å få noen grå hår for kanskje 3-4år siden. Men det er fortsatt mørkt. Ser det noen steder, og egentlig mest synlig i skjeggen, når han har det.

Hva som er vanlig aner jeg ikke! Er nok helt forskjellig fra person til person, og mest sannsynlig går det mye på ganer og arv (håper det for min egen del i hvertfall:p)

Gjest Dorey
Skrevet

Mannen min er 29 og har begynt å få litt sølvstenk i håret, ikke mye, men jeg synes det er kjempefint jeg : :yvonne:

Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har begynt å få ganske grått hår, og jeg er nærmere 30 enn 40 for å si det sånn. Jeg orker ikke å styre med farge og slikt, så det er bra jeg ikke er sammen med deg da.

Danske politiken har en ganske fin artikkel om grått hår som trend, link her.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kjenner flere som har "salt og pepper", altså godt grått-tilblandet hår fra 26-27- års alder. Kjæresten din er ikke unormal, men det er nok vanligere å ha bare mindre mengder grått hår som 30-åring. Det høres ut som et veldig bagatellmessig problem, egentlig. Min kjæreste hadde nesten ikke hår igjen i den alderen. Det er så mye annet som betyr mer, at det er dumt å la en filleting ødelegge.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er rett og slett veldig forskjellig. Faren min var nærmest helt gråhåret da han var litt over 30 (og på hans side har de fleste blitt ganske tidlig grå), moren min begynte først å bli noe synlig grå da hun var ca 60, om hun har hatt enkelthår før det vet jeg ikke, men vil vel tro det. Jeg så mitt første grå hår da jeg var 31, tror jeg, er nå 33 og det har blitt noen flere (gjerne noen puljer på 4-5 hår som sitter i nærheten av hverandre). Jeg farger håret, men tror ikke jeg har så mange grå hår at det er synlig for andre enn om man er helt nær. Håper jeg slekter mer på mamma enn pappa da...

Jeg synes det er "tidlig" å være ganske gråhåret i 30-årene, med det mener jeg at jeg tror mange tror en er eldre enn en er om en ikke farger det bort. Men noe gråstenk er vel rimelig normalt innen man har fylt 40 i hvert fall. Jeg synes heller ikke grått hår er stygt, men som kvinne vil jeg jo helst ikke bli tatt for å være "gammel". På menn er det liksom noe annet.

Gjest *Mim*
Skrevet

Jeg har fått en god del hvite, ikke går hår det siste året. Jeg er 38 og synes foreløpig det er helt greit.

Skrevet

Mitt inntrykk er at menn generelt får tidligere grått hår enn kvinner, i alle fall. Den yngste av mine to brødre, som for øvrig ikke er mer enn 33 år, har allerede en betydelig andel med gråe hår på hodet(han farger det ikke). Selv er jeg derimot 42, oppdaget de første grå hårene da jeg var 27 år, og har knapt nevneverdig flere i dag enn nå(jeg farger selvsagt over dem, for øvrig).

Livsstil kan muligens være minst like relevant for når man får grått hår som biologien er? Det er tross alt et av tegnene på at aldringsprosessen er i gang, og aldringsprosessen kan som kjent gå sakte eller raskt, begynne sent eller tidlig; alt ettersom hvordan man lever(i tillegg til gener, selvsagt).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...