Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er en jente på 22 år og er litt fortvilt over et stort hårtap (i mine øyne iallefall).

Det er ikke slik at jeg har områder uten hår, men håret mitt er veldig tynt, stritt og flatt. Når jeg har dusjet meg (bruker alltid balsam!) mister jeg først en god del hår i dusjen, men mest etterpå når jeg skal gre gjennom håret. Er svært forsiktig og bruker en grov kam. Har prøvd å vente med børstinga til håret er tørt, men da er problemet enda værre samt at håret blir som en slags bruseball... hehe :fnise:

Jeg har et normalt sunt kosthold, samt at jeg tar ølgjær som tilskudd hver morgen.

Det jeg lurer på er kanskje om det er noen andre som har samme problem, og jeg hadde blitt veldig glad om noen hadde noen nyttige tips å dele :)

I dag tidlig da jeg dusjet prøvde jeg å gre håret mens jeg sto i dusjen med balsamen i, dette følte jeg hjalp litt til børstingen etterpå, men sluket i dusjen ble fullt av hår for å si det mildt :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg sliter med akkurat det samme... har gjort det nå i ca et halvt år...

Håret mitt har alltid vært tynt, men nå er det værre enn noen gang før :-(

En ting, tar du p-piller? Jeg begynner å mistenke dem for å være synderen..derfor slutter jeg nå, og ser om det hjelper (jeg går på diane). Jeg har akkurat begynt å drikke to glass med ølgjær hver dag, håper det skal hjelpe litt og.

jeg har som deg et normalt sunt kosthold. Jeg spiser ikke kjøtt, men til gjengjeld mye sjømat, så tror ikke det skal være årsaken...

Håper vi finner ut av det...!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ta en tur til legen! Her må det blodprøver til!

Skrevet

Jeg går på ppillen ja (yasmin), det kan jo muligens være årsaken. Men problemet er jo da at samboeren min vil ikke at vi skal bruke kondom, og det passer ikke helt med barn enda :rødme:

Jeg var hos legen for et halvt år siden, å han kunne ikke finne noe sa han.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistet masse hår etter jeg begynte med p-pillen (trionetta den gang). Håravfall var listet opp som en mulig bivirkning, og det var den eneste bivirkningen jeg fikk. Gøy. Spis B-vitaminer, det kan hjelpe :)

Skrevet

Hei, eg har samme problemet! va hos legen i dag faktisk og fikk sjekka mangel på mineraler, (zink, magnesium o.l). Det kan også vere lurt å få sjekka..

Men eg synest dette starta samtidig som eg begynte på p piller, (3-4 år sia) så las litt rundt og fant dette som bivirkning, så legen anbefalte meg å slutte, og begynne på cerazette, fordi dei har lavt eller lite østogen, eller p-stav. Man ville merke forskjellen kansje et par mnd etterpå..

diane er vel et merke der fleire har fått hårtap! men det er jo bare å google hårtap og p-piller, så kommer det opp endel..

Eg og håper dette ordna seg, vil ha håre mitt et par 10 år til :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...