Gjest -milla j- Skrevet 22. mars 2010 #1 Skrevet 22. mars 2010 Jeg har truffet en herlig skjønn søt fyr som jeg har vært kjæreste med i fem måneder. Vi treffes 1-4 (oftest 2) ganger i uken, har det bra sammen, overnatter sammen gjerne en gang eller to i helgene. Han har ikke barn, jeg har to. Han har truffet ungene mine stort sett hver uke og det går fint når vi er hjemme hos meg alle sammen, han har vært helt topp når det gjelder å treffe ungene mine. Ingen av oss er klare for å flytte sammen, det er vi enige om - men jeg skulle ønske at jeg kunne truffet ham oftere. Jeg vet at han trenger å ha tid for seg selv og jeg har ikke lyst til å presse ham for mye, men jeg er uerfaren med situasjonen og usikker på hva jeg skal be ham om. Er det noen som har tips? Vil ikke være en krevende kjæreste som presser ham bort fra meg, har hørt om andre som har presset for mye og jeg vil ikke miste ham fordi jeg selv er usikker. Hjelp
Havbris Skrevet 22. mars 2010 #2 Skrevet 22. mars 2010 Jeg har truffet en herlig skjønn søt fyr som jeg har vært kjæreste med i fem måneder. Vi treffes 1-4 (oftest 2) ganger i uken, har det bra sammen, overnatter sammen gjerne en gang eller to i helgene. Han har ikke barn, jeg har to. Han har truffet ungene mine stort sett hver uke og det går fint når vi er hjemme hos meg alle sammen, han har vært helt topp når det gjelder å treffe ungene mine. Ingen av oss er klare for å flytte sammen, det er vi enige om - men jeg skulle ønske at jeg kunne truffet ham oftere. Jeg vet at han trenger å ha tid for seg selv og jeg har ikke lyst til å presse ham for mye, men jeg er uerfaren med situasjonen og usikker på hva jeg skal be ham om. Er det noen som har tips? Vil ikke være en krevende kjæreste som presser ham bort fra meg, har hørt om andre som har presset for mye og jeg vil ikke miste ham fordi jeg selv er usikker. Hjelp Du kan ikke "kreve" tiden hans. Men du kan snakke med ham slik at begge to får synliggjort behov og ønsker, og så kan dere forhandle derfra. Snakk med ham idag - så lar du ikke slike tanker få sette rot i hodet ditt. Når slike tanker og usikkerhet finner feste så blir de der.
Gjest -milla j- Skrevet 22. mars 2010 #3 Skrevet 22. mars 2010 Du kan ikke "kreve" tiden hans. Men du kan snakke med ham slik at begge to får synliggjort behov og ønsker, og så kan dere forhandle derfra. Snakk med ham idag - så lar du ikke slike tanker få sette rot i hodet ditt. Når slike tanker og usikkerhet finner feste så blir de der.
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. mars 2010 #4 Skrevet 22. mars 2010 Det var derfor jeg skrev "krever" - skulle kanskje skrevet forvente eller be om eller.. Saken er nemlig den at jeg er litt redd for at usikkerheten min skal ødelegge. Jeg er som sagt ikke særlig bevandret i kjæreste-verden og jeg har snakket med ham om mye men akkurat dette har bare blitt sagt i forbifarten. Egentlig er det vel ikke bare dette som er mitt problem, jeg ER veldig usikker, tror liksom ikke på at han er glad i meg selv om han faktisk har sagt at han elsker meg (han sa det først). Nei jeg får bare hoppe i det. Få bort den skjelvende geleen i magen som gjør at dagen blir så uendelig vaklende. Det er så vanskelig dette her! Hjelpe meg. Skulle trodd jeg var 12 og ikke 35!!
Gjest -milla j- Skrevet 22. mars 2010 #5 Skrevet 22. mars 2010 Noe ble feil her Er visst uerfaren i forum også...
Gjest EmmA Skrevet 22. mars 2010 #6 Skrevet 22. mars 2010 Kjærester er dessverre ikke alltid så lett å skjønne seg på eller takle - gutter tenker så enkelt i forhold til oss jenter snakk med han og si hvordan du føler det og han svarer sikkert at han ikke har tenkt sånn på det eller noe sånt. Enkle vesener.
davon5 Skrevet 22. mars 2010 #7 Skrevet 22. mars 2010 Tror du kan ta det nokså med ro jeg Jeg er i en lignende situasjon, men hos oss er det omvendt - hun har mindre tid enn meg. Vi har også vært sammen ca. 5 måneder Det som er viktig å huske på at forholdet er ganske "ferskt" enda, og ting tar tid for å gå seg til. Jeg synes dere er flinke jeg som faktisk får tid til å se hverandre 2-4 ganger i uken! Du har jo barn, og det krever sitt. Hvis han har ting han sysler med på fritiden så er det bare bra at han gjør det. Han tenker sikkert også at DU trenger tid til å ta vare på hverdagen, med alt det innebærer. Kanskje han ikke vil "presse" seg innpå deg i fare for å ødelegge noe? Det er viktig å avklare forventninger i et forhold. Jeg sleit med det samme som du - var usikker, og måtte få "bekreftelse" med jevne mellomrom på at dette forholdet var noe hun ville. Ville jo være med henne mest mulig! Allikevel klarte jeg å se at hun er en selvstendig person, med sitt EGET liv. Hennes hverdag/liv er med på å gjøre henne til den hun er... til den personen jeg falt PLADASK for Vi har derfor snakket om at vi har det egentlig særdeles hektisk i hverdagen, men at vi begge gleder oss til de få gangene vi f.eks. kan ha en hel helg sammen ( vi har begge barn, så det sier seg selv at vi ikke kan krype opp i sofaen el. senga å ligge der hele dagene, for å sette det hele litt på spissen...! ). Derfor er det greit hvis dere klarer å ta en samtale om dette. Forklar ham at du har veldig lyst til å være mere sammen med ham, men at du forstår at han er opptatt med andre ting, og at du respekterer det. Si at du ikke vil forandre på ham, bare at du blir så glad når han er med deg. Spør ham om hvilke forventninger han har til deg, og til forholdet dere har. Gjør ting sammen, og gjør dem med et smil. La de stundene dere har være de beste, og jeg er sikker på at dere vil finne mer tid til hverandre etterhvert. Bruk tid og vær tålmodig. Lykke til!
Gjest mann Skrevet 22. mars 2010 #8 Skrevet 22. mars 2010 men jeg er uerfaren med situasjonen og usikker på hva jeg skal be ham om. Du skal be ham om å få snakke med ham om det. Ham, altså. Ikke oss som ikke er ham og som ikke kjenner tankene og følelsene hans, og som ikke kan uttale seg på hans vegne. Bare et råd...
Gjest -milla j- Skrevet 23. mars 2010 #9 Skrevet 23. mars 2010 Så flott å få svar fra menn her Takk takk! Jeg skjønner hva dere mener. Jeg VET jeg må snakke med ham, men det er også godt å få litt input fra andre som har det på samme måten, vite at jeg ikke er den eneste med tvil i tankene. Når jeg føler at jeg må få bekreftelse på at han faktisk er interessert i å treffe meg fremdeles er det ingen god følelse. De gangene det gjerne går en uke siden jeg har sett ham er det tankene som ødelegger for meg. Gleder meg til å være med ham men vil jo helst ikke være bare en hobby som han velger bort fem dager i uken fordi han ikke er SÅ interessert. Får 'manne' meg opp og late som om jeg er en selvsikker, vakker kvinne som vet at jeg fortjener en mann som er glad i meg. Kanskje jeg klarer å lure ham til å tro på det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå