Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest gjest
Skrevet

Hei dere,

Vi har vært sammen i 2 år og dette er 2 bursdagen min uten at sambo har kjøpt gave til meg. Han har alltid fått gaver av meg..

Kjenner jeg blir lei meg. Alle i familien min og alle venner får og gir fine pressanger til sin kjære, men jeg får ikke et kort en gang. Blir veldig trist :(

Han tjener godt over en million i året så jeg vet det ikke står på penger.

Er det vanlig dette blant andre enn min krets eller har jeg all rett til å bli fornærmet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei dere,

Vi har vært sammen i 2 år og dette er 2 bursdagen min uten at sambo har kjøpt gave til meg. Han har alltid fått gaver av meg..

Kjenner jeg blir lei meg. Alle i familien min og alle venner får og gir fine pressanger til sin kjære, men jeg får ikke et kort en gang. Blir veldig trist :(

Han tjener godt over en million i året så jeg vet det ikke står på penger.

Er det vanlig dette blant andre enn min krets eller har jeg all rett til å bli fornærmet?

Man har ingen "rett" til å bli fornærmet eller sur.

Det kan godt være at kjæresten din kommer fra en familie der man ikke har gjort så mye ut av bursdager etc. Det kan også være at han glemmer. Selv om du husker hans burdager med gave.

Jeg lever også sammen med en mann som kan glemme slike dager. Ja, jeg har blitt skuffet noen ganger men jeg kan også velge hvorvidt jeg vil være fornærmet, sur etc. Eller jeg kan forsøke å forsone meg med at jeg er gift med en mann som fort glemmer. I den store sammenhengen er det peanuts.

Skrevet

Etter to år? Jeg ville blitt såret. Om min kjæreste ikke hadde husket bursdagen min ville jeg tolket det som om han tok for lett på meg, uansett hva han er vant til hjemmefra! Det er vel kanskje snakk om å ha antenner for sånt også, og jeg er kanskje en egoistisk person som ihvertfall ville forventet en liten hilsen. Inntekten hans ville ikke vært det jeg tenkte ut fra, heller hans interesse for meg.

Det er jo bare til å droppe ham på hans bursdag. Så får du se hvordan han reagerer. Med mindre han kommer fra en kultur der de ikke feirer bursdager er det noe de fleste ville reagert på vel? Selv da ville jeg ha forventet ett eller annet.

Men det er nå meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...