Gå til innhold

Menn og innlegg om utroskap

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Har lagt merke til en ting. Hver gang noen skriver inn om utroskap er det en skokk med jentr som fordømmer nord og ned eller et par stykker som forstår kanskje. Hvorfor er det nesten aldri en mann som utaler seg? Fordi hna kjenner lusa på gangen så altfor godt? Vil ikke skite i eget rede eller noe? Veldig lite til stede er dem hvertfall i alle disse trådene som er om utroskap. Kan ikke noen av dere menn være ærlig om dette da? Hva mener dere egentlig? Syns dere det er greit innerst inne og benytter sjansen når den byr seg? Men dere vil ikke si det i fare for å miste ansikt her på KG? Tar noen utfordringen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå ble jeg provosert, men det var sikkert meningen :blunke:

Form det første er jeg ikke enig i at menn sjelden diskuterer utroskap her på KG, søker du litt vil du finne mange tråder hvor gutta har svart. Tror heller det at temaet har vært oppe så mange ganger at man ikke orker å å engasjere seg i hver eneste tråd. En annen ting er at slike tråder ofte har en overvekt av svar fra "gjester" som like gjerne kan være fra en gutt.

Selvsagt finnes det gutter som er utro, men å påstå at alle menn kjenner lusa på gangen så altfor godt er for drøyt. Det er ikke alle menn som er opptatt av å legge ned alle damer de får muligheten til å hoppe til køys med. Dette gjelder like mye om de er single som om de er i et forhold.

Jeg mener utroskap er noe av det jævligste man kan gjøre mot en partner. Har man problemer i et forhold som gjør at man flyr med andre, bør man heller bryte ut av forholdet før man har seg med andre. Jeg mener også at om man havner i en situasjon der fristelsen ble for stor (et engangstilfelle), ja så skal man fortelle dette. En partner som ønsker å få vite, har krav på å få vite dette slik at hun/han kan foreta et selvstendig valg og vurdere om hun/han ønsker å satse videre på forholdet. Og ikke si noe ville jeg ha sett på som et dobbelt svik.

Om historien viser at menn er de som har vært mest utro, tror jeg denne statistikken i dag om den ikke er lik, i hvert fall er i ferd med å utjevnes.

Jeg tror ikke utroskap lenger er forbeholdt mannen. Det går nesten ikke en dag uten at dette temaet er oppe her på KG, og personer forteller om utroskapen. Noen har vært utro for første gang og er fortvilet naturlig nok, men det som skremmer meg er at stadig flere forteller at de har vært utro flere ganger og at de ikke anser det som noe problem. At det er greit å ligge med andre, at det er greit å ikke fortelle noe til partneren og at de har rett til å gjøre som de selv vil. At det viktigste er at de har det bra selv. Så lenge partneren ikke vet, har hun/han ikke vondt av det osv.

En annen ting jeg syns er trist å lese er alle de som har sex med en som de vet er utro (elsker/elskerinner), som overhodet ikke ser ut til å bry seg om at personen er i et forhold. Greit nok at den som er utro har ansvaret for å holde seg på matten, men om vi alle går rundt med en holdning om det er helt greit å forføre en som er "opptatt", enten det er en mann eller en kvinne, ja da er dette med på å bidra til at utroskapen øker.

Syns det er en skremmende utvikling, det virker som om utroskap er blitt mer og mer akseptert i samfunnet, og det er trist. :(

Skrevet

Det er greit (og helt riktig!) å være mot utroskap og å ha sex med noen som er i et forhold når man ikke er oppe i situasjonen selv... Det er en HELT annen sak når følelsene tordner gjennom kroppen!...... Det er derfor ikke så latt å være svart/hvit på dette emnet....

Undersøkelser viser forresten nå at kvinner er mer utro enn menn... :wink:

Gjest Gyldenløwe_
Skrevet

For min egen del, så sier jeg ikke noe fordi det det gjør vondt langt innimeg bare jeg tenker på det :cry: Siste ex var utro, og det smerter fortsatt. Jeg var bestemt imot utroskap før det skjedde, og jeg har ikke blitt det mindre nå, for å si det sånn ...

Utroskap er respektløst og tarvelig, og jeg har egentlig bare forakt til overs for både h*n som er utro og vedkommende h*n er utro med (dersom vedkommende er innefortått med hva som faktisk skjer ...). Det er få ting som gjør så vondt som å bli bedratt av det ene mennesket som liksom skal være din støtte og glede i livet, og ethvert voksent menneske med normale empatiske evner bør holde seg for god til å bidra til å forvolde slik smerte.

Fra min egen lille verden, dvs min og mine kameraters erfaringer med jenter i 20-årene, så synes jeg det virker som om jenter er like flinke i det skitne spillet der som gutta. Jenter, dere kan godt komme dere ned av den høye hesten. Som kjønn er dere ikke noe bedre enn oss.

Forresten, så skjønner jeg ikke hvordan noen _tør_ å være utro, i tillegg til hvordan de kan gjøre partneren så vondt. De første dagene etter jeg fikk vite det svingte humøret mitt veldig mellom dyp sorg og voldsomt sinne. Jeg er en fredelig kar, men hadde jeg møtt på svinet hun hadde vært utro med, så kunne jeg raskt klikket og gjort noe jeg ville angre dypt på. Selv om det utgangspunktet var hennes ansvar og det var hun jeg var sint på. Kjærligheten er en kruttønne av følelser, den skal man ikke leke uforsiktig med ...

Jeg er stolt av å aldri ha vært utro, selv om det har blitt lagt mange fristelser i min vei. Har tenkt til å fortsette slik også.

Skrevet
Det er greit (og helt riktig!) å være mot utroskap og å ha sex med noen som er i et forhold når man ikke er oppe i situasjonen selv... Det er en HELT annen sak når følelsene tordner gjennom kroppen!...... Det er derfor ikke så latt å være svart/hvit på dette emnet....

Lasse, nå får du det til å høres ut om som om de som "virker bastante" eller svart/hvit som du sier, aldri har vært utsatt for fristelser eller føleser. Selvfølgelig har vi det og selvfølgelig er det en vanskelig situasjon, ellers hadde det ikke eksistert noe utroskap, hvis man ser bort i fra de som mener de kan ligge med hvem de vil uten at partneren har noe med det da. Disse personene burde etter mitt syn heller ha vært single.

Jeg syns bare at det ikke er nok å si at "følelsen tok overhånd" og følelser kan ikke styres. Jeg vet ikke selv om jeg kan gå livet ut uten å være utro, kanskje skjer det meg en dag også (ville ha blitt enormt skuffet over meg selv), men dersom jeg skal gå rundt å tenke at føleser ikke kan styres, ja da tror jeg samtidig at jeg senker terskelen for å begå eller bidra til utroskap. Jeg har liksom "grunnen" til at det skjer klar på forhånd.

Og jeg har levd lenge nok til å vite at man kan falle for en person som er i et forhold fra før, men det går da ann å tenke seg om for det? Det er mulig faktisk å be denne personen avslutte sitt eksisterende forhold før man hopper til køys med personen. Det er da ikke slik at om man ikke har sex med dette mennesket, ja da vil hun/han ikke avslutte forholdet personen er i? Tenker man imidlertid "bare" på seg selv og sin egen situasjon, ja da hopper man til sengs og bidrar til at utroskap begås overfor et annet menneske.

Når det gjelder personer som er i et fast forhold, så mener jeg at man må regne med at man blir betatt av andre underveis. Og blir man det, ja så får man gjøre et valg. Enten fortsetter man forholdet man er i, ellers så gjør man det slutt og satser på den andre man er blitt så betatt av. Jeg har rett og slett ingen forståelse for de som "beholder forholdet" de er i, inntil de er sikre på at den "andre" er den rette. For meg betyr det at man viser veldig liten respekt overfor den man er sammen med og som de fleste hevder de er glad i.

Skrevet
Og jeg har levd lenge nok til å vite at man kan falle for en person som er i et forhold fra før, men det går da ann å tenke seg om for det? Det er mulig faktisk å be denne personen avslutte sitt eksisterende forhold før man hopper til køys med personen. Det er da ikke slik at om man ikke har sex med dette mennesket, ja da vil hun/han ikke avslutte forholdet personen er i? Tenker man imidlertid "bare" på seg selv og sin egen situasjon, ja da hopper man til sengs og bidrar til at utroskap begås overfor et annet menneske.

Jeg tror det er "lettere" å tenke de riktige tankene når man er i et forhold selv... Når man er den "3" er det ikke så lett.... Den som sitter i et forhold snakker da ofte om hvor dårlig det er etc... Man får følselser, sterke følelser, og vil jo da gjerne prøve å spille kortene slik at en går "seirende" ut... En tror jo at den andre vil få det bedre med deg enn med partneren hva?... Da tar ofte det ene det andre, og så er man til sengs da...

Jeg tror ikke de som ikke har vært i denne situasjonen, og har et veldig svart/hvitt syn på dette ikke har følelser da... Men jeg tror verden og følelseslivet er så komplisert og sammensatt at det er vanskelig å sette seg inn i hva en vil gjøre før en har vært der....

Det er lett å si at man burde ta hensyn til en person man ikke kjenner, men når man vil ha en person, og den personen vil ha deg... men er i et "håløst" forhold... Da ER det ikke lett å si nei takk!.... Selv om man BURDE...

Når det gjelder å VÆRE utro, så synes jeg saken er enklere. Da SKAL man holde sg unna, fordi man tross alt har en person man kjenner godt, bryr seg om (på en eller annen måte) i livet sitt...

Gjest Anonymous
Skrevet

Kristian har du veldig høyt moral? eler er du rett og slett en moralist?

Skrevet
Det er lett å si at man burde ta hensyn til en person man ikke kjenner, men når man vil ha en person, og den personen vil ha deg... men er i et "håløst" forhold... Da ER det ikke lett å si nei takk!.... Selv om man BURDE...

Klart det ikke er enkelt, når man er forelsket og man virkelig har lyst på en person. Og jeg sidestiller heller ikke det å være "3dje" person med den som begår utroskap overfor partneren sin. Men jeg mener at man bidrar til at utroskapen skjer, og det syns jeg det er feil å si at er en OK ting å gjøre.

Skrevet
Kristian har du veldig høyt moral? eler er du rett og slett en moralist?

Tror verken jeg har noen høyere moral enn andre eller er en moralist, men svarer selvsagt ut i fra hvordan jeg har opplevd ting i livet og hvordan jeg ønsker og mener at det bør være når det gjelder dette temaet.

Men vi mennesker er forskjellige og vi handler forskjellig. Derfor mener jeg at det er feil å si at alle som havner i en situasjon der de blir fristet og får sterke føleser vil komme til å være utro.

Skrevet

Jeg sier heller ikke at man KOMMER til å være utro når følesene er der!!! Jeg sier at det er vanskelig å si hva man kommer til å gjøre... spes når msn er 3 person... Jeg sier heller ikke at det er OK å gå inn i forhold m en som er i.. ja et forhold, men at det er vanskelig å si nei takk ofte... Men at det er galt? Ja, klart det er det....

Jeg har sittet så høyt på min brave ganger, for å deise hardt i bakken flere ganger jeg i livet... Derfor er jeg forsiktig med å være bastant.... Men å si at teoretisk er det ditt og datt feil... ja , det er klart.. MEN.... :wink:

Synes Madison kan komme (ned fra gjerdet) m noen innspill jeg... :wink: 8)

Skrevet

Hvem i huleste er alle de gutta på chatte-kanalene da, m sånne nick som: Gift mann søker elskerinne f eks. Jeg har da vært innom sånne chattekanaler, ikke engang i hemmelighet, sambis er innom av og til han også....litt krydder rett og slett! D jeg mener er alle de personene som tilbyr deg treff for sex, eller møte i lunsjpausen, you name it!!! D er XTREMT mange tilbud for den som måtte være interessert! Gifte damer også seff, men her var d snakk om gutter da....D er jammen meg mere unntak enn regel at noen bare er der for en ganske alm prat.....Og d er mere unntak enn regel at de er single....Så d er altså ingen av dere gutta her på KG som bedriver noe slags dobbeltmoral m a o :ler: Blåser eg i d, jeg, men man kan jo byne å lure..... :)

Skrevet

HVor mange prosent av befolkningen er det som er innom der da Chimpis?.... Og hvor mange er inne her, og hvem er hvor for hvilken grunn?.... Så ikke dømm oss på det grunnlaget du... :wink:

(Lasse m forskningsmetodikk i bagasjen hehe...)

Skrevet

Lasse du er svslørt! Er BOMSIKKER på at d var deg som tilbød meg en kjappis i lunsjpausen i forrige uke..... :briller: Du dkjønte bare ikke hvem du hadde m å gjøre..... :hoho:

Gjest Annonym dame nå
Skrevet

Chimp, det du henviser til her er et dårlig eksempel. Tilbud om sex på chater kommer like mye fra kvinner som fra menn, jeg er en av dem. Gift 2 barnsmor på jakt etter litt spenninge. Forskjellen er rett og slett bare at gutta viser klart å tydelig hva de er ute etter, de gidder ikke kaste bort tid på tullprat der det ikke blir noe resultat. Vi damene derimot, vil gjerne bli kjent først og ikke fremstå som billige. Målet vårt derimot er akkurat det samme, å finne seg en sexpartner på si.

Skrevet
Lasse du er svslørt! Er BOMSIKKER på at d var deg som tilbød meg en kjappis i lunsjpausen i forrige uke..... :briller: Du dkjønte bare ikke hvem du hadde m å gjøre..... :hoho:

eehhh... Selvfølgelig var det meg vennen! Men jeg er ikke sammen m noen.... :wink:

Forøvrig er mine kjappiser ikke så korte da... :sjarmor:

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg sier heller ikke at man KOMMER til å være utro når følesene er der!!! Jeg sier at det er vanskelig å si hva man kommer til å gjøre... spes når msn er 3 person... Jeg sier heller ikke at det er OK å gå inn i forhold m en som er i.. ja et forhold, men at det er vanskelig å si nei takk ofte... Men at det er galt? Ja, klart det er det....

Jeg har sittet så høyt på min brave ganger, for å deise hardt i bakken flere ganger jeg i livet... Derfor er jeg forsiktig med å være bastant.... Men å si at teoretisk er det ditt og datt feil... ja , det er klart.. MEN.... :wink:

Synes Madison kan komme (ned fra gjerdet) m noen innspill jeg... :wink: 8)

Hvilket gjerde? gutta som skulle komme med innspill her var det ikke.

Vil bare si at det å VÆRE utro, og å være den en annen er utro med er to VELDIG forskjellige ting.

Selvom begge deler selvfølgelig er galt.

Er den som er i et forhold som har det største ansvaret, men man BURDE la den fristelsen være, for han/hun tilhører en annen.

Om forholdet er bra eller dårlig har lite å si syns jeg. Da bør personen komme seg ut av det forholdet om det er så ille.

Jeg tror ikke han/hun har det spesielt fælt om den har noe på, men får derimot i pose og sekk...

ingen ønsker å være den bedratte posen, eller den "umoralske" sekken egentlig..

Skrevet

Den gjesten var liksom meg da.

trøøøøøøøøøøøtttttttttttttttttttttttt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...