Gå til innhold

4 åring og hans utforskning av kroppen

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Britolina

Vi har en sunn og velfungerende gutt på fire år.

Han har som mange andre gutter på sin alder funnet noe mellom bena som virker.

Han sluttet med bleier for snart ett år siden, men har nå begynt å finne frem bleier som han tar på seg og "koser" med seg selv.

I starten var dette helt greit, vi var enige om at hvis han fikk ta seg ut (les: fikk utforske i fred, uten å få skråblikk)ville det gå over av seg selv.Bl.a. finner han bleier i barnehagen og hos besteforeldrene og lukker seg inne på do.

Han har fått tilbud om å få begynne med bleier igjen, men det vil han ikke

Vi har ingen fyfy holdning overfor forsking på egen kropp, men slik som dette har det vært i snart to mnd....Lurer på om noen andre foreldre har opplevd noe lignende?

:roll:

Hilsen Britolina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, du skriver at "han har funnet noe mellom som virker", men så at han tar på seg bleie og koser med seg selv. Mener du da at han gnir seg utenpå bleien og onanerer på den måten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest britolina

Onanering...... Kan ikke akkurat kalle det det .Han sier det er gøy å ha på bleie og at det kiler i tissen.Han har vært klar over at tissen er der, lenge.

Jeg er fullt klar over hva gutten holder på med , men frustrasjonen ligger i hvor lenge dette holder på.... :roll:

Så håper jeg at dette med bleiene går over.

Er det vanlig å prøve ut med forskjellige ting mot underlivet?

Britolina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrev jo at han tar på bleie og "koser" med seg selv, da tolket jeg det som onanering.

Trodde det var jenter som var mest opptatt av å prøve ting mot underlivet jeg, ikke gutta. Sønnene mine har riktig nok til tider vært fæle til å "plukke" på tingen der nede, men aldri gnidd seg mot noe som jeg har sett.

Kan jo hende han husker noe fra da han var liten og brukte bleier som får han til å gjøre dette. Er vel umulig å vite hvor lenge dette vil pågå, og eneste måten å få stoppet det på er vel å sørge for at han ikke har tilgang til bleier. Han går vel på storbarnavdelingen i barnhagen og dere er det vel ikke så mange bleiebarn at de ikke kan klare å gjøre bleiene utilgjengelig for han der? Besteforeldrene kan vel også gjemme de bort om de ikke kaster dem da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten er bare 4 år.

Snart går han lei og finner på noe annet og er du bekymret,så bør du kanskje være den som får ham på andre tanker.

Gjør kjekke ting,morsomme ting,gjør saker som får ham til å konsentrere seg om noe annet.

Den ene sønnen min sa noe da han var i 6 årsalderen:mamma,tissefanten er stor og den ville ikke ned.

Han ble så opptatt av det,at jeg en kveld ba ham sette seg i sengen,ta på seg dynen,ha hendene oppå dynen og høre godt etter når jeg leste.

Jeg lovte ham at innen side 3 så var den liten igjen.

Side 3 kom og jeg ba ham om å se etter og han smilte og sa: nå er den liten mamma.

Vi leste videre i boken og den forble liten.

Etter den episoden så slappet han av,mamma fikset dette her,det var ingenting å være redd for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tantebarnet mitt gjorde akkurat det samme i 4årsalderen. Hadde på seg bleier som han kom over, både i barnehagen og hjemme hos oss. (Tror ikke han gjorde noe annet enn å ta dem på seg da.)

Moren var veldig frustrert og bekymret for dette, og prøvde det meste fra forståelse til bebreidelse, uten at det hjalp. Etter noen måneder gikk det bare over helt av seg selv.

Det viste seg samtidig at en av kompisene i barnehagen hadde blitt seksuelt misbrukt, og var veldig "rompefiksert" i barnehagen, og han har selvfølgelig fått "skylda" for denne bleiegreia.

Men jeg tror nå helst det er helt normalt jeg.

Skjønner godt at dere blir frustrert, men det går helt sikkert over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Britolina

Takk for tilbakemeldinger.

Ikke mye annet å gjøre enn å la gutten få den tiden han trenger, men godt å få luftet litt tanker rundt det.

Ha en fin helg.

Hilsen Britolina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...