Gå til innhold

Når jeg blir gravid, tar jeg keisersnitt - pronto!

Snasen

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Jeg skjønner bare ikke at noen gidder å hisse seg så voldsomt opp over andres valg.

Men dette er jo et valg basert på at MOREN ikke skal få et slarkete underliv or whatnot, tenker man ikke på at det er et annet menneskeliv, barnet, som bør stå først? Og da ER vaginal fødsel det beste!

Det virker så egoistisk å ville ha KS av andre enn ekstreme grunner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo ikke dramatisk ille for barn å bli født ved ks, da... Ja, noen ahr våte lunger - men på den annen side finnes det jo barn født vaginalt som brekker kravebenet, får skikkelig blåmerker osv. Skadene ved planlagt snitt er ganske få, mange ks-skader oppstår i forbindelse med at det er hastesnitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Keisersnitt kan også endre barnets DNA, slik at det senere i livet er mer utsatt for enkelte sykdommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keisersnitt kan også endre barnets DNA, slik at det senere i livet er mer utsatt for enkelte sykdommer.

Det har jeg også lest ett eller anet om. Men det står ikke på listen med de ørten risikofaktorene Rikshospitalet lister opp i sitt ks-skriv, så at det er veldig stor sjanse for det tviler jeg på...

Egentlig lister de vel opp flest risikofaktorer for mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Det er uansett i de aller fleste tilfeller best for barnet å bli født vaginalt, og de fleste vil jo sitt barns beste. Det samme gjelder f.eks. amming. Å velge bort amming av forfengelighetsgrunner er like ego som å kreve ks av de samme årsakene. I likhet med de mange her, så virker ikke ts å ha særlig angst. Da ville hun nok formulert seg veldig annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger å stola på mamma som mener at keisersnitt er veldig mye mindre vondt og plansomt enn en vanlig fødsel. Inkludert tiden og eventuelle smerter etterpå.

Moren min sier det samme. Hun har en vaginal fødsel og et hastesnitt bak seg. Hun sier at keisersnittet var betydelig mindre smertefult og plagsomt enn en vanlig fødsel. Den vaginale fødselen er det jævligste hun noen gang har opplevd. Nå skal det siser at fødselen ikke var av den enkel sorten på grunn av for smalt bekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan jo ikke uten videre stole på andre, for alle har ulike opplevelser, både mht vaginal fødsel og ks. Moren min har født 3 barn uten smertestillende, uten klipping, uten revning og skjønner ikke hvorfor alle andre kalger over at det er vondt å føde.

Selv har jeg 2 ks bak meg, et katastrofesnitt og et planlagt. Det planlagte var betydelig mye mindre vondt enn katastrofesnittet - som ga meg mye mer plager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier du er redd for å føde vaginalt, hva er du redd for? Jeg ser bortifra det med hjerteproblemer i slekten, for så lenge du ikke har påvist noe så vil nok ikke det være en fare. Sånn sett er det gjerne farligere å være gravid da dette øker sjansen for blodpropp f.eks.

Jeg lurer bare på hva du er redd for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Hvis hun vil ha KS så må hun få lov til å ville det da. Ikke hiss dere så opp over hennes valg. Det er ikke dere det går ut over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Hvis hun vil ha KS så må hun få lov til å ville det da. Ikke hiss dere så opp over hennes valg. Det er ikke dere det går ut over.

Hun kan ønske det ja, men å få det er en annen sak. Når det er forfengelighetsgrunner som gjør at man ønsker KS, så er det fryktelig ego, for da setter man seg selv foran ungens beste, og med de uttalelsene TS har hatt, så er hun alt for umoden for å få noe nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et keisersnitt koster vanvittig mye penger. Og hvor kommer pengene fra? Jo fra skattebetalerne. Jeg er i alle fall ikke interessert i å betale for at TS og andre som henne skal "få slippe å ødelegge underlivet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Et keisersnitt koster vanvittig mye penger. Og hvor kommer pengene fra? Jo fra skattebetalerne. Jeg er i alle fall ikke interessert i å betale for at TS og andre som henne skal "få slippe å ødelegge underlivet".

Amen!

Skal du ha unge må du for svarte f*** klare å presse den ut gjennom dåsa, så lenge det ikke ligger ekstreme grunner bak ønsket om KS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier du er redd for å føde vaginalt, hva er du redd for? Jeg ser bortifra det med hjerteproblemer i slekten, for så lenge du ikke har påvist noe så vil nok ikke det være en fare. Sånn sett er det gjerne farligere å være gravid da dette øker sjansen for blodpropp f.eks.

Jeg lurer bare på hva du er redd for...

Hun har da gjort det ganske klart? Hun er redd for underlivet sitt. (blant annet) Er det så ufattelig vanskelig å forstå? :roll:

Hadde menn født gjennom penis hadde KS vært valgfritt for LENGE siden, det er jeg overbevist om. Men om en kvinne er redd for underlivet sitt så er hun bare barnslig.... Idioti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk på at keisersnitt er en myyyye større påkjenning for barnet enn vanlig fødsel er... og helsa til barnet er vel viktigere enn alt annet.

Det der er faktisk bare bullshit. En vaginal fødsel er meget traumatisk for babyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Hadde menn født gjennom penis hadde KS vært valgfritt for LENGE siden, det er jeg overbevist om.

Svært lite konstruktivt argument som uansett bare er basert på spekulasjoner. Hva menn ville eller ikke ville ha valgt om de skulle født barn er irrelevant. Enn så lenge vet vi at vaginal fødsel er det beste for både mor og barn og er forbundet med langt færre komplikasjoner i de fleste tilfeller, og det er dette som bør telle mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Det der er faktisk bare bullshit. En vaginal fødsel er meget traumatisk for babyen.

Ja, fødsel burde vært forbudt altså!!!!! :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er mer tight der nede nå , etter 4 barn enn jeg var før de ble født haha

sliter faktisk litt med det til tider :P

har ikke lest alle trådene her, vill mare fortelle det hohoho

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

Husk at de fleste som får barn er skattebetalere, da. Jeg er f.eks ikke interessert i å måtte betale for kontantstøtte, men må det ettersom jeg betaler skatt.

Hadde det vært lov til å betale for keisersnitt ved private sykehus i Norge, så hadde jeg uten tvil gjort det. Men all den tid det ikke er mulig, så blir det selvfølgelig til at man prøver å få det på et norsk sykehus. Muligheten er selvfølgelig å reise til England, men med tanke på flyrestriksjoner osv så er dette tungvindt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

Amen!

Skal du ha unge må du for svarte f*** klare å presse den ut gjennom dåsa, så lenge det ikke ligger ekstreme grunner bak ønsket om KS!

Hvorfor det?

Hvis du knakk armen, og måtte operere den på plass igjen. Ville du valgt å få den på plass med eller uten bedøvelse? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke tro alt du leser. Arvegenet er kodet ferdig lenge før barnet er fullbåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...