Gjest Bianca26 Skrevet 7. april 2010 #261 Del Skrevet 7. april 2010 Tror du må belage deg på et liv som barnløs. Det kommer aldri til å skje at man kan velge keisersnitt fremfor naturlig fødsel. Aldri si aldri. Er mange land hvor dette allerede skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 7. april 2010 #262 Del Skrevet 7. april 2010 Det skal skinne av eldreomsorgen og ikke være sykehuskøer før det kan innføres valgfritt keisersnitt. Vi må prioritere de syke før vi kan prioritere de friske. Lurer på hva du brukte som begrunnelse for "valget" ditt av keisersnitt. Høh du er naiv hvis du tror at eldreomsorg er førstepri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 8. april 2010 Forfatter #263 Del Skrevet 8. april 2010 Jøss... tråden lever enda, og det i sitt beste velgående. Les det hun skrev over...fødselsangst my ASS! Er du mine følelser? Det er vel ikke verre enn at det er fødselsangst som kan være indikasjon på KS. Dessuten skal ikke TS ha barn nu, så hun kan gå i terapi for å bearbeide den angsten for å bli slapp og vid om hun vil. Ja ok? Tviler sterkt på at jeg kommer inn på det grunnlaget (snakker da om "kommunale psykologer"). Da må jeg traske med ned til volvat og betale dyre dommer for en psykologitime (og det hele ender vel bare opp med en pakke valium). Hvorfor ikke da heller ta opp tema med jordmord og lege? Jeg skal absolutt nevne at slarkete underliv også er en angst for meg (i tillegg til de andre tingene jeg har angst for). Angst for slarkete underliv?? Nei vet du hva. Dette ødelegger for de med reell fødselangst. Hva med de andre symptomene jeg har nevnt? De gir du totalt blaffen i. Så du synes uttalelser om slarkete underliv og "vil ikke ha underliv som en oppvaskklut" høres ut som tegn på ekte angst? Nei, det er bare en ting å si til TS. Ta deg sammen! Er du psykolog? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 8. april 2010 Forfatter #264 Del Skrevet 8. april 2010 Ja enig. Når ts skriver sånn så høres det jo ut som hun vil fake fødselsangst til jordmor og ikke at det er en reell frykt Seriøst damer... dere må kunne ta en spøk. Uansett, så driter jeg loddrett i om dere tar meg seriøst eller ikke, for dere skal ikke behandle meg den dag. En med litt sosial intelligens skjønner at det var en sarkastisk kommentar med en humoristisk undertone, og det mener jeg. Folk som gjør slikt er jo gale. At dere tror det er reellt er jo helt sprøtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. april 2010 #265 Del Skrevet 8. april 2010 Seriøst damer... dere må kunne ta en spøk. Uansett, så driter jeg loddrett i om dere tar meg seriøst eller ikke, for dere skal ikke behandle meg den dag. En med litt sosial intelligens skjønner at det var en sarkastisk kommentar med en humoristisk undertone, og det mener jeg. Folk som gjør slikt er jo gale. At dere tror det er reellt er jo helt sprøtt. Det er hlet umulig for oss å vite om du er sarkastisk eller ikke, for vi ser eller hører deg ikke. Og når det bare kommer fram skriftlig så blir alt veldig alvorlig. Jeg ser jo at du går mye frem og tilbake på det du sier, men det er ikke lett å si om det er alvor eller spøk. Og hva vet du om det ikke er en av oss som en dag skal behandle deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shade Skrevet 8. april 2010 #266 Del Skrevet 8. april 2010 (endret) Nei Snasen, en med litt sosial intelligens skjønner nødvendigvis ikke det så lenge du ikke gir noe signal om at det er sarkastisk ment. Jeg har prøvd å forklare deg dette før men jeg skal ta det igjen. Når du snakker med folk via et forum snakker du med folk som ikke kjenner deg, ikke kan se deg og ikke kan høre deg. Hvis du mener noe sarkastisk (selv om jeg luerer på om det kanskje var ironisk du mente?) eller på en annen måte sier noe du egentlig ikke mener, må du gjøre det klart at det er det du gjør hvis du vil at folk skal forstå deg. Forrige gang jeg prøvde å forklare dette for deg svarte du at du skrev på en slik måte at det kunne misforståes med vilje. Fordi det var gøyt å se hvem som tok det og hvem som ikke tok det. Vel, hvis skriver på en måte som kan misforståes med vilje så blir det ganske tåpelig å skylde på andre når du ikke blir "forstått". Eller hva sier du? Endret 8. april 2010 av Shade Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mir Skrevet 8. april 2010 #267 Del Skrevet 8. april 2010 Er ganske tilhenger av sarkasme/ironi/spøk i det virkelige liv, og har som regel ikke problemer med å oppfatte dette hvis det er lagt opp til det. Jeg er også en av de som ikke har intelligens nok til å ikke forstå at du dro en spøk, så da kan jeg ikke være så intelligent som jeg antok. Er forresten ikke noe poeng å ty til spydigheter for å "vinne" en diskusjon. Lykke til, håper du får hjelp til plagene dine angående fødsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnneShirley Skrevet 8. april 2010 #268 Del Skrevet 8. april 2010 Og har man trent før under graviditet, og kommer til å gjøre det etter fødsel, så vil man jo lettere og raskere komme i form i forhold til en som bare sitter og sturer. Ser dere ikke det? Til og med en fireåring ville skjønt det... Jeg var relativt veltrent før graviditeten og veldig innstilt på å trene både under og etter også. Men fikk ikke trent under graviditeten pga bekkenløsning og svangerskapsforgiftning og fikk ikke begynte å trene før LENGE etterpå pga bekkenløsning og keisersnitt. Nå er det ett år siden fødselen og jeg er heldigvis godt i gang med trening igjen, dog ikke like hardt som før pga bekkenet og elendig form etter lang tids passiv livsførsel. Rekker neppe å få kroppen slank før neste graviditet (er prøver igjen), så det kommer nok til å balle på seg. Til tross for mine forhåpninger før jeg ble gravid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 8. april 2010 #269 Del Skrevet 8. april 2010 Seriøst damer... dere må kunne ta en spøk. Uansett, så driter jeg loddrett i om dere tar meg seriøst eller ikke, for dere skal ikke behandle meg den dag. En med litt sosial intelligens skjønner at det var en sarkastisk kommentar med en humoristisk undertone, og det mener jeg. Folk som gjør slikt er jo gale. At dere tror det er reellt er jo helt sprøtt. hmm så fødselsangsten din er med andre ord ikke reell da. hele innlegget ditt var bare en spøk? Jeg blir litt forvirret jeg. Først sier du at du skal spøke og late som at du har fødselsangst og du skriver alt med en humoristisk undertone, så sier du etterpå at du har reell fødselsangst men nå sier du igjen at alt du sa bare var tull???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blubberella Skrevet 8. april 2010 #270 Del Skrevet 8. april 2010 Hvorfor er det liksom snakk om forfengelighet med en gang man sier man er redd for underlivet? Er det å ha slappere underliv snakk om forfengelighet? Nei det er snakk om et ødelagt sexliv for deg og din partner resten av livet. Og nedfall av blære, tarm eller livmor er ikke forfengelighet, det er alvorlige lidelser som kan ødelegge livskvaliteten for en kvinne. Det er flere enn man tror som får plager etter fødsler. Sannheten er at det er ganske mange. Men det er vel de færreste som vil innrømme noe sånt! Nå snakket jeg om mitt inntrykk av trådstarters begrunnelse for valg av ks, ikke at alle damer som er redd for å revne eller bli skadd er forfengelige. Selvfølgelig skjer det at damer revner i større eller mindre grad, men de aller fleste får behandling slik at de unngår varige mén. Du har nok rett i at få damer vil snakke høyt om nedfall av livmor, blære eller tarm, og det kan dessverre gjøre at noen velger å lide i stillhet istedet for å søke hjelp. Å mase seg til keisersnitt med utgangspunkt i å slippe å få et slarkete underliv, synes jeg likevel er litt unødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 8. april 2010 #271 Del Skrevet 8. april 2010 Gjennomsnittlig ja... Jeg snakker om "risiko" og "sannsynlighet", da skjønner du vel at det baseres på et gjennomsnitt! Høh du er naiv hvis du tror at eldreomsorg er førstepri. Jeg jobber i helsevesnet og vet hva som prioriteres. De syke fremfor de friske, og sånn kommer det til å fortsette å være, iallefall til det ikke lenger er noe å forbedre innen de tilbudene som allerede gis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 8. april 2010 #272 Del Skrevet 8. april 2010 Jeg snakker om "risiko" og "sannsynlighet", da skjønner du vel at det baseres på et gjennomsnitt! Jeg jobber i helsevesnet og vet hva som prioriteres. De syke fremfor de friske, og sånn kommer det til å fortsette å være, iallefall til det ikke lenger er noe å forbedre innen de tilbudene som allerede gis. det gjør jeg og.. Folk i fengsel har det bedre enn eldre på sykehjem for å si d sånn, og folk dør mens de venter månedesvis på operasjoner, eller folk må gå i flere måneder og år med smerter fordi de må vente på operasjoner. Ja syke mennesker er veldig prioritert ja.... Staten bruker heller penger på ting som er gøy enn på helsevesenet. Norge har et dårlig helsevesen. Skulle ikke tro du jobbet der siden du ikke legger merke til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 8. april 2010 #273 Del Skrevet 8. april 2010 Jeg snakker om "risiko" og "sannsynlighet", da skjønner du vel at det baseres på et gjennomsnitt! Hvorfor klasker du deg i hodet? jeg vet at det er gjennomsnittet det er snakk om det var jo det jeg sa. Men gjennomsnittet er jo ikke alle. Man kan jo ikke ta utg punkt bare i det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Darkannie Skrevet 8. april 2010 #274 Del Skrevet 8. april 2010 I ene øyeblikket skal du "fake" fødselsangst for å få KS, i neste har du reell angst. Og sist i rekka så er alt bare tull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 10. april 2010 #275 Del Skrevet 10. april 2010 det gjør jeg og.. Folk i fengsel har det bedre enn eldre på sykehjem for å si d sånn, og folk dør mens de venter månedesvis på operasjoner, eller folk må gå i flere måneder og år med smerter fordi de må vente på operasjoner. Ja syke mennesker er veldig prioritert ja.... Staten bruker heller penger på ting som er gøy enn på helsevesenet. Norge har et dårlig helsevesen. Skulle ikke tro du jobbet der siden du ikke legger merke til det. Merkelig at du har et så forskjellig syn på helsevesenet enn meg, kanskje fordi du ikke kjenner godt nok til det? Det er ikke sånn at folk dør i køen, du må ikke la deg skremme av media. Jo, mange eldre på sykehjem har det vondt, men slettes ikke alle. Mange stortrives faktisk! Jeg kan ikke uttale meg om hvordan de innsatte har det i fengsel, men tipper det er ganske nitrist. Synes pårørende gjør an altfor liten innsats og legger alt ansvaret på det offentlige. Hva med å ta seg en tur til mor på sykehjemmet og ta henne med ut selv? Skjønner ikke hva staten bruker penger på som er mer "gøy". Mener du skole? Skjønner ikke hva du mener heller når du sier: "Ja syke mennesker er veldig prioritert ja....", for det er de jo. Alle har rett til behandling. De prioriteres etter alvorlighetsgrad. Et beinbrudd må prioriteres før en kronisk leddbetennelse, et hjerteinfarkt må prioriteres før åreforkalkning. Jeg har aldri sagt at helsevesnet er perfekt, men sier ikke at det er dårlig heller. Derimot har det har et stort forbedringspotensiale. Køene bør bli kortere, de gamle bør få det bedre osv. Dette tror jeg helsevesnet kommer til å prioritere før innføringen av valgfritt keisersnitt. Jeg kommer ihvertfall til å jobbe imot et sånt forslag fordi jeg synes at de syke skal priotieres før de friske (kvinner som ønsker keisersnitt fordi de synes det høres mest behagelig ut..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. april 2010 #276 Del Skrevet 10. april 2010 Disse evinnelige diskusjonene om KS eller ikke på KG fører aldri noe sted! Vil bare nevne at hvis man er redd for underlivet kan dette uansett bli ødelagt bare av svangerskapet. Med masse nedpress, digre åreknuter både foran og bak, svære kjønnslepper. Jeg føler meg helt ødelagt nedentil iallefall og det lenge før jeg har født. Kan ikke forestille meg at en vaginal fødsel kan gjøre det stort verre Hvis man er seriøst redd for underlivet og likevel vil ha barn bør man adoptere eller bruke surrogat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 15. april 2010 #277 Del Skrevet 15. april 2010 Merkelig at du har et så forskjellig syn på helsevesenet enn meg, kanskje fordi du ikke kjenner godt nok til det? Det er ikke sånn at folk dør i køen, du må ikke la deg skremme av media. Jo, mange eldre på sykehjem har det vondt, men slettes ikke alle. Mange stortrives faktisk! Jeg kan ikke uttale meg om hvordan de innsatte har det i fengsel, men tipper det er ganske nitrist. Synes pårørende gjør an altfor liten innsats og legger alt ansvaret på det offentlige. Hva med å ta seg en tur til mor på sykehjemmet og ta henne med ut selv? Skjønner ikke hva staten bruker penger på som er mer "gøy". Mener du skole? Skjønner ikke hva du mener heller når du sier: "Ja syke mennesker er veldig prioritert ja....", for det er de jo. Alle har rett til behandling. De prioriteres etter alvorlighetsgrad. Et beinbrudd må prioriteres før en kronisk leddbetennelse, et hjerteinfarkt må prioriteres før åreforkalkning. Jeg har aldri sagt at helsevesnet er perfekt, men sier ikke at det er dårlig heller. Derimot har det har et stort forbedringspotensiale. Køene bør bli kortere, de gamle bør få det bedre osv. Dette tror jeg helsevesnet kommer til å prioritere før innføringen av valgfritt keisersnitt. Jeg kommer ihvertfall til å jobbe imot et sånt forslag fordi jeg synes at de syke skal priotieres før de friske (kvinner som ønsker keisersnitt fordi de synes det høres mest behagelig ut..) Har hatt praksis i et land som har myye bedre helsevesen enn oss selv om de ikke er like rike som oss. Det sier jo litt. Norge er såpass rikt land at jeg forventer mye mer av helsevesenet her. Der jeg jobber nå er det mange som kommer inn og skal opereres og så strykes de fra programmet og må sendes hjem. Dette skjer kjempeofte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coarvi Skrevet 15. april 2010 #278 Del Skrevet 15. april 2010 Har hatt praksis i et land som har myye bedre helsevesen enn oss selv om de ikke er like rike som oss. Det sier jo litt. Norge er såpass rikt land at jeg forventer mye mer av helsevesenet her. Der jeg jobber nå er det mange som kommer inn og skal opereres og så strykes de fra programmet og må sendes hjem. Dette skjer kjempeofte. Hvilket land er dette? På hvilket grunnlag kan du si at helsevesenet der er bedre? Følte du at det var sånn, eller VET du at det er sånn? For all del, helsevesenet er ikke perfekt i Norge (er det i det hele tatt mulig for noe land å ha et perfekt helsevesen?), men skal det prioriteres mer må noe annet nedprioriteres, som skolene, veiene eller hva det skulle være. Skal du forvente mer av helsevesenet her må du forvente mindre av noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 16. april 2010 #279 Del Skrevet 16. april 2010 Har hatt praksis i et land som har myye bedre helsevesen enn oss selv om de ikke er like rike som oss. Det sier jo litt. Norge er såpass rikt land at jeg forventer mye mer av helsevesenet her. Der jeg jobber nå er det mange som kommer inn og skal opereres og så strykes de fra programmet og må sendes hjem. Dette skjer kjempeofte. Hvilket land snakker du om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. april 2010 #280 Del Skrevet 16. april 2010 Cuba, kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå