Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Jarle
Skrevet

Jeg sitter her å skal planlegge en date neste lørdag. Jeg fikk den villeste ideén nå.

Planen min er som følger: Vi møtes klokken 14 i Oslo. Reiser til Gardermoen, flyr til London. Reiser inn til byen og handler fort. Spiser en middag på en restaurant kl. 19-20:30 Og tar flyet hjem igjen så vi er hjemme ca. 24:00.

Er dette for vilt for første date? Eller er det så bra at det aldri blir glemt? Reiser en del med jobben, så har så mye poeng jeg aldri får brukt. Derfor er reisen gratis.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs om du legger lista til neste date veeeeeldig høyt da.. :P

Skrevet

det er jo en veldig annerledes date, men hu vil nok aldri glemme det! hadde det vært meg så hadde jeg nok besvimt hadde noen kommet med en sånn date :P men er jo veldig romantisk, og tror hu ville satt veldig pris på det!

bedre enn en kaffe i byen ihvertfall :P

Skrevet

Hadde digga det om jeg fikk en sånn date med en kul dame! :D Men kanskje litt skeptisk, er det ikke bedre å ta noe sånt som andre/tredje date? så dere i hvertfall vet at dere kommer overens.

Skrevet

Om det viser seg at du ikkje har så god kjemi med daten alikavel, så er det jo ganske lang tid mellom 1400 og 2400?

Hadde nok følt det litt meir forpliktande enn ein litt meir alminneleg date. Kanskje litt voldsomt. Men er hadde nok vert noko ein ikkje gløymer så fort!

Skrevet (endret)

Jeg ville ikke gjort det med et menneske jeg ikke har møtt før. Hva om hun ikke finner tonen med deg og egentlig vil avslutte daten så raskt som mulig? De fleste ville nok bli overveldet av et slikt tiltak og synes det var litt vel intenst så tidlig.

Om du hadde gjort det etter noen dater hvor dere allerede hadde funnet tonen så ville det vært en annen sak. Men om man skal reise til Storbritannia trenger man å ha med pass og ikke alle husker på å ta med det på en date hvor man blir overrasket med en flyreise. Så uansett om når du gjørt det så må man jo gi beskjed til daten så hun kan huske på passet sitt og liknende.

Jeg tror det ville vært mer moro å reise på en weekendtur til London istedet for en heseblesende reise hvor mesteparten av tiden til daten tilbringes ombord på flyet og ikke på en koselig restaurant hvor man kan snakke sammen og bli bedre kjent.

Jeg ville nok tatt det litt mer med ro i begynnelsen. Man kan faktisk skremme bort en date ved å gi full gass med en gang.

Endret av Paladin
Skrevet

Det er helt klart en date man aldri glemmer. Har du en feeling på at dere passer godt sammen? Snakket mye og har god kjemi?

Hadde det vært en jeg følte jeg hadde veldig god kjemi med og liker godt hadde en london tur vært helt fantastisk :)

Men dersom jeg ikke hadde de helt stoe forventningene til daten eller ikke "kjente" han så godt, hadde jeg kanskje blitt litt skremt.

Vi er jo alle forskjellige også da.

Gjest jarle
Skrevet

Man trenger jo ikke alltid legge lista høyere for hver date.

Tingen med å reise frem og tilbake på samme dag er jo cluet. Ellers blir det helgetur.

Passet kan jeg mekke via noen bekjente.

Syntes bare det var så konge kult. Blir samme som å ta flyet til Kjevik og stikke i dyreparken i Kristiansand en dag.

Skrevet

Det høres ut som et helvetes pes og stress. For å rekke det må dere ha ekstremt små tidsmarginer, noe som betyr at dere ikke rekker å stoppe opp og slappe av litt underveis (på flyplassen for eksempel), og at hvis det blir en liten forsinkelse noe sted så faller alt i fisk.

Tanken er kanskje romantisk, men min idé om en første date er ikke

- overfylt flytog

- kø foran innsjekking

- kø foran sikkerhetssjekk

- løping til gaten

- kø for å komem ombord i flyet

- å sitte klin oppi gråtende babyer og fulle nordmenn på et fly

- kø i passkontroll

- stress med å komme seg til tog/taxi

- stress med å rekke så mye som mulig i London

- stress på restaurant fordi jeg er nervøs for å ikke rekke flyet tilbake

- stress med å finen transport til flyplassen

- kø foran innsjekking

- kø foran sikkerhetssjekk

- løping til gaten

- kø for å komem ombord i flyet

- å sitte klin oppi gråtende babyer og fulle nordmenn på et fly

- kø i passkontroll

Eventuelt kan du legge til irritasjon over forsinkelser, at man finner ut at man vil forskjellige ting, reisenerver, at man ikke rekker det man skal og så videre.

Skrevet

Åh, du var et troll. Sorry at jeg svarte.

Gjest Jarle
Skrevet

Åh, du var et troll. Sorry at jeg svarte.

Haha. At du sier jeg troller tar jeg som et kompliment! Det viser bare at dette er bortenfor all fornuft, og det gjør det ekstraordinert.

Det med stresset har jeg tenkt på selv. Samme med at det kan bli litt for lenge. (Men med kø på flyplasser etc, hadde ikke det vært noe problem. Har fasttrack.)

Men tenker litt på en tur i Norge også. Bergen, Stavanger etc. Har bare lyst til å gjøre noe "vilt" Om det ikke blir noe mer så vil hun nok huske meg i hvertfall. Mange som har sagt til meg før: Du er gærn' du. Har finni på mye rart som innebærer reiser.

Skrevet

Jeg ville satt mye større pris på en togtur enn ei flyreise.

Skrevet

Fortell hva du har funnet på som innebærer reising da! Jeg klarer ikke å se at dette kan fungere jeg :P

Utenom på film ;)

Litt for mye som kan gå galt, og for mye stress.

Om du må, vil jeg anbefale norsk by-alternativet. Helst en by du er litt kjent i, slik at du kan planlegge litt mer detaljert ang. timing, shopping og spisested.

London blir for stort, og krever for mye reisetid.

Sjokkmomentet kan bli bra, men en vellykket date er vel hakket bedre? ;)

Gjest jarle
Skrevet

Hva jeg har gjort som er sprøtt: Et eksempel var med en kamerat. Har aldri gjort noe sånt på date ennå - Han bodde i Tyskland. Jeg spurte om vi skulle ta en kaffe "en dag" Han sa ja i den tro om at jeg mente når han kom på ferie. Men en dag ringte jeg og sa. Hallo. Hvordan blir det med den kaffen i pratet om? Kommer du ned på Starbucks en tur? Så tok vi en kaffe, snakket litt skit og jeg dro hjem igjen. Hele opplegget varte 8-9 timer.

Fortstår at det kan bli stress ja.

30 min til Gardermoen

15-20 fra man kommer fram til man sitter på flyet. (Sjekker inn på forhånd og bruker fasttrack slik at jeg komemr fort igjennom og rett inn på flyet. (Eurobonus Guld))

2 timer flytur + 15 min til vi er av flyet.

30-45 min med Taxi til London.

1t45 min på restaurant.

30-45 min tilbake til Heathrow

30 min til jeg sitter på flyet igjen via FastTrack gjennom sikkerhetskontroll

2t+ til jeg går av flyet på Gardermoen

Og 30 min til Oslo

Dette tar 8,5 timer totalt. Fra Oslo S til vi er tilbake på Oslo s

Når man reiser ofte gjør man ting fort. Er ganske ofte på møter i utlandet, så for meg er det helt standard. Tar ikke så lang tid. Men med tanke på at hun kanskje piper på alt som er i sikkerhetskontrollen kan kanskje ting ta litt lenger tid :D

At noen velger å sitte på Gardermoen og sture i 2-3 timer før flyet går er noe ikke jeg fortstår. Har ennå til gode å miste flyet. Røyk på en smell i vinter med togstans, men da var heldigvis flyet 30 min forsinket også.

Ulempen med et sånt prosjekt på date er om det skulle skje noe. At flyet blir innstilt. Da sitter vi i hverstefall strandet. da kan det bli litt kleint.

Gjest Gjest
Skrevet

Ugh.

Dette er som å kline i en fontene i månelys.

Romantisk på film, kleint i virkeligheten.

Vent til dere er kjærester og overrask med helgetur. Mye bedre.

Også er det litt.. uorginalt. Jeg må innrømme at det første jeg tenkte var "hohei, denne fyren ser på chickflicks ja". Ikke gæren, ikke morsom, ikke spesiell. Dessverre.

Du kan bedre. Kom igjen. Hvis du tenker deg litt om så kan du MYE bedre.

Du trenger ikke ty til klisjéer for å få til en superdate.

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Syns det var litt (les: jævlig!!) way over the top egentlig, og ein ganske langvarig date.. Blir liksom null sjangs for dama å lage ein unnskyldning og stikke om det ikkje går heilt etter planen. Om du er innstilt på å gjennomføre det så er det noen ting du bør sjekke ut først.

-At ho er villig til å være med deg i alle de timene.

-At ho ikkje har flyskrekk.

-At ho har gyldig pass og at ho tar det med seg.

-At ho ikkje har andre planer seinere på dagen (de fleste tenker nok ikkje at første date skal vare i over 10 timer).

-At ho har penger til å shoppe for.

Eg hadde ikkje likt det på ein første date, tror eg hadde tenkt at du var rar og kanskje ein dæsj gal og funnet på ein unnskyldning til å stikke. Men det er nå meg da.

Gjest Glør
Skrevet

Du får det til å høres ut som du kjenner noen som kan bryte seg inn hjemme hos henne og stjele det, men ok...

Jeg hadde syntes ett slikt opplegg hadde vært helt forferdelig. Jeg er ikke spesielt glad i å fly, og å gjøre alt det stresset bare for en middag, og så samme runden hjem igjen høres ut som noe av det siste jeg har lyst til. Og klaffer det ikke blir det en utrolig klein tur, på første daten må man ha en enkel retrettmulighet. Spar heller de bonuspoengene til dere kjenner hverandre godt nok til å planlegge en hel helg, da får man mye mer igjen for dem.

Det oser også ett litt påtatt behov for å imponere over det hele, og det hadde vel også gitt meg en følelse av at du ikke var mannen for meg. I tillegg til at kvinner har lett for å føle seg kjøpt og betalt når menn svir av store summer på dem i startfasen, og dersom jeg først skulle prostituere meg hadde jeg foretrukket å bli tilbudt kontanter fremfor gaver.

Også hadde jeg tenkt at en slik tur fort ender opp med at jeg blir dopet ned og solgt til hvit slavehandel eller at du har planer om å putte dop i kofferten min, siden ingen gjør sånt for folk man knapt kjenner, uten å tjene på det.

Så jeg hadde nok takket nei til turen, og blitt sur fordi du hadde lurt til deg mine private dokumenter.

Skrevet

Jeg sitter her å skal planlegge en date neste lørdag. Jeg fikk den villeste ideén nå.

Planen min er som følger: Vi møtes klokken 14 i Oslo. Reiser til Gardermoen, flyr til London. Reiser inn til byen og handler fort. Spiser en middag på en restaurant kl. 19-20:30 Og tar flyet hjem igjen så vi er hjemme ca. 24:00.

Er dette for vilt for første date? Eller er det så bra at det aldri blir glemt? Reiser en del med jobben, så har så mye poeng jeg aldri får brukt. Derfor er reisen gratis.

Jeg kan ikke fordra å fly, og jeg ville syntes at hele opplegget virket skikkelig stressende. Uavhengig av det ville jeg nok følt at det var litt "too much", ja.

Skrevet

Jeg ville nok ikke gjort det på første date. Kanskje 2. eller 3. date.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...