Gå til innhold

Kommer dere til å kaste brudebuketten deres til "ungmøene"?

Anbefalte innlegg

Gjest Pippelipp
Skrevet

Jeg hadde nemlig ikke tenkt å kaste den og mener det er en skikk vi har lagt oss til fra filmer og sånt, men det kan jo være jeg tar feil. Jeg har ærlig talt lyst til å ta vare på buketten min, jeg. Blir mange skuffa hvis jeg ikke kaster den? Forresten: Hva gjør man med strømpebåndet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kaste buketten?! Kunne ikke ramle meg inn! :ler:

Den skal jeg ha selv :rødme:

Gjest Pippelipp
Skrevet

Nemlig, var det jeg tenkte også. Takk skal du ha! :)

Skrevet

Jeg får se hva vi finner ut i løpet av dagen tenker jeg. Jeg skal lage min selv så det er ikke så farlig.

Skrevet

Nei, for jeg har bare en eller to single venninner der :ler: Hadde liksom ikke vært noe særlig å slåss om! Også vil jeg jo ha den selv, da.

Gjest Spinell
Skrevet

Det er ikke tradisjon å kaste brudebuketten her til lands. Dette er noe vi har med oss fra film :)

Når det gjelder strømpebånd og annet undertøy; hold det for dere selv... Det er tacky å ha strømpebåndfjerning (med tennene, i blinde) som en del av underholdningen.

Skrevet

Synes du skal ta vare på den :) Jeg hadde ikke blitt skuffet.

Vi skal ha et lite bryllup, og kommer ikke til å kaste brudebuketten. Har bare vært i ett annet bryllup, og det var ganske stort, og der ble det ikke kastet brudebukett. Og jeg kan ikke huske at noen forventet det heller.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke tradisjon å kaste brudebuketten her til lands. Dette er noe vi har med oss fra film :)

Når det gjelder strømpebånd og annet undertøy; hold det for dere selv... Det er tacky å ha strømpebåndfjerning (med tennene, i blinde) som en del av underholdningen.

Helt enig. Tullete tradisjoner.

Skrevet

Jeg skal ikke kaste den, er ikke en tradisjon jeg er vant med.

Jeg har tenkt å legge den på graven til brudgommens mor etter bryllupet.

Skrevet

Jeg er 100% enig med deg, veldig tacky og det å kaste brudebuketten er bare på film, har ALDRI opplevd dette i noen bryllup.

Skrevet

Dere som skriver at dere skal ha brudebuketten selv.

Hva skal dere egentlig med den etter at den har visnet?

Ellers, er jeg veldig enig med Spinell.

Skrevet

Jeg skal legge brudebuketten på graven til hesten min.

Blir ikke no kasting her i gården.. Kan til nød kaste et strømpebånd hvis noen maser fælt.

Skrevet

Dere som skriver at dere skal ha brudebuketten selv.

Hva skal dere egentlig med den etter at den har visnet?

Ellers, er jeg veldig enig med Spinell.

Jeg vet ikke?

Men min mor sparte på den i 17 år, den lå der i glassskapet, nesten like fin som på bildet, bare litt mer tørr... Men så kastet hun den fordi den ble litt FOR tørr... :ler:

Skrevet (endret)

Hadde aldri i verden kastet den nydelige brudebuketten min noen steder! :hjerter:

Er glad jeg beholdt den, selv om den fortsatt ligger hos svigermor i Danmark! :eeeh:

Endret av Cayleigh
Skrevet

Det er vel ikke alle slags blomster som egner seg til tørking eller langtidskonservering med mindre man får det gjort profesjonelt (som koster mer enn buketten i seg selv).

Jeg har vært gift tidligere og buketten jeg hadde da tørket jeg selv - blomstene mistet all farge og ble brune etterhvert - og ikke minst støvete etterhvert som tiden gikk. Jeg kommer definitivt ikke til å tørke buketten jeg skal ha denne gangen, men nyte den så lenge den er like fin som bryllupsdagen. Så fort den visner ryker i søpla!

Skrevet

Trodde tørka blomster var noe som var inn på begynnelsen av 90-tallet. :gjeiper:

Skrevet

Jeg skal kun ha roser i min brudebukett så jeg skal tørke den med tørkesand - blå sand

og legge den i en monter slik at den ikke støver ned. Har sett andre som har gjort det og det ble kjempe søtt.

Gjest gurimalla
Skrevet

Jeg har ikke tenkt på hva jeg skal gjøre med buketten, men både tørking og kasting er uaktuelt.

Gjest Airi Chikako
Skrevet

Denne tråden likte jeg :) Synes det er så mange ting folk dytter inn i bryllupet sitt nå som ikke har noe som helst der å gjøre. Da reagerer jeg spesielt på ting som er plukket direkte fra hollywood. I det store og det hele får jo folk gjøre som de vil, men jeg blir oppgitt over at folk ikke er mer kritiske. Men nå viser det seg at det er folk flest faktisk er ganske kritiske, og ikke lar seg lure til å adoptere alle de teite amerikanske klisjeene :) Way to go, kommende bruder!

Jeg var i et bryllup i fjor, der var bruden amerikansk, og hele resepsjonen var rimelig påtatt og tåpelig, spør du meg. Buketten ble kastet, og jeg fikk den, enda jeg prøvde å trenge meg vekk. Det var ikke særlig gøy. Å kaste buketten trenger ikke få samme reaksjon her som i Amerika, hvor sterke stemmer fortsatt mener at kvinnens vei til lykke går gjennom ekteskapet, og hvor det ikke er uvanlig å møte noen og være gift innen tre måneder.

(Så må det legges til at kjæresten min dukket opp kort til etter, og at vi har blitt skremmende etablert allerede :fnise: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...