Gå til innhold

Har du TV...

Har du TV?  

27 stemmer

1. 1. Har du TV?

• Nei, trenger absolutt ikke TV. Det er en tidstyv.
      3
    • Ja, TV må jeg ha! Større jo bedre! Jeg er TV slave!
      8
    • Har TV, men bruker den ikke.
      2
    • Har TV, "normalt" bruk.
      13
    • Har TV, men ikke flatskjerm
      1

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, jeg har stooooooort tv. Liker å se på film og serier, så må ha skikkelig anlegg og surround. Men jeg passer på hva jeg ser. Jeg har mine programmer som jeg enten ser direkte eller - om de kolliderer med overnevnte - tar opp på PVR. Har oversikten på mobilen og når programmet er ferdig og opptakene sett, er det av med tv. Jeg ser et par programmer på data også, men det er mest ting som ikke går på tv (lenger). Film er unntaket, men har uansett ikke tv stående på hele tiden og kanalsurfer sjelden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kunne jo lagd en Poll da? :)

Done! :)

Skrevet

Har tv, men brukes kun til å se filmer eller tv-serier på tv. Ser egentlig lite på tv generelt sett.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

PVR er tingen! :)

Det er klart det ville vært en mulighet, men siden jeg følger med på serier etter sendeskjemaet til USA/UK ville ikke dette fungert særlig godt for meg. Ser også en del programmer som ikke vises på norsk TV.

Skrevet

Vi har TV, men bruker den hovedsaklig til spill og film. Vi har ikke kjøpt en slik digital dekoder som vi trenger for å få inn sendinger, så vi har ingen kanaler tilgjengelig. Kun Nett-TV. Jeg trives godt med det, da jeg egentlig sluttet å se på tv for flere år siden.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en tv på 100 tommer, jeg.

Gjest Marlo
Skrevet

Har TV og er nok litt avhengig av den, men det er jo fordi jeg går hjemme hele dagen.

Har noen serier jeg må ha med meg. Pleier å ta dem opp, da jeg sjeldent ser på TV`n på kveldstid når sambo er hjemme, også ser jeg dem på dagtid innimellom det andre jeg gjør da.

Men det skal sies at jeg ikke har noe problem å leve uten TV heller, blir bare litt stusselig. Lever jo på sommarstugan om sommeren og der har vi ikke TV og savner den heller ikke da.

Skrevet

Har ikke tv, nei. Og ordet tidstyv er veldig dekkende. Det jeg ser på tv er ting som jeg godt kan klare meg uten. Nyheter fås på radio, nett og aviser. De er stortsett bare elendige alikevel.

Jeg er klar over den av-knapp-muligheten på et slikt tv, men jeg har aldri brukt den nevneverdig. I alle fall ikke før jeg slo av og skulle legge meg for natta. Det ER veldig fristende å dumpe ned og "slappe av" foran en slik skjerm, og når jeg først begynner med det, er det ting på andre kanaler som kan friste. I det hele tatt brukte jeg mye tid på bare å zappe....hvileløst,- og egentlig ble jeg i dårlig humør av å ikke finne noe kvalitetsprogram som jeg ville se. Avhengig? Jo, det vil jeg si at jeg var. En livslang vane setter seg i hele systemet.

Som om jeg skulle ha sagt det selv :) Vi kastet ut TV'en først pga flytting, men nå som vi har kommet i orden i et nytt hus og egentlig skulle hatt tv igjen så innser jeg at jeg har ikke lyst til å ha det. Mannen min har enda mindre lyst til å ha tv og vi har klart oss uten i to år nå. Vi ser filmer og en og annen serie (lastet ned eller fra DVD) på PC. Får vi barn blir det nok TV når de kommer i alderen for barne-tv, men inntil da skal jeg bruke tiden min på mer fornuftige ting (og glede meg over tv-lisensen jeg sparer ;) )

Skrevet

Før hadde jeg en tv som kun ble brukt som skjerm til pc'en, men så flyttet jeg sammen med nåværende samboer (og digital-tv-boksen hans..), og da ble det mer tv-titting på oss.

Så nå skrur vi på boksen hver kveld stort sett...

Men jeg tror vi hadde klart oss helt fint uten tv etter en ukes tid med abstinenser :)

Gjest Trajan
Skrevet

Har tv ser normalt på den. Noen dager ser jeg kanskje mer mens andre dager ser jeg ikke på tv

Skrevet

Vi har TV, og bruker den både mye og lite. Noen ganger kan jeg se mye TV, mens den i andre perioder kan vært utkoblet i dagesvis. Brukes forøvrig mest til DVD og Nintendo.

Skrevet

Vi har TV (og nå nyinnkjøpt PVR!), og en haug kanaler ut fra kabelen i veggen. Jeg følger med på enkelte serier, samt at jeg ser en del dokumentarer, men jeg merker at når jeg er hjemme alene er TVen ganske mye avslått, mens samboer skrur på TVen som det første han gjør når han står opp eller kommer inn døra. Så står den på i bakgrunnen hele dagen/kvelden. Noe jeg finner slitsomt og forstyrrende.

Skrevet

stemte for "normal" bruk, men lurte på har, men bruker ikke. Nå bruker jeg tv'n, men hvis jeg har en god bok, eksisterer ikke tv'n. Når jeg bruker den, står den på konstant (bakgrunnsstøy). Er ikke det "normalt"?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...