Gå til innhold

Har du TV...

Har du TV?  

27 stemmer

1. 1. Har du TV?

• Nei, trenger absolutt ikke TV. Det er en tidstyv.
      3
    • Ja, TV må jeg ha! Større jo bedre! Jeg er TV slave!
      8
    • Har TV, men bruker den ikke.
      2
    • Har TV, "normalt" bruk.
      13
    • Har TV, men ikke flatskjerm
      1

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Inspirert av en annen tråd hvor en bruker nevnte at h*n ikke hadde TV, lurer jeg på om det er flere her som ikke har TV? Jeg må si at jeg synes det er litt rart i dag når noen sier de ikke har TV, selv om det kanskje har sine fordeler...

Endret av Darkannie
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har tv, men ingen kanaler. Ingen av oss har sett mye på tv før vi flyttet sammen og valgte derfor at vi ikke skulle kjøpe den "boksen" eller hva det nå er :fnise: Vi ser heller en film nå og da.

Eneste som er litt surt med å ikke ha tv, er når mine venner snakker om enkelte programmer som jeg ikke har hørt om eller kunne tenke meg å se. Hender jo at noen programmer blir diskutert og da faller jeg litt ut av samtalen.

Skrevet

Jeg har heller ikke TV.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har TV, men hadde ikke dødd om vi ikke hadde hatt det. Nå kan man jo få med seg det meste av tv-program om man har en pc med internett... Bruker nett-tv og nedlasting flittig!

Skrevet

Har tv og hadde helt sikkert klart meg uten... men nei ;) hehe

Skrevet

Dere som ikke har TV, hvorfor?

Skrevet

Jeg hadde ikke tv fra juni 09 til forrige uke, pga sommerferie og utveksling, dvs flyttet fra kollektivet i juni og "levde på loffen" til jeg reiste.

Savnet ikke tv ikke særlig mye, fordi jeg lastet ned en del serier og filmer og leste bøker istedenfor.

Er nylig blitt samboer, og vi bestemte oss for å få tv(kanaler) nå i mars. Veldig lettvint og deilig underholdning. Det var også litt kjipt å ikke kunne diskutere tvserier (fins jo nettv da, men styrete) med folk og invitere venninner til "tirsdagstvkveld". Dessverre er det litt sløvende, jeg blir så lett spikret til tven, så savner faktisk litt det å ikke ha tv.

Skrevet

Vi var uten TV nå i nesten 2 mnd da vi hadde feil på tuneren vår. Må si jeg ikke savnet det nevneverdig. Men så laster Darkannie-mannen ned alt av filmer og serier. (Ja, ja, fy-fy! ;) )

Best av alt var det å slippe all reklamen!!!!

MEN, da DVD spilleren vår også gikk gaiken samtidig, da må jeg innrømme at det ble litt stusselig... :lete:

Skrevet

Jepp, jeg tror også det hadde vært stusselig uten tv om vi ikke hadde hatt mulighet til å laste ned filmer og tvserier.. Det hadde jeg ikke giddet, alt for glad i historier til det :P

Noe av det deiligste som finnes er jo å laste ned flere episoder i en serie, koble det til tvapparatet og sitte i armkroken til mannfolket og glo ;)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vi har tv, men var uten i 2-3 måneder for en tid siden. Og jeg savner faktisk livet uten tv litt. Vi så en del dvd sammen, og fant ellers på andre ting. Leste mye mer bøker da enn nå. Å være helt uten tv er ikke helt min greie, men jeg skulle ønske vi bare hadde noen få kanaler, 2-3 stk kanskje. For sånn som det er nå driver min kjære med maratonsvitsjing stadig vekk. Men å redusere antall kanaler er neppe realistisk. Jeg har mine 2-3 favorittkanaler, min kjære har helt andre, og de to barna hans har hver sine favorittkanaler igjen...

Kanskje jeg bare skal stjele batteriene fra fjernkontrollen iblant? Eller gjemme hele fjernkontrollen? :ler:

Vi hadde definitivt hatt godt av å se mindre på tv ja.

Gjest Huffsa
Skrevet

Har 4 faktisk. Tror jeg hadde død uten tv :fnise:

Du kunne jo lagd en Poll da? :)

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Har TV, men den brukes mest som pc-skjerm :gjeiper:

Ser egentlig ikkje på TV så veldig mye, bare innimellom når eg veit det er et program eg har interesse av å se eller eg ikkje har noe som helst annet å finne på.

Gjest Maxtor
Skrevet

Brukes tv'n på pc'en. Ser ikke på tv kanaler.

Da spiller jeg heller.

Skrevet

Vi har tv, men bare fordi mannen tok den med seg inn i ekteskapet. Hadde jeg fått velge helt fritt hadde vi ikke hatt tv. Tv er en tidstyv, og det man ønsker å se finnes stort sett på nett-tv. Det er vel ikke tven i seg selv som er problemet, men at folk gjør seg avhengig av å se flere programmer til spesifike tider.

Skrevet

Har ikke tv, nei. Og ordet tidstyv er veldig dekkende. Det jeg ser på tv er ting som jeg godt kan klare meg uten. Nyheter fås på radio, nett og aviser. De er stortsett bare elendige alikevel.

Jeg er klar over den av-knapp-muligheten på et slikt tv, men jeg har aldri brukt den nevneverdig. I alle fall ikke før jeg slo av og skulle legge meg for natta. Det ER veldig fristende å dumpe ned og "slappe av" foran en slik skjerm, og når jeg først begynner med det, er det ting på andre kanaler som kan friste. I det hele tatt brukte jeg mye tid på bare å zappe....hvileløst,- og egentlig ble jeg i dårlig humør av å ikke finne noe kvalitetsprogram som jeg ville se. Avhengig? Jo, det vil jeg si at jeg var. En livslang vane setter seg i hele systemet.

I dag vet jeg at jeg godt kan klare å overleve uten. Jeg har funnet frem til gamle hobbyer, inkludert det å lytte til radio (som jeg helt hadde glemt var en mulighet). Det finnes mange kanaler og mye bra musikk. Artige programledere og info som jeg liker.

Og så finnes det noe kjempefint noe som heter...stillhet... Det opprinnelige. Jeg syns det er deilig å høre meg selv tenke,- og svare, innimellom. Hele dager kan gå, uten at jeg har på noe lyd her jeg bor. En overgang, men en vanesak det også.

Om jeg får meg tv igjen får tiden vise, men da skal jeg kjøpe programbladet og plukke ut det jeg vil se. Serier er noe herk, de stjeler virkelig mye tid. Jeg har vært veldig glad i alle typer oppussing/hus&hage-program. Det går jo på noen kanaler omtrent hver dag. Og så mye trenger jeg ikke å se, når jeg får tenkt meg om. Jeg er og blir et vanedyr, men selv jeg kan når jeg virkelig vil.

Skrevet (endret)

Jeg har ikke TV. Jeg har ikke sett TV hjemme på mange år. Jeg laster ned alt av serier jeg ønsker å se, og NRKs nett-tv er helt genial. Jeg takler ikke reklame og å følge kanalenes sendeskjema ville væt helt uaktuelt, jeg vil se ting når det passer meg.

Endret av Iah
Skrevet (endret)

Jeg har heller ikke TV (det vil si - jeg har en 14" som står i et skap, i tilfelle jeg vil spille på en av mine tre spillkonsoller).

Jeg blir fryktelig irritert av å se tv over lengre tid, og svitsjing er veldig plagsomt. Jeg syns TV for det meste er støyende også. Nå går det jo bare skitt på tv likevel, så jeg laster ned (lovlig) og ser serier, samt bruker både tv3 og NRK-nettv; begge har veldig gode løsninger.

Men jeg leser også mye bøker, eller baker en kake, eller fletter en kurv eller andre ting. Og nei, jeg har ikke barn.

Hovedårsaken er nok likevel at jeg ikke vil betale 2500,- per år når jeg er bortreist i feltarbeid 6-7 måneder av året og knapt ser på tv uansett.

Endret av tineline
Skrevet

Har TV, men den brukes bare til Macen der jeg har TV-serier, filmer osv. TV har jeg ikke sett på det jeg kan huske...

Skrevet

Jeg takler ikke reklame og å følge kanalenes sendeskjema ville væt helt uaktuelt, jeg vil se ting når det passer meg.

PVR er tingen! :)

Skrevet

Har igjen fått "ny" TV inn i kollektivet etter noen måneder uten (den forrige døde). Men selv om vi har digitalboks så er den ikke koblet til -tror den ligger i en skuff her et sted. Tv'n i seg selv blir stort sett brukt til DVD titting og en av mine "samboere" bruker den til litt spilling.

Grunnen? Tja, alle har pc'er om det skulle være noe vi ønsker å se (Jeg bruker jo både nrk.no og tv3.no når det er noe, eller bare for å se nyhetene) så behovet er ikke der rett og slett. Det er veldig deilig at tv'n ikke er hovedmøbelet i stua vår, jeg kommer nok til å sette Tv'n litt kleint til når jeg flytter for meg selv også (om jeg i det hele tatt anskaffer meg en). Faktisk så ønsker jeg meg mye heller et hjemmekinoanlegg som kan brukes til filmkvelder med venner! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...