Gjest Lea Skrevet 29. april 2002 #1 Skrevet 29. april 2002 Så Juritzen-direkte i går og jenta som vasket seg 1700 ganger pr dag. Det jeg lurer på er: Er det noen av dere som har slike tvanstanker? Ikke nødvendigvis i forbindelse med angst, men noe dere MÅ gjøre! Selv sliter jeg med å tråkke på de hvite strekene på forgjengerfeltene, sjekke om døra er låst mange ganger osv. Ingenting unormalt og sånt. Men jeg MÅ bare!
ElleVille Skrevet 29. april 2002 #2 Skrevet 29. april 2002 Du har angst for de hvite strekene? Syns jeg ser deg, Lea! Jeg må alltid fylle vannglasset tre ganger - og skylle det ut igjen, før jeg kan drikke. Ganske intelligent...12
Gjest Lea Skrevet 29. april 2002 #3 Skrevet 29. april 2002 Ja det blir litt vanskelig å få rytmen noen ganger.. he he! Må ta korte og lange skritt om hverandre. Men jeg tåler et kumlokk i ny og ne! Før hadde jeg skrekken. En to tre tvi tvi!
lana Skrevet 29. april 2002 #4 Skrevet 29. april 2002 Ja jeg har hatt ordentlige tvangstanker, som vaske og tellemani.12
@lfa Skrevet 29. april 2002 #6 Skrevet 29. april 2002 Jeg "må" blant annet skylle glasset før jeg drikker vann av det (selv om det er rent fra før), sjekke at døra er låst når jeg skal ut/bort (selv om jeg vet at den er det), droppe volleyballen i gulvet minst to ganger før jeg server (når jeg en gang i jubelåret spiller volleyball), ha rennende vann når jeg pusser tennene, ha dodøra lukket når jeg sitter på do, ha musikk i bakgrunnen når jeg surfer på nettet, sjekke badevekta om morgenen, osv... Jaja... _________________ @lfa 1212[ Dette Innlegg er endret av: @lfa den 2002-04-29 16:10 ]
Guess What! Skrevet 29. april 2002 #7 Skrevet 29. april 2002 Det er utrolig hva man MÅ gjøre !! Når jeg er på besøk hos noen jeg ikke kjenner. tar jeg alltid å krysser beina mine. Føler jeg er mindre nervøs da! Gjør det aldri hjemme. Skjekker om smekken er igjen. Selv om jeg skjekka for 5 minutter siden. For å skjekke om jeg har fått melding på mobilen , så tar jeg alltid av tastertursperret, selv om jeg kan det når den er på også. sprøtt! jeg trør ALDRI på dørstokkene..De brenner !! Hver morning. så må jeg alltid telle til 16 før jeg står opp. når det er 15, begynner jeg så sakte å reise meg. på 16 er jeg oppe. scary når jeg tenker over det !! 12
Gjest gjest1 Skrevet 29. april 2002 #9 Skrevet 29. april 2002 Har vel noen tvangstanker ja. Jeg tar aldri på dodøren på fellesdoer uten å ta et papir på håndtaket, eller noe annet. Jeg tar aldri på søppelkasser når jeg skal kaste noe. Da må jeg ha på meg noe foran hendene. Ellers teller jeg ikke så mye. Men hver gang jeg går i byen er jeg overbevist for at det er noen bak meg som ønsker å skyte meg. Når jeg er på nettet må jeg alltid sjekke mailen min FØR jeg ser på andre sider på nettet. Når jeg er hjemme får jeg aldri sove hvis jeg ikke har TV'n på... Jeg kan nevne tusen ting. Har en del andre, men det er så pinlig og teit at jeg ikke tør si det en gang. Er i hvert fall ganske paranoid, men jeg er klar over det, og prøver å gjøre noe med det! 12
Michelle Skrevet 29. april 2002 #10 Skrevet 29. april 2002 Jeg må ALLTID sjekke komfyren x antall ganger før jeg skal ut. Jeg tar aldri i offentlige toalett dører,og når jeg går på do utenom hjemme,så må jeg alltid legge dopapir på toalett skålen,hos familie venner etc. Når jeg er halt alene hjemme,uten datteren min her,så får jeg angst anfall,får ikke puste,men detgår greit når jeg går ut på verandaen og roer meg ned.12
Freetime Skrevet 29. april 2002 #11 Skrevet 29. april 2002 Hmmm...jeg unngår for alt i verden tallet 13...dette skjer om jeg skal skjære brødskiver,skrelle poteter,dekke bordet..teller,og passer på at jeg ikke treffer på 13... Så MÅ jeg løse litt kryssord hver kveld før jeg sovnet..vet ikke om det kan kalles mani,tidligere måtte jeg bare lese litt i en bok.. Handler jeg i butikken så ender jeg gjerne,og helt ubevist opp med partall av ting,aldri 3,5, osv...teller faktisk potetene,frukten,løken og rundstykkene for å holde meg unna 13..igjen!! Er det noen som vet hvorfor vi gjør sånne ting,hadde vært interessant å vite..?
ElleVille Skrevet 29. april 2002 #12 Skrevet 29. april 2002 *ler* Godt å høre det er flere. Jeg kom på enda en relativt snodig greie jeg har i dag: mens andre folk unngår å gå under stiger - så MÅ jeg gå under dem. Ganske tøff som utfordrer skjebnen sånn vel... *noe flau*12
ivanka Skrevet 29. april 2002 #13 Skrevet 29. april 2002 i dårlige perioder må jeg ha alle møbler, ryer, planter osv. symmetrisk plassert. alle frynser på ryene må ligge parallelt for eksempel. jeg er ikke sånn hele tiden, bare når det er veldig rotete i hodet mitt at ting rundt meg må være ekstremt ryddig. når jeg har det bra, flyter rotet rundt meg. har forøvrig levd i kollektiv med en vaske-maniker. anbefales ikke. blant annet hadde vi aldri varmtvann igjen.
LilleMika Skrevet 29. april 2002 #14 Skrevet 29. april 2002 Jada, har noen sære tanker, jeg også. Men det er vel egentlig helt normalt (i moderat form). Jeg må foreksempel skjekke mailen min før jeg gjør noe annet på nettet. Jeg må lese gjennom innboksen på telefonen før jeg slokker lyset når jeg har lagt meg. Jeg begynner alltid å lese bakerst i avisen. Jeg slår av og på lyset fire ganger før jeg kan legge meg til å sove om kvelden. Sikkert mye mer også, som jeg ikke kommer på (tyder jo på at det ikke er så fryktelig alvorlig). Og noen ting som er så flaue at jeg ikke tør å skrive det ned... *rødmer* Ha en fortreffelig dag!
Gjest Anonymous Skrevet 29. april 2002 #15 Skrevet 29. april 2002 Jeg har det med å ikke klare å ha ark/ notater som det er klusset på! (Ganske slitsomt å være student!) Selv ikke handlelister o.l. Derfor sitter jeg ofte og renskriver stikkordslapper og handlelister. Bortkastet tid, men jeg MÅ.
Cassandra Skrevet 29. april 2002 #16 Skrevet 29. april 2002 Og jeg MÅ tegne blomster og stjerner når jeg snakker i telefonen. Og ellers hvis det er papir og penn foran meg 12
lana Skrevet 29. april 2002 #17 Skrevet 29. april 2002 Ja de gikk over til slutt, og det er svært sjelden tvangshandlinger går over av seg selv. Men det var ganske jævlig da det stod på som verst, fikk ikke gjort noe annet enn å fly å vaske meg ørten ganger og telle og telle og telle.12
Gjest gjest1 Skrevet 30. april 2002 #18 Skrevet 30. april 2002 Ok, så skal jeg ta med en til, da. Mest fordi dere andre her inne er så tøffe og forteller det... For vel et halvt år siden hadde jeg en stemme som tvang meg til å skade meg selv. Han sa jeg skulle kutte meg opp med kniver, sakser, brenne meg med lighter, slå meg selv, dunke hodet i veggen, ha på kokende varmt vann i dusjen osv. Da var det sagt, og godt er det. Har heldigvis blitt kvitt det der nå! 12
kine Skrevet 30. april 2002 #19 Skrevet 30. april 2002 Jeg teller alltid til 13 når jeg fyller opp et glass vann eller skrur igjen springen når jeg bader. Jeg kan ikke gå på heller i ulike farger uten å gå i ett visst system. Jeg teller alltdi trappetrinn når jeg går i trappene. Jeg kan plutselig få for meg at hvis jeg ikke treffer et spesielt punkt når jeg har tellet til et bestemt tall,så kommer det til å gå galt med kjærligheten eller evt andre ting som opptar meg på daværende tidsrom. Jeg føler meg helt skrullete til tider og det er nesten litt betryggende å høre at det ikke bare er meg som har det slik.. Kine.
Pusen Skrevet 30. april 2002 #20 Skrevet 30. april 2002 Etter at jeg lærte touch-metoden for mange år siden, henger dette fortsatt i meg; jeg teller på fingrene. Dvs hvilke bokstaver som hører til hvilken hånd etc. Når jeg ser på tv, snakker med folk, hører på radio. Prøver å telle alt folk sier. Det er ganske irriterende faktisk.... Har ikke sagt det til så mange, men exen min la plutselig merke til det. Han irriterte seg hver gang jeg hadde hendene på ham f.eks når vi så på tv så kunne han kjenne en forsiktig aktivitet i fingrene mine.12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå