Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei!

En 23 år gammel jente (student) jeg har datet nå i ca. en måned, og begynner å komme ganske nærme, har bursdag neste søndag. I den anledning tenkte jeg å gi henne en gave.

Jeg vet hun savner veldig mye hjem for tiden, men hun har dessverre ikke råd til å komme seg hjem i påsken, og har nå omsider innstilt seg på å være i studiebyen i påsken. Jeg tenkte derfor å gi henne tur/retur togbilletter, som kommer på til sammen ca. 1400 kr (jeg har selv ganske god råd). Jeg har også skrevet et brev nå, som jeg tenkte å gi ved siden av. Her skriver jeg først noen gode ord om henne, og så videre at jeg vet at togbillett-gaven kan virke noe overveldende/mye, men at jeg vet hun savner hjem og fortjener turen, og at hun må ta turen med god samvittighet og ikke føle hun skylder meg noe.

Jeg har veldig lyst å gi henne denne gaven, men lurer på om det er litt for voldsomt så tidlig? Eller går det greit med tanke på hva jeg skriver i brevet? Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Ja, jeg synes det er litt mye så tidlig. Hun vil sikkert føle at hun skylder deg å fortsette å date deg en stund etterpå iallfall. For billettene kan jo ikke byttes. Så jeg ville ikke tatt sjansen på det.

Skrevet

så utrolig søt du er :rødme: Jeg syns du skal gi henne gaven. Ja, jeg er enig i at den kanskje er litt dyr, men når det ligger så mye omtanke bak den er det rett og slett umulig å skulle si at det er dumt. Det viktigste med en gave er tross alt tanken og ikke selve gaven. Om jeg hadde fått en slik gave noen gang, om det så var etter en kort månede, så hadde jeg blitt utrolig glad. Jeg hadde tenkt som så at den gutten er virkelig verdt å beholde, når han kan tenke ut en så omtenksom gave/gjest etter så kort tid, da er det et unikum av en fyr! (og nei, for de som lurte, prisen på gaven hadde virkelig ikke hatt noe å si)

og så lenge du har lyst til å gi henne en slik gave, så syns jeg absolutt du skal gjøre det :rødme: Du er rett og slett fabelaktig omtenksom!

Skrevet

Heihei!

En 23 år gammel jente (student) jeg har datet nå i ca. en måned, og begynner å komme ganske nærme, har bursdag neste søndag. I den anledning tenkte jeg å gi henne en gave.

Jeg vet hun savner veldig mye hjem for tiden, men hun har dessverre ikke råd til å komme seg hjem i påsken, og har nå omsider innstilt seg på å være i studiebyen i påsken. Jeg tenkte derfor å gi henne tur/retur togbilletter, som kommer på til sammen ca. 1400 kr (jeg har selv ganske god råd). Jeg har også skrevet et brev nå, som jeg tenkte å gi ved siden av. Her skriver jeg først noen gode ord om henne, og så videre at jeg vet at togbillett-gaven kan virke noe overveldende/mye, men at jeg vet hun savner hjem og fortjener turen, og at hun må ta turen med god samvittighet og ikke føle hun skylder meg noe.

Jeg har veldig lyst å gi henne denne gaven, men lurer på om det er litt for voldsomt så tidlig? Eller går det greit med tanke på hva jeg skriver i brevet? Hva tror dere?

Jeg synes det var en flott og omtenksom gave. Du viser oppriktig interesse i henne, og at du har lyttet til det hun har sagt. Hadde det vært et smykke el. ville jeg tenkt det var for mye, men ikke når det er en togbillett slik at hun kan komme seg hjem til påske. Lykke til:-)

Skrevet

Så lenge du har god råd ser jeg ingen problem i å gi en slik gave, selv om jeg synes det er litt tidlig. Men synes det er unødvending for deg å skrive at presangen er av mye verdi, nok å skrive at du ville gi henne noe spesielt som hun fortjener fordi du er glad i henne:)

Skrevet

Det høres da ut som en veldig omtenksom og fin gave! :)

Skrevet

Jeg liker tanken og tror hun kommer til å bli glad om du gir henne billetter. Synes kanskje også at det er en litt for dyr gave. Men hvis du ikke synes det, så gjør det.

Skrevet

Det spørs jo hvordan forholdet mellom dere er. Noen har kommet veldig langt inn i et forhold på 1 mnd, mens andre nettopp har begynt å snust på hverander å blitt småkjent. Om du føler at det er riktig å gi henne denne gaven, skal du nettopp gjøre det.

Skrevet

Gi henne den! Synes det var veldig omtenksomt! Jeg hadde blitt superglad! Trenger vel ikke vite prisen, for alt hun vet kan du ha kjøpt billetter til 199,- som de reklamerer med! ;)

Gjest Rosemor
Skrevet

En kjempeflott og omsorgsfull gave, men jeg tror jeg ville kuttet ut denne biten i brevet...

og ikke føle hun skylder meg noe.

Jeg kan ikke forklare det, men den setningen føles bare helt feil.

Skrevet

Å, det var en kjempefin gave! :) Hvis du har råd til det, så er jo 1400 overkommelig :))

Gjest loveli
Skrevet

Så lenge du har god råd ser jeg ingen problem i å gi en slik gave, selv om jeg synes det er litt tidlig. Men synes det er unødvending for deg å skrive at presangen er av mye verdi, nok å skrive at du ville gi henne noe spesielt som hun fortjener fordi du er glad i henne:)

Enig, blir jo veldig teit å skirve at gaven kanskje er litt vel "mye"...

Skrevet

Her skriver jeg først noen gode ord om henne, og så videre at jeg vet at togbillett-gaven kan virke noe overveldende/mye, men at jeg vet hun savner hjem og fortjener turen, og at hun må ta turen med god samvittighet og ikke føle hun skylder meg noe.

Jeg ville skrevet brevet på nytt igjen. Virker som du har ordlagt deg noe spesielt. Jeg ble i hvert fall litt ukomfortabel på jentas vegne. Må du absolutt skrive så mye rundt selve gaven? Jeg hadde nøyd meg med det fine om henne og så avslutte med at hun betyr noe for deg og at du håper hun har en fin påske. Ikke noe om overveldelse, samvittighet og skyld.

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Go for it... Men enig med Glynis over.

Skrevet

Takk for alle innspill! Er hyggelig at folk tar seg tid til å komme med tilbakemeldinger, og fine (konstruktive) ord :-) Jeg kommer da til å gå for denne gaven, og håper hun vil sette pris på den.

Er enig med det dere sier om formuleringen i brevet. Grunnen var bare at jeg ikke ville skremme henne med en dyr gave, men ser nå at teksten var kanskje vel tynget med "negative" ord. Jeg har nå skrevet det om, og fjernet det som omhandler overveldende/mye, samvittighet og skyld.

Gjest Aurora:*
Skrevet

Nei, jeg syntes du absolutt kan gi henne det. Tror hun vil bli kjempeglad for det, og veldig rørt over hvor snill du er. Jeg selv hadde blitt kjempe glad for en slik gave, hun savner jo foreldrene sine, og at du har vært oppmerksom på det, og gir henne noe da som vil bety mye for hun, viser bare hvor omtenksom person du er :) Go for it!

Gjest who craved
Skrevet

Heidu TS!

Jeg syns dette er en veldig god idé. Når jeg var i "date-fasen" med min frau gjorde jeg nesten akkurat det samme. Hun kom fra Bodø og var student i Oslo og jeg kjøpte tur/retur billett til henne. For å si det sånn, det var en innertier den gangen for meg. Problemet er som du sier; folk veit alltid hva gaven koster sånn ca, så man måler kanskje underbevist gaven på en måte i penger. (hvis ikke det er noe man lager selv da) Jeg er pilot så jeg kunne ljuge å si jeg fikk den billig når hun spurte (selv om jeg ikke jobber i det flyselskapet og aldri har hatt noe med de å gjøre i det heletatt).

Jeg vil si at du burde se an situasjonen litt og prøve å finne ut om hu ville tatt det ille opp å få en så dyr gave. Noen føler kanskje at de ikke kan strekke til når det er din tur å få gave. DET burde man i alle fall prøve å ungå! Det kan du i alle fall skrive opp :)

Skrevet (endret)

Jeg hilste på min kjære første gang en uke før julekvelden. Hun fikk dyrere gave, men det var fordi det var det smykket jeg likte. Jeg hadde egentlig ikke råd til det.

Jeg synes det er dumt å skrive ned, bagatellisere gaven. Bare spør om hun har lyst til å reise, så er det bare å kjøpe billettene. Enkelt og greit. Koster ikke mer en en vill kveld på byen.

Og jeg er absolutt enig med Glynis.

Endret av I Grosny
Skrevet

Go for it!

Tips:

Dobbeltsjekk at ikke foreldrene er bortreist på aleineferie på hytta eller et annet sted når hun kommer hjem. Du trenger ikke røpe planen, bare spørre litt om hva som skjer i påsken. Sikkert greit for dem å vite det litt i forkant, så de kan legge opp ferien litt etter det. Kanskje gi gaven litt tidligere, av praktiske årsaker? (Gitt at påsken begynner nå til helga, ikke midt i neste uke.)

Gjest frøkenfreken
Skrevet

Synes det var utrolig søtt, jeg! Selv fikk jeg et digitalkamera i bursdagsgave av min nåværende mann da vi hadde datet i bare få uker. Vi er gift og har barn sammen nå! Han visste bare innerst inne at det var meg han ville ha (og det var gjensidig), så da ville han gi meg noe fint selv om forholdet var ferskt. Jeg var selvsagt overveldet, men ble også veldig sjarmert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...