Gå til innhold

Hvordan pleier dere å pynte til påske?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Heisann!

Jeg lurer på hvordan dere andre pleier å pynte til påske?

Fra oppveksten hjemmefra er jeg vant med duker og noen små figurer her og der + en vase med greiner (gåsunger eller hva det heter) som det henges forskjellig pynt på.

Jeg vil nok ikke legge på så mange gule duker til påske, men påskeegg og sånne greiner med pynt vil jeg ihvertfall videreføre :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig så er jeg ikke så glad i masse pynt og stasj... Så til påske synes jeg det holder med gule tulipaner og gule lys.. Og kanskje en liten kylling da, hehe :jepp:

Gjest Elastica
Skrevet

Jeg pynter stort sett med blomster eller grener. Er ikke så glad i gult selv, men har sett masse fin pynt hos andre.

Kanskje jeg skulle ønske meg noe fra Karen Blixens påske?

Skrevet

Jeg pynter aldri til påske, påske er en høytid jeg ikke har noe særlig forhold til og jeg finnes ikke kristen.

Skrevet

Jeg legger på gule duker, bytter ut kubbelysene jeg har stående fremme med gule, og setter frem et par tre kyllinger. Også ligger jo påskeeggene med godis strødd om.

Skrevet

Pleier ikke å pynte så veldig mye. Legger kanskje en gul duk på bordet og med litt lys. Tror jeg har noen figurer og.

Skrevet

Er vant med passende noen doser påskekyllinger fra barnsben av, men selv har jeg moderert det veldig. Her blir det en påskekylling som får trone på kjøkkebordet og ellers kan det være jeg kjøper et par gule lys. Utover det så har jeg ikke så mye sans for "nips" og stæsj. Kunne godt tatt inn noen gåsunger, men siden jeg har litt pollenallergi så finner jeg det klokest å la det være.

Skrevet

Jeg har pyntet med gule lys og en liten kylling jeg. Vi reiser hjem til våre respektive foreldre i påsken, så vi har ikke så mye pynt i leiligheten her i studiebyen. Men litt må vi ha bare for å få påskefølelsen! :)

Skrevet

Her i huset er det bare jeg som er glad i påsken, så det blir ikke pyntet så mye. Jeg insisterer imidlertid på at vi skal ha påskeduk, påskelys, påskeservietter og kanskje en og annen påskekylling. Ja, og så påskeliljer. Det ble visst en del likevel. :)

Gjest Cupcakes
Skrevet

fra barndommen er jeg vant med påskeduker, gule lys, påskeservietter, harer, kyllinger og egg, tulipaner, påskeliljer, grener med egg i forskjellige farger hengende. Og påskeegg med godteri i på påskeaften.

selv pynter jeg ikke noe særlig tgil påske da jeg ikke liker gulfargene noe sørig i det hele tatt. blir til at det er et par påskeegg med godteri. og et porselenspåskeegg som står fremme som felles gode skål i hele påsken, mens påskeeggene er mine og dine :fnise: kan hende det blir mer pynting når vi får familie selv etterhvert :)

Skrevet

En påskeløper mamma'n min har sydd, gule tulipaner, påskeegg med påskesnop.

Gjest Constanze
Skrevet

Savner litt påskepynten fra tiden da barna var små. Den eneste påskepynten iår er noen lekre gule servietter med hvite prikker.

Kjøper sikkert noen friske tulipaner også ...

Påsken for meg er turer, påskekrim på TV og Anthon Berg`s glaserte marsipanegg :)

Gjest SmallTalk
Skrevet

Jeg holder meg til et par potter med påskeliljer og et digert påskeegg. :)

Skrevet

Ingen påskepynt her i huset.

Skrevet

Jeg bruker mer fargerike puter, f.eks lysegrønt eller orange. Liker farger! :fnise:

Også har jeg et "tvinnet" fuglerede av bjørkekvist i vinduet som min lille niese har llaget, her bor det to små påskekyllinger.

Bortsett fra dette har jeg noen kvister med egg, og en stor lysekrone som jeg også kan henge egg på.. :) Eggene er ikke typisk gule, veldig fine!!! :)

Gjest petre
Skrevet

Blir noen pusete små kyllinger på spisebordet, og noen ganger en vinduskarm. Ellers noen egg sønnen min malte da han gikk i barnehagen. Påskeservietter til frokosten. Sikkert hatt samme pakken i 15 år. Gule lys synes jeg er stygt. Gule eller hvite blomster kjøpes gjerne inn om vi er hjemme flere dager.

Skrevet

I år blir det hyttepåske for første gang på mange år.

Pynter med påskeduk, gule lys og påskeegg.

Gjest Pippelipp
Skrevet

Greiner pyntet med hjemmemalte egg og så kommer det vel et påskeegg og en sjokoladepåskehare til hver av oss (to)

Gjest hogwash
Skrevet

Jeg setter frem en solo og påskemarsipan!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...