Gå til innhold

Det med pulssoner og puls osv.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker pulsklokke når jeg trener for å følge med på hva som skjer med kroppen min, og for å holde oversikt over hvor lenger jeg har trent samt antall kalorier forbrent.

Men altså, jeg finner så utrolig mye forskjellig informasjon på nettet om pulssoner. Er det noen som vet hvor jeg kan finne korrekt informasjon om nettopp dette?

Jeg tenker da på informasjon om anbefalt ukentlig treningsbelastning, hvordan forbrenne mest fett (jeg har litt fett rundt magen og på armene jeg prøver å bli kvitt). I tillegg trenger jeg informasjon om hvordan å øke kondisjonen på riktig og trygg måte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for svar :)

Jeg synes det med puls er så vanskelig. Hvis jeg feks skal trene i min sone (som pulsklokken sier) skal jeg ligge på mellom 127 og 166 slag i minuttet (om jeg ikke husker feil). I denne sonen føler jeg ingenting! Hvis jeg løper har jeg puls på ca 180 +/- 5 og slik kan jeg holde på lenge. Samme når jeg spinner.

Hvis jeg går på cross traineren kan jeg ligge på rundt 150, men da kan jeg holde på i timesvis og blir liksom ikke sliten. Skjønner ikke helt hvordan jeg skal tolke dette...

Hvilepulsen min er ca 60, makspulsen er ca 195 hvis man tar 220-alder.

Noen som vet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...