Gå til innhold

Hvem skal ha knapphullsblomster?

Gjest Pippelipp

Anbefalte innlegg

Gjest Pippelipp

Jeg trodde hele tiden at min tilkommende og hans forlover skulle ha knapphullsblomter, MEN svigermor mener at foreldrene også skal ha og noen sa at ALLE skulle ha (det siste virker helt latterlig på meg). Far sa at da han giftet seg, hadde han og forloverens hans knapphullsblomster.

Hvordan gjør dere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bestilte blomster i forrige uke og spurte da om dette og svaret var at brudgommen og hans forlover skal ha og dersom det er kirkebryllup og brudens far skal gi henne bort, så skal han også ha knapphullsblomst. De sa ingenting om brudgommens far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener at tradisjonelt sett så skal brudgom, brudgommens forlover og brudens far ha knapphullsblomst. Vi hadde imidlertid knapphullsblomst til brudgommens far i tillegg, rett og slett fordi vi syntes det var litt kjipt at bare faren min skulle få av de to. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge min mor skal brudgommen, brudgommens forlover, brudens far og brudgommens far ha knapphullsblomster. Men i vårt tilfelle er brudgommens forlover dame, og brudgommen selv skal ha bunad, så da blir det bare fedrene som får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge min mor skal brudgommen, brudgommens forlover, brudens far og brudgommens far ha knapphullsblomster. Men i vårt tilfelle er brudgommens forlover dame, og brudgommen selv skal ha bunad, så da blir det bare fedrene som får.

Jeg ble fulgt opp av min bestefar som hadde bunad. Han fikk allikevel knapphullsblomst, men vi passet på at den var hvit da, sånn at det ikke ble full krasj. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brudgommens far ? :lete: aldri hørt om

Da jeg bestillte blomster spurte jeg og fikk beskjed at det var brudgommen, forloveren hans og min far + at jeg bestillte også til brudesvennen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde brudgommen og forlover + begge fedrene knapphullsblomst - tradisjonelt så hadde vel ikke brudgommens far det siden han ikke hadde noen "ofisiell rolle" i selve vielsessermonien, men jeg synes det var greit å gjøre litt stas på svigerfar og slik at han skilte seg ut fra mengden han og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan vel gjøre litt som man vil. Er nok ingen som klager over at den ene eller andre ikke fikk knapphullsblomst.

Hos oss blir det faktisk: brudgom, brudgoms far, brudgoms bror (som også er forlover), brudens far, brudens bror, og brudens bestefar siden han har hatt en stor farsrolle i livet mitt :)

Ganske mange, men synes det er koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har fått mange svar. Vi gir knapphullsblomst til disse vi:

brudgommen, forloveren hans, han som følger meg opp, sønnene til samboeren min. Mine 2 forlovere får hver sin bukett, det samme gjør brudepiker. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos oss blir det brudgommen, hans forlover og min far. Jeg spurte blomsterhandleren og de sa at det er dette som er tradisjon men at man selvsagt kan velge selv hva man vil. Valgt derfor å følge tradisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...