Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på å prøve meg på å ha mais i hagen i år.

Noen som vet om mais er vanskelig?

Er ikke sånn veldig "grønn" av meg, men pleier å få sånn halvbra resultater av det jeg planter og sår. Har en vegg som plantene ev. kan stå mot.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøvde det for endel år siden, med OK resultat :) Plantene ble ikke gigantiske akkurat, kanskje 1m høye hvis jeg ikke husker feil, men det ble da et par maiskolber på de. Foruten masse vann og sol fikk de ingen spesiell behandling (jeg hadde de også inntil en vegg).

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kommer nok litt an på hvor i landet du bor :) Det dyrkes jo mais på Østlandet blant annet. Sesongen kan nok fort bli for kort om du bor i Nordnorge, men maisplantene er jo flotte selv om du ikke rekker å få kolber på dem.

Skrevet

Trenger de mye sol? Mest skygge der jeg hadde tenkt til å ha de...

Gjest navnelapp
Skrevet

Dei vil definitivt ha sol. Mais i skugge er eit tapsprosjekt. Begynn med noko enklare, som urter, asparges og sukkererter.

Skrevet

Dei vil definitivt ha sol. Mais i skugge er eit tapsprosjekt. Begynn med noko enklare, som urter, asparges og sukkererter.

Urter har jeg masse av. Par sorter jeg dropper i år da de tar over hele plassen. De står på solsiden av samme veggen.

Kanskje jeg skal prøve asparges...?

Ellers så går jeg for gresskar igjen, hadde det i skyggeveggen min i sommer og det gikk fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...