Gå til innhold

Har tydeligvis lånt bort penger til feil person

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg pleier egentlig aldri å låne bort penger, men for flere måneder siden gjorde jeg det likevel, en betydelig sum, som han trengte bare et par dager til han fikk inn penger på kontoen sin så skulle jeg få dem igjen. Stolte helt og fullt på han, han hadde aldri lurt meg før. Nå er det gått sju måneder og jeg har ikke sett fyren siden, tre av tlf nr har han byttet ut og de kan heller ikke søkes opp via navnet hans. Han har beholdt ett som jeg kan nå han på.... dersom han gidder å svare. Vi har avtalt så mange ganger treff for at jeg kan få pengene, men han uteblir og slår av telefon i lang lang tid, føre over via nettbank har han "forsøkt" to ganger, men ingen av gangene har pengene kommet til min konto. Jeg har jo selvfølgelig innsett at han har virkelig ikke tenkt å betale meg tilbake, men fytti katta noe så bittert å innse. Det er penger jeg trenger selv, jeg driter jo ikke penger akkurat, jeg hadde kun mulighet til å avse dem den helgen han spurte om. Jeg har ingen bevis på at han har lånt noe som helst av meg, han har hele tiden unngått alt skriftlig avgående de penga, har verken sms, email eller lagrede msn samtaler å vise til. Så svarer gir seg egentlig selv, det er ingenting å gjøre ved annet enn å aldri aldri låne ut noe som helst til noen.... Men pokker og søren og helv.... og fa.. så irritert jeg er her jeg sitter nå, at man ikke skal kunne stole på en jæ... kjeft! Og det irriterer meg noe så inne gamperæva at han slipper unna med det!

Så egentlig ville jeg vel ikke noe annet med dette innlegget enn å blåse ut litt iltert gørr, og råde alle om at om man låner ut til penger til noen, uansett om du tror du kan stole aldri så mye på dem, så lån i hvert fall ikke ut mer enn du tåler å tape.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sjelden lurt å låne bort penger. Dersom man absolutt har lyst til å låne noen penger, så ikke lån bort mer enn man har råd til å tape.

Skrevet

...og skal ein låne bort, sørg for ein skriftleg avtale :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Dette har du jo sikkert tenkt på, men hva med å reise hjem til han eller dra dit han jobber?

Skrevet

Huff, noe så SYYKT irriterende!!

Jeg hadde troppet opp på døra og på arbeidsplassen hans og mastmastmast helt til han hadde blir sprø av masingen min. Skikkelig nedrig å plutselig "forsvinne" når man har lånt penger, ja.

Lykke til! Håper du får tatt innersvingen på ham på en eller annen måte.

Gjest Violently Happy
Skrevet

Minner meg om noe jeg har opplevd. Ikke penger, men en bok som jeg gjerne skulle likt å få tilbake- men nå er det 7 år siden og det kommer aldri til å skje.

Jeg lånte en bok til ei jente på et studium fordi hun ba pent om det. Hun trengte den til en oppgave. Så da oppgaven skulle være ferdig trodde jeg jo at jeg fikk boken tilbake. Men nei da. Jeg sms'et, ringte og maste, men fikk aldri boken tilbake. Jeg ringte til jobben hennes, men fikk alltid vite at hun var ute. Jeg ringte hjem til foreldrene hennes og spurte etter henne, sa at hun hadde lånt en bok og nå ville jeg ha den tilbake. De sa som regel at hun ville sikkert gi den tilbake. Og at hun skulle ringe når hun kom hjem. Det skjedde selvfølgelig aldri. Ble jeg forbannet? Ja, skikkelig. Ting gir man alltid tilbake når man låner dem mener jeg.

Gjest Silvermist
Skrevet

Jeg er veldig selektiv på hvem jeg låner penger til, har lært av andres feil, "heldigvis".

Har en venninne som har lånt av meg et par ganger, og hun betaler alltid tilbake, så da er det bare kjekt å kunne hjelpe.

Når jeg en sjelden gang låner penger er det kun av min far, og det betaler jeg alltid tilbake på avtalt dato.

Dette er veldig viktig for meg, jeg liker å ha mitt på det rene og god samvittighet.

Jeg tror desverre at når man låner penger til folk må man være forberedt på at dette er penger man kan tape, og ta høyde for det.

Skrevet

Skjønner det er bittert, lærer sure lekser på slike ting.

Men som andre spør, hvorfor drar du ikke hjem til ham, til jobben hans eller andre steder han vel tross alt må være?

jeg har en regel, og den er uten unntak (hadde vært annerledes med nær familie selvsagt, men de har stort sett mer penger en meg likevel), jeg låner ikke bort mer en jeg har råd til å tape. Det er en grei regel.

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Derfor låner eg aldri vekk penger :gjeiper:

Om eg hadde havna i den situasjonen så hadde eg fanken ikkje gitt meg før eg enten hadde fått pengene tilbake, eller noe som var verdt summen som var lånt.

Skrevet

Følge etter ham, plag ham på facebook osv. Foe en DUST!!

Skrevet

Du kan ta han til forliksrådet.. Det blir ord mot ord, men han vil da hvertfall skjønne at du mener alvor. Ellers ynes jeg opptropping på arbeidsplassen er lurt. Alt avhengig på alderen hans kan du jo ringe hjem til foreldrene hans å høre hvor du får tak i han.. facebook er en mulighet.. Ikke gi deg!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare glemme hele greia ? Du får uansett ikke tilbake pengene og livet går videre. Ikke noe vits i å bruke energi på en tapt sak.

Kan vel ikke ha vært så veldig mye penger heller hvis du bare ga han dem uten kvittering..

Skrevet

Skulle tro vi hadde vært utfor samme fyren :overrasket:

Lånte vekk flere tusen kroner over en lengre periode mens jeg var student og levde på lån og stipend, i tillegg til at jeg hjalp til med forskjellige småting. Rimelig naivt ja, men jeg fikk meg iallefall en skikkelig lærepenge!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...