Gjest lillagubban Skrevet 21. mars 2010 #1 Del Skrevet 21. mars 2010 Hei! Jeg prøvde å spør i en eldre tråd, men fikk ikke noe respons, så prøver å starte eget emne. Er det noen som har erfaringer med, bodd på eller vært i Vestgrensa Studentby i Oslo? Jeg har fått tildelt hybel der til sommeren. Altså en hybel der jeg deler bad og kjøkken med en person. Kan du da kanskje kan forklare litt hvordan det er å bo der, og gjerne hvordan hybelen er "bygget opp"? Er det fordeler/ulemper? Er det heis der? Har fått umøblert hybel og jeg har møbler og alt man trenger av kjøkkenustyr osv selv. Jeg lurer på om jeg får plass til alt, har ikke noe annet sted å gjøre at det. Er det garderobeskap der? Er det god plass i boden. Hvordan er kjøkkenet (hva slags hvitevarer, god skapplass?, ol) og badet? Håper på svar:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 21. mars 2010 #2 Del Skrevet 21. mars 2010 Jeg har bodd på vestgrensa, veldig greit å bo der med tanke på at blindern er 5 min unna og treningssenterert ligger i bygget ved siden av Jeg har hatt såkalt dublett, regner med at det er det samme du har, selv om jeg ikke vet om alle er like. Jeg hadde relatitvt stort rom for meg selv, med plass til pult, skap og seng, men jeg leide møblert da. Badet var det helt grei standard og størrelse på, ingenting spesielt med det Kjøkkenet var rett og slett bare lite, ingen spiseplass og ingen vinduer. Lite kjøleskap, komfyr og faktisk ganske mye skapplass. Bod i kjeller hadde relativt god plass såvidt jeg husker. Absolutt ikke det verste stedet du kan bo hos sio i Oslo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pankreas Skrevet 21. mars 2010 #3 Del Skrevet 21. mars 2010 Hei! Jeg prøvde å spør i en eldre tråd, men fikk ikke noe respons, så prøver å starte eget emne. Er det noen som har erfaringer med, bodd på eller vært i Vestgrensa Studentby i Oslo? Jeg har fått tildelt hybel der til sommeren. Altså en hybel der jeg deler bad og kjøkken med en person. Kan du da kanskje kan forklare litt hvordan det er å bo der, og gjerne hvordan hybelen er "bygget opp"? Er det fordeler/ulemper? Er det heis der? Har fått umøblert hybel og jeg har møbler og alt man trenger av kjøkkenustyr osv selv. Jeg lurer på om jeg får plass til alt, har ikke noe annet sted å gjøre at det. Er det garderobeskap der? Er det god plass i boden. Hvordan er kjøkkenet (hva slags hvitevarer, god skapplass?, ol) og badet? Håper på svar:) Siterer Universitas: "Fellesarealet de to deler består av en trang gang med et lite kjøkken i enden, og et bad. Det finnes ingen vinduer på kjøkkenet eller badet som man kan lufte ut gjennom." (her) Størrelsen på hyblene er 12 kvadratmeter, og fellesarealet er altså lite, so you do the math. Bortsett fra det, så tror jeg det er en helt allright studentby å bo på. Nærhet til skole og treningssenter ville vært mine to argumenter hvis jeg skulle bodd der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninen Skrevet 22. mars 2010 #4 Del Skrevet 22. mars 2010 Jeg har bodd der. Jeg tror det er noe av det beste SiO har å by på. Særlig beliggenheten var super for meg. Rommet ditt er ganske romslig. Badet er helt ok. Dusj, vask og toalett. Kjøkkenet er som andre har nevnt ganske lite. Man står i den lille gangen utenfor rommene og lager mat. Det er umulig at begge to lager mat samtidig (hvis ikke de ene steker grandiosa, kanskje), men det var sjelden noe problem. Det er også et garderobeskap til hver i gangen ved kjøkkenet. Jeg husker at morgenen kunne bli litt klønete hvis begge skulle opp og ut samtidig. Det var jo bare ett bad/toalett. Litt kommunikasjon og planlegging kan imidlertid løse det meste. Men det var et par ganger (hårfarging eller noe sånt) jeg gikk på do på Domus... Mye er jo avhengig av den du deler med. Jeg delte med en noe spesiell, men herlig ryddig og renslig person Den dagen jeg skulle få hybel, var jeg tidlig ute på SiO-kontoret. Det var to ledige hybler som jeg kunne velge mellom og jeg fikk med nøkler til begge. Den ene var nedgriset av fett på kjøkkenet, den andre var glinsende ren. Valget var enkelt. Poenget mitt er at om du har flere å velge i, prøv å få lov til å kikke på alle. For trivselen din vil nok avhenge veldig av den du deler med. Lykke til! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillagubban Skrevet 31. mars 2010 #5 Del Skrevet 31. mars 2010 (endret) Takk for svar! Jeg har bodd på vestgrensa, veldig greit å bo der med tanke på at blindern er 5 min unna og treningssenterert ligger i bygget ved siden av Jeg har hatt såkalt dublett, regner med at det er det samme du har, selv om jeg ikke vet om alle er like. Jeg hadde relatitvt stort rom for meg selv, med plass til pult, skap og seng, men jeg leide møblert da. Badet var det helt grei standard og størrelse på, ingenting spesielt med det Kjøkkenet var rett og slett bare lite, ingen spiseplass og ingen vinduer. Lite kjøleskap, komfyr og faktisk ganske mye skapplass. Bod i kjeller hadde relativt god plass såvidt jeg husker. Absolutt ikke det verste stedet du kan bo hos sio i Oslo Så det er komfyr i hvertfall? Var veldig redd for at det bare var stekeplater! Er avhengig av komfyr Og skapplass er bra jeg har masse stasj Jeg har også litt diverse andre kjøkkenting som blender, microbølgeovn, toaster, vaffeljern, vannkoker osv, er det noe plass til dette på kjøkkenet? Jeg har ikke pult, men jeg har dobbelseng, kommode, stuebord, bokhylle, lenestol og litt diverse andre småmøbler, satser på at det går an å skvise dette inn! Siterer Universitas: "Fellesarealet de to deler består av en trang gang med et lite kjøkken i enden, og et bad. Det finnes ingen vinduer på kjøkkenet eller badet som man kan lufte ut gjennom." (her) Størrelsen på hyblene er 12 kvadratmeter, og fellesarealet er altså lite, so you do the math. Bortsett fra det, så tror jeg det er en helt allright studentby å bo på. Nærhet til skole og treningssenter ville vært mine to argumenter hvis jeg skulle bodd der. Takk for link:) Ja, jeg har fått med meg kvadratmålet, men derfor jeg spurte om hvordan det var "bygget opp", planløsning har jo kjempemasse å si Jeg bor nå på 8kvm, så syntes 12kvm hørtes mye ut, hehe Jeg går ikke på Blindern, men det er allikevel nærme nok til skolen, og treningssenter er alltid bra Jeg har bodd der. Jeg tror det er noe av det beste SiO har å by på. Særlig beliggenheten var super for meg. Rommet ditt er ganske romslig. Badet er helt ok. Dusj, vask og toalett. Kjøkkenet er som andre har nevnt ganske lite. Man står i den lille gangen utenfor rommene og lager mat. Det er umulig at begge to lager mat samtidig (hvis ikke de ene steker grandiosa, kanskje), men det var sjelden noe problem. Det er også et garderobeskap til hver i gangen ved kjøkkenet. Jeg husker at morgenen kunne bli litt klønete hvis begge skulle opp og ut samtidig. Det var jo bare ett bad/toalett. Litt kommunikasjon og planlegging kan imidlertid løse det meste. Men det var et par ganger (hårfarging eller noe sånt) jeg gikk på do på Domus... Mye er jo avhengig av den du deler med. Jeg delte med en noe spesiell, men herlig ryddig og renslig person Den dagen jeg skulle få hybel, var jeg tidlig ute på SiO-kontoret. Det var to ledige hybler som jeg kunne velge mellom og jeg fikk med nøkler til begge. Den ene var nedgriset av fett på kjøkkenet, den andre var glinsende ren. Valget var enkelt. Poenget mitt er at om du har flere å velge i, prøv å få lov til å kikke på alle. For trivselen din vil nok avhenge veldig av den du deler med. Lykke til! Høres bra ut at man får velge, skal flytte inn i juni når de fleste flytter ut så satser på at jeg også kan få noe å velge i Dere som har bodd/vært der, noen som vet om det er garderobeskap på rommet selv om det er umøblert? Noen som tilfeldigvis har ca mål på veggene på rommet? Altså om det er lange, smale rom eller kvadratiske? Det står jo de er cirka 12kvm, men greit å vite sånn cirka hvor lange veggene er. Syntes det er veldig kjekt å tegne litt, så jeg vet sånn cirka hva jeg har plass til Endret 31. mars 2010 av lillagubban Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninen Skrevet 31. mars 2010 #6 Del Skrevet 31. mars 2010 Jeg tror det var 2,5-3 m den ene veien og da i overkant av 4 den andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå