Gå til innhold

Middag med kylling?

Anbefalte innlegg

Gjest Elize
Skrevet

Har noen kyllingfilet liggende i fryseren, hva kan jeg laga av de? Noen som har noen gode oppskrifter?

Gjest Blondie65
Skrevet

Innbakt kyllingfilet:

Man trenger:

En filet pr person

Favoritt smøre ost (krydderost, Blue Castello, kremost - etc)

Bacon eller røkt skinke (Strandaskinke, serano eller lignende) i tynne skiver

Smør ost innerst i fileten under fliken. Hvis det ikke er krydderost du har brukt er det godt med litt timian/oregano

Surr bacon eller skinke rundt fileten.

Surr i pannen raskt.

Hiv i ovnen 20 minutter 200 grader.

Serveres med ris og en lett salat.

Skrevet

http://snakk.klikk.no/Mat/Default.aspx?Search=sukkererter&Hovedingrediens=Kylling&Id=10857581&Order=Search%2cHovedingrediens%2cId&Sort=rating

Denne er utrolig god! Ikke for sterk slik mange andre curry-retter kan bli, og det smaker veldig godt med de forskjellige grønnsakene i. :)

http://snakk.klikk.no/Mat/Default.aspx?Search=italiensk+kyllinggryte&Id=10415500&Order=Search%2cId&Sort=rating

Denne er også veldig god. Italienske smaker :)

Skrevet

Du kan lage Tikka Masala eller Taco :)

Skrevet

Har noen kyllingfilet liggende i fryseren, hva kan jeg laga av de? Noen som har noen gode oppskrifter?

Kyllingpizza. Bruk tikimasala saus, løk, mais ol. Kjempegodt. Liker du sterk mat er chili godt i. Lagde en slik i dag med gul habanero og noen piri piri i :gjeiper: :jepp:

Gjest Marlo
Skrevet

Kylling enchilladas?

Eller...hva skal jeg kalle det? Stekt ris og kylling?

De to er alltid en slager her hjemme.

http://dinmat.adressa.no/Finn-oppskrifter/Oppskrifter/Middag/Fj%C3%A6rkre/Kylling/Kylling-enchiladas

Jeg bruker da fileter istedenfor grillet kylling. Syns det smaker like godt :)

Stekt ris og kylling;

da deler jeg kyllingen i biter, steker det.

Koker ris.

Steker så purre, hvitlök, lök (gjerne röd), vårlök, vannkastanjer, chili. Har oppi kyllingbitene og krydrer, og har så oppi risen og lar det steke litt.

Serveres med deilig curry saus :)

Skrevet (endret)

Kyllingpasta i form kanskje? Synes dette er veldig godt!

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Pesto kylling a'la bentix ;) hehe

Stekt kylling, fersk pasta blandes i pesto. Sprøe brødbiter med litt hvitløk på, stekt i ovnen. det synes jeg er veldig godt værtfall

Skrevet

Fylt kyllingfilet:

Bank kyllingen flat, smør på eit lag med pesto og sterk sennep. Legg på noen fetaostbiter (eventuelt soltørket tomat), dryss på litt oregano, salt, pepper og reven ost. Rull sammen, legg i ildfast form. Strø litt reven ost og oregano på toppen.

20 min på 200 grader =)

Eg pleier servere med røstipoteter :)

• 1 måned senere...
Skrevet

Må ha denne på mine innlegg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...