Gjest AnonymBruker Skrevet 21. mars 2010 #1 Skrevet 21. mars 2010 jeg sparer til langt hår... har en god balsam fra redken, men hva med shampo. er det viktig å bruke frisør shampo hvis håret skal være sunt og friskt?
Lykkelitenen Skrevet 21. mars 2010 #2 Skrevet 21. mars 2010 Det er for de fleste lurt, ettersom en frisørshampo renser nøye, uten å gå for langt inn i håret ditt og la skjellagene sprike for mye. Kombinert med en god balsam, så er du steg nermere ett sunt hår En annen fordel er jo at frisørshampoer også er mer konsentrert, så du bruker mindre mengde hver gang og gir ofte mer fuktighet enn billigshampoene som bare renser (litt for mye)...
Hoppetaujenta Skrevet 21. mars 2010 #3 Skrevet 21. mars 2010 Hvert annet år lar jeg meg overtale til å kjøpe frisørshampoo. Den lukter himmelsk og gjør sikker veldig godt for håret mitt, men prisen...er heller stiv, syns jeg. Er kjempefornøyd med butikkflaskene jeg. Gjelder å bytte litt på det i løpet av året og ikke bruke opp effekten på ett merke. Og prisen er helt prima.
kunst Skrevet 22. mars 2010 #4 Skrevet 22. mars 2010 noen frisører tilbyr en shampo og balsom ved navn "fast", som skal få håret til å vokse inntil 30% raskere. jeg har ikke prøvd dem, har så lang bare hørt godt om produktene. lykke til!
LukaFrost Skrevet 22. mars 2010 #5 Skrevet 22. mars 2010 Jeg har langt hår og har brukt ymse produkter oppigjennom årene. Jeg synes det er vanskelig å velge hva man skal bruke og hva man skal se etter av ingredienser. Det er jo så mange fancy navn på ting, og jeg vet liksom ikke helt hvem jeg skal stole på. For tiden har jeg langt hår og prøver å vaske det bare etter trening. Det blir 3 ganger i uka. Noe oftere vask har håret mitt virkelig ikke behov for. Ikke bruker jeg noe særlig med stylingprodukter heller. Det jeg gjør som eventuelt sliter på håret er farging ca hver 6. - 8. uke. Jeg har prøvd sånn fargeforsterkende shampoer med det resultat at jeg kan glemme å bruke hvit hodepute om natta... Jeg har prøvd både butikk- parfymeri- og frisørshampoer, men jeg er faktisk ikke sikker på om jeg merker noen forskjell på de. Jeg har altså langt farga hår med noen splittede tupper (det blir det jo alltis når man har langt hår) og ellers greit hår. Jeg kurer for tiden aldri håret. Burde sikekrt gjort det. Noen som har anbefalinger til hampo/balsam og hårkur?
Jade Skrevet 22. mars 2010 #6 Skrevet 22. mars 2010 (endret) Jeg har prøvd en frisørshampo nå, men synes ikke den gjør noe særlig forskjell i forhold til Define som jeg kjøper på Rema (+ at frisørshampoen er slem med hodebunnen min!). Men jeg merker at jeg har kjøpt shampo for feil hårtype. Den er egentlig for tørt hår, så jeg i etterkant, og jeg får fett hår :/ Andre tips: Unngå SLS (Sodium lauryl sulfate). SLES (Sodium Laureth Sulfate / Sodium Lauryl Ether Sulfate) er hakket bedre om du trenger det. SLS eller SLES trenger du hvis du har hårprodukter med silikoner (Cyclopentasiloxane, Dimethicone, Dimethiconol, Phenyl Trimethicone, Amodimethicone, Cyclomethicone, PEG-modified dimethicone*, Dimethicone copolyol* *) løses opp med cocamidopropyl betaine & cocobetaine) http://lockig.se/?q=node/17 Endret 22. mars 2010 av Jade
thirteen Skrevet 25. mars 2010 #7 Skrevet 25. mars 2010 Jeg har byttet helt over til frisørshampoo, men det er smak og behag. Jeg føler ikke at håret blir rent av "vanlig" shampoo. Er prisene stive, så selger de noen av frisørshampooene fra L'oreal til ca halve prisen på Nille.
thirteen Skrevet 25. mars 2010 #8 Skrevet 25. mars 2010 Jeg har altså langt farga hår med noen splittede tupper (det blir det jo alltis når man har langt hår) og ellers greit hår. Jeg kurer for tiden aldri håret. Burde sikekrt gjort det. Noen som har anbefalinger til hampo/balsam og hårkur? Jeg brukte en balsam som heter absolute repair fra L'oreal, den fungerte veldig bra for mitt hår. Det er en serie med både shampoo, balsam og kur. http://closetdiaries.wordpress.com/files/2009/01/loreal.jpg
Ella_Grey Skrevet 26. mars 2010 #9 Skrevet 26. mars 2010 (endret) Jeg tror ikke det har så mye å si om det er butikk eller frisør... Man finner gode og dårlige produkter begge steder. De beste shampomerkene etter min mening er phyto (selges på Vita bl.a) og Gliss (selges "overalt"). Og jeg har prøvd... mange merker for å si det sånn. Endret 26. mars 2010 av Ella_Grey
Sølvdugg Skrevet 26. mars 2010 #10 Skrevet 26. mars 2010 Etter å ha brukt "vanlig" butikkshampo i alle år, kjøpte jeg Franck Provost shampo for en måned siden. Ble helt sjokkert over at det kunne være så stor forskjell på shampoene. Ble for en liten stund oppmerksom på silikon-problemstillingen i shampo, og jeg kommer neppe til å gå tilbake igjen til shampoer med silikon i. Føler for første gang at håret blir skikkelig rent. Provost shampoen selger de riktig nok i vanlige dagligvare butikker, men jeg synes det er et veldig bra produkt. Billig er det også, for det koster ca 70 kroner for 750 ml i forhold til over 30 kroner for 250 ml i de vanlige shampoene. (I tillegg bruker jeg ikke så mye shampo som det jeg gjorde før.)
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. mars 2010 #11 Skrevet 26. mars 2010 Bruker også Franck Provost og er KJEMPE fornøyd. Jeg har veldig langt og tykkt år og er derfor avhengig av en god balsam. Provost balsamen er veldig god og shampoen får håret ordentlig rent.
♥Mirella♥ Skrevet 26. mars 2010 #12 Skrevet 26. mars 2010 Jeg tror ikke det har så mye å si om det er butikk eller frisør... Man finner gode og dårlige produkter begge steder. De beste shampomerkene etter min mening er phyto (selges på Vita bl.a) og Gliss (selges "overalt"). Og jeg har prøvd... mange merker for å si det sånn. Tror du heller ikke det er forskjell på hudpleie du får på Rimi og den du får hos hudpleier? Selvfølgelig er det stor forskjell, og den største forskjellen er at Rimi (og andre dagligvareforretninger) ikke stiller krav til innhold og kvalitet på produktene de selger, for de har ikke greie på det. Frisører derimot, stiller strenge krav og vil ha kun det beste. Og dette med at Define utvikles i samarbeid med norske frisører er bare tull, og til stor frustrasjon for norske frisører. Men de har klart å få med seg et lite team utdanna frisører for en viss sum, og kan derfor bruke det i markedsføringen. Smakløst. 1
Skylines Skrevet 26. mars 2010 #13 Skrevet 26. mars 2010 En del av forskjellen er at de billigere produktene bruker mye "fyllstoffer" for å fylle opp hele flaska. De dyrere produktene er mye mer konsentrerte. LukaFrost: Jeg vil gjerne anbefale en hårkur; Kerastase Chroma Riche, den knallrosa boksen. Den er for farget hår. Gir mye glans, og håret blir utrolig mykt. Vender alltid tilbake til denne!
Ella_Grey Skrevet 26. mars 2010 #14 Skrevet 26. mars 2010 (endret) Tror du heller ikke det er forskjell på hudpleie du får på Rimi og den du får hos hudpleier? Selvfølgelig er det stor forskjell, og den største forskjellen er at Rimi (og andre dagligvareforretninger) ikke stiller krav til innhold og kvalitet på produktene de selger, for de har ikke greie på det. Frisører derimot, stiller strenge krav og vil ha kun det beste. Og dette med at Define utvikles i samarbeid med norske frisører er bare tull, og til stor frustrasjon for norske frisører. Men de har klart å få med seg et lite team utdanna frisører for en viss sum, og kan derfor bruke det i markedsføringen. Smakløst. Jeg fant ingrediensene i et par stk frisør shampo hentet fra ewg.org: Kerastase Bain satin nutrition: AQUA (WATER), SODIUM LAURETH SULFATE, DIMETHICONE, COCO BETAINE, CETYL ALCOHOL, HYDROXYSTEARYL CETYL ETHER, COCAMIDE MIPA, SODIUM CETEARYL SULFATE, CARBOMER, SODIUM METHYLPARABEN, DMDM HYDANTOIN, PROPYLENE GLYCOL, PPG-5-CETETH-20, GUAR HYDROXYPROPYLTRIMONIUM CHLORIDE, PHENOXYETHANOL, METHYLPARABEN, BUTYLPARABEN, ETHYLPARABEN, PROPYLPARABEN, PARFUM (FRAGRANCE), C13806/1 silikon som tredje ingrediens, og en masse parabener. DMDM Hydantoin er irriterende, allergifremkallende etc. Redken All-soft: Ingredients from packaging: WATER (AQUA), SODIUM LAURETH SULFATE, DISODIUM COCOAMPHODIACETATE, DIMETHICONE, CETYL ALCOHOL, HYDROXYSTEARYL CETYL ETHER, SODIUM CETEARYL SULFATE, COCAMIDE MIPA, FRAGRANCE (PARFUM), CITRIC ACID, DMDM HYDANTOIN, GUAR HYDROXYPROPYLTRIMONIUM CHLORIDE, BUTYLPARABEN, DISODIUM EDTA, PROPYLENE GLYCOL, TAURINE, HYDROLYZED WHEAT PROTEIN, IODOPROPYNYL BUTYLCARBAMATE, PPG-5-CETETH-20, WHEAT AMINO ACIDS, HYDROLYZED SOY PROTEIN, OLETH 10, DISODIUM COCOAMPHODIPROPIONATE, LECITHIN, HYDROLYZED WHEAT STARCH, HYDROXYPROPYLTRIMONIUM HYDROLYZED WHEAT PROTEIN, PHOSPHORIC ACID, TREHALOSE, ARGININE HCL, PERSEA GRATISSIMA OIL (AVOCADO), PHENOXYETHANOL, ORANGE 4/CL 15510, METHYLPARABEN, ETHYLPARABEN, RED 33 CL 17200 (D643/3) Igjen silikom høyt oppe, Så en 'billig-shampoo' fra rimi: Gliss Liquid Silk shampoo (hentet fra hjemmeside): aqua • Sodium Laureth Sulfate • Disodium Cocoamphodiacetate • Sodium Chloride • PEG-7 Glyceryl Cocoate • Citric Acid • Polyquaternium-10 • Sodium Benzoate • Parfum • Hydrogenated Castor Oil • Salicylic Acid • Panthenol • Prunus Armeniaca Kernel Oil • Mica • Laurdimonium Hydroxypropyl Hydrolyzed Wheat Protein • Limonene • Phenoxyethanol • Hexyl Cinnamal • Hydrolyzed Keratin • Citronellol • Coumarin • Linalool • Hydrolyzed Silk • Sericin • CI 17200 • CI 77891 Jeg kan ikke se at denne er verre enn de to frisørshampo'ene. Endret 26. mars 2010 av Ella_Grey
Lykkelitenen Skrevet 26. mars 2010 #15 Skrevet 26. mars 2010 Det har jo mye med forhold å gjøre. Det er ikke samme innholdsforholdet i disse shampoene. De to første er mye mer konsentrert... Jeg har prøvd shampoer fra alle de tre merkene, og jeg merker tydelig hvilken av dem som gjør håret mitt rent uten å trekke ut all fuktighet og uten å måtte vaske flere ganger med store mengder. Mine frisørshampoer varer stort sett i 3-4 mnd og jeg vasker håret hver til annenhver dag. Med billigshampene må jeg stort sett kjøpe ny etter en mnd.... (jeg brukte billigshampo fra til 2008, da jeg fikk en ahaopplevelse)
Gjest hudenmin Skrevet 26. mars 2010 #16 Skrevet 26. mars 2010 Det kommer nok an på håret og hvilke behov det har. Selv fikk jeg ødelagt håret i fjor, da jeg skulle spare penger. Dvs. kjøpte shampoo og balsam i butikken. Brukte ulike merker i noen måneder, men etterhvert ble håret flokete og tørt. Tidligere har jeg kun brukt produkter fra frisører, og håret var da blankt og fint. Oppdaget heldigvis Feelunique, og har etter det handlet billige gode produkter fra bl.a. Joico, Kerastase, Redken og Goldwell. Det har tatt sin tid å rette opp igjen "skaden", men nå begynner det heldigvis å bli bra igjen. Kommer aldri mer til å kjøpe hårprodukter i "matbutikken", når håret mitt blir bedre med produkter fra nettet som der koster ca. det samme.
Nalla Skrevet 27. mars 2010 #17 Skrevet 27. mars 2010 Håret mitt har aldri vært bedre enn da jeg brukte den grønne Sunsilk'en, desverre er den nå tatt ut av produksjon ser det ut til... Men frisør produkter jeg har prøvd har ikke vært bedre. Jeg tror man bare må prøve litt forskjellig når det gjelder shampoo og balsam, både dyrt og billig til du finner det som passer ditt hår best
Gjest strykebrett Skrevet 27. mars 2010 #18 Skrevet 27. mars 2010 Jeg er ikke så nøye på om det er fra frisør eller ikke, men er veldig opptatt av dyretesting. Nå bruker jeg sjampo fra KMS California som jeg er veldig fornøyd med. Sjampo+balsam til under 200 på feelunique, ikke testet på dyr, lukter godt og varer kjempelenge
Gjest loveli Skrevet 27. mars 2010 #19 Skrevet 27. mars 2010 Jeg kjøpte en gang en shampoo og balsam (fra en frisørsalong) som blant annet inneholdt hvite trøfler. Den kostet jævelig mye penger. Da jeg hadde brukt dette settet en stund var jeg hos frisøren, hun sa at håret mitt var tørt og slitt. Før dette brukte jeg et sett fra Rimi, Loreal, og da jeg var hos frisøren på dette tidspunktet fikk jeg skryt for det fine og velpleide håret mitt! Haha, det du får hos frisører er ikke nødvendigvis bedre, det gjelder å finne det som passer deg!
JeaHei Skrevet 17. april 2010 #20 Skrevet 17. april 2010 noen frisører tilbyr en shampo og balsom ved navn "fast", som skal få håret til å vokse inntil 30% raskere. jeg har ikke prøvd dem, har så lang bare hørt godt om produktene. lykke til! Har brukt "fast" i ca. 3 år. Merket raskt at denne funket, det vokste fortere og ble noe tykkere. Håret mitt vokser egentlig ekstremt sakte og er veldig tynt. Dessuten blir håret kjemperent og ikke tungt. Uten "fast" vokste det ca. 0,7 mm pr mnd Med "fast" vokste det ca. 1.1 mm pr mnd (Var ganske hysterisk på sparingen så jeg målte det støtt og stadig) Da jeg sparte klippet jeg tuppene bare 2 ganger i året. Brukte litt hårkur i tuppene for å unngå slitte tupper. Nå har jeg endelig fått det etterlengtede lange håret. Startet med skulderlangt. Nå er det nesten ved korsryggen. Et produkt jeg virkelig kan anbefale!!! Pakke med shampo og balsam koster hos frisøren kr.400,-. Produktene er veldig drøye, så det blir ikke så veldig dyrt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå