Gjest AnonymBruker Skrevet 21. mars 2010 #1 Skrevet 21. mars 2010 Det kan hende at noe er enig I at elever med spesial behov ikke skal være i klasen for at de forstyrrer resten av klasen Det er utsagn leser jeg flere plasser på Internett. Det er noe jeg sinnes er sterkt provoserende for de jeg for en følelsen av at de ikke tenker på den ene eleven. Jeg mener at det er viktig at en er med lit med resten av klase får det sosiale.
Nimorna Skrevet 21. mars 2010 #2 Skrevet 21. mars 2010 Hvem skal det tas mest hensyn til? Den ene eleven som ikke klarer å oppføre seg, eller hele resten av klassen? La nå ikke hensynet til den ene eleven gå på bekostning av læringsmiljøet til alle andre. For det er ikke rettferdig.
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. mars 2010 #3 Skrevet 21. mars 2010 Nå kan del like mye være at de blir forsturet grunn av sin egen Nysgjerrighet .
Ego Skrevet 21. mars 2010 #4 Skrevet 21. mars 2010 Elever som forstyrrer resten av klassen burde tas ut av timen - uansett hva årsaken til deres opptreden er. Hvorfor skal de som klarer å oppføre seg få sin skoledag ødelagt? Nå er jeg også blant dem som mener at det burde legges til rette for separat undervisning mellom svake og sterke elever, spesielt i fag der dette kan være svært gunstig, som språkfag og naturfag. Jeg synes det er direkte skammelig at dyktige elever skal nektes muligheten til å utvikle sitt potensiale, på samme måte som det er synd i de svakere elevene som ikke får den hjelpen de behøver.
Nimorna Skrevet 21. mars 2010 #5 Skrevet 21. mars 2010 Nå kan del like mye være at de blir forsturet grunn av sin egen Nysgjerrighet . Hva mener du? Eksempler?
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. mars 2010 #6 Skrevet 22. mars 2010 Det kan verre at det er en elev som får hjelp av en lærer og at noen av elevene snur seg god del ganger. Eller at den eleven gjør noe helt annet. Når jeg gikk på skolen ble jeg tatt ut i alle timer jeg er den som ikke lager lyd fra meg. Men jeg var lit i klasen en periode men valgte det vek grunn av at jeg ikke likte flertallet av klasen. Av Personlige grunner.
LukaFrost Skrevet 24. mars 2010 #7 Skrevet 24. mars 2010 Jeg er ikke enig i denne trenden at elever med spesielle behov skal gå i vanlige klasser. I mage tilfeller tror jeg at spesialskoler er løsningen. Elever med store adferdsvansker ødelegger mye for de andre elevene. Jeg tror heller ikke at de vil bli endel av klassen på samme måte som de andre elevene.
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. mars 2010 #8 Skrevet 24. mars 2010 Dere setter likhetstegn mellom spesielle behov og adferdsvansker. Det er ikke realiteten i det hele tatt. Noen av barna med spesiellle behov har adferdsvansker også, men langt i fra alle. Man kan godt ha dysleksi, uten å ha adferdsvansker. Man kan godt ha konsentrasjonssvikt uten å ha adferdsvansker. Man kan godt ha generelle lærevansker uten å ha adferdsvansker. Man kan godt ha spesielle behov, og likevel være like intelligent som de uten spesielle behov. Jeg forstår trådstarter. Det å bli tatt ut av klassen fordi man har spesielle behov kan føles stigmatiserende. Eleven bråker ikke, følger med, gjør så godt han/hun kan, men har behov for litt ekstra oppmerksomhet, og det føles som om de blir "straffet" ved å bli isolert fra klassen.
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. mars 2010 #9 Skrevet 24. mars 2010 Hva mener du? Eksempler? Det trådstarter mener, er at det er ikke alltid eleven med spesielle behov som står for forstyrrelsen. Trådstarter kom med eksempelet at elever snur seg når en annen elev får hjelp fra lærer, fordi de er nysgjerrige.
Nimorna Skrevet 24. mars 2010 #10 Skrevet 24. mars 2010 Det trådstarter mener, er at det er ikke alltid eleven med spesielle behov som står for forstyrrelsen. Trådstarter kom med eksempelet at elever snur seg når en annen elev får hjelp fra lærer, fordi de er nysgjerrige. Ja, dette svaret har jeg da lest. Hvorfor gjentar du noe TS allerede har skrevet? I slike tilfellene kan jeg ikke skjønne hvorfor eleven skal holdes utenfor klassen når de ikke forstyrrer. Ts skrev "ikke skal være i klasen for at de forstyrrer resten av klasen", og å få hjelp fra læreren regner ikke jeg som forstyrrende. Elever som bråker kan derimot gjerne kastes på hue og ræva ut.
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. mars 2010 #11 Skrevet 24. mars 2010 Ja, dette svaret har jeg da lest. Hvorfor gjentar du noe TS allerede har skrevet? Jeg skulle sitert LukaFrost i stedet for deg. Jeg gjentok det trådstarter hadde skrevet, fordi LukaFrost tydeligvis ikke hadde lest at trådstarter ikke snakket om adferdsvansker, men om forstyrrelser på grunn av at de med spesielle behov behøvde ekstra hjelp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå