Undomiel Skrevet 21. mars 2010 #1 Skrevet 21. mars 2010 Jeg skal lage et hode av kjeramikk på skolen. Jeg vil prøve meg på et alve-hode (fordi jeg er litt opptatt av Ringenes Herre og sånn), og jeg pleier å tenke 'hvor vanskelig kan det være?', og bare sette igang. Men dette synes jeg er litt vanskelig .. Jeg er perfeksjonist, så jeg vil at det skal bli så bra som mulig. Noen som har noen tips som kan gjøre det lettere? Er det bare å ta en klomp leire og prøve å forme etter beste evne? Skal ører og nese lages i hver sine deler, som så skal festes på hodet? Takk på forhånd
skandale Skrevet 22. mars 2010 #2 Skrevet 22. mars 2010 Dette gjorde jeg også mye på skolen. Først formet jeg selve hodet og halsen og hulet ut inni for at det ikke skal sprekke i ovnen. Ører klemte jeg liksom ut og siden forma, samme med munn og øyne og kinnben og eventuelle ansiktshår og alt det der. Nese klemte jeg også ut, men av en pølse jeg la på og festa godt først. Å forme sånt småtteri helt til du er fornøyd, for så å klemme det istykker i skøyten er kjipt. Husk å fukte med vann så du slipper sprekker, og leira blir lettere å jobbe med. Og klipp neglene først, hvis ikke får du sånne små irriterende halvmånesøkk overalt som du må glatte ut hele tiden.
Undomiel Skrevet 27. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 27. mars 2010 Dette gjorde jeg også mye på skolen. Først formet jeg selve hodet og halsen og hulet ut inni for at det ikke skal sprekke i ovnen. Ører klemte jeg liksom ut og siden forma, samme med munn og øyne og kinnben og eventuelle ansiktshår og alt det der. Nese klemte jeg også ut, men av en pølse jeg la på og festa godt først. Å forme sånt småtteri helt til du er fornøyd, for så å klemme det istykker i skøyten er kjipt. Husk å fukte med vann så du slipper sprekker, og leira blir lettere å jobbe med. Og klipp neglene først, hvis ikke får du sånne små irriterende halvmånesøkk overalt som du må glatte ut hele tiden. Tusen takk for råd! Har aldri gjort det før så.. resultatet kan bli mer interessant enn fint Men tusen takk for råd, det høres lurt ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå