Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! :ler:

Jeg skal bli konfirmert denne våren , humanistisk.

Og nå holder jeg på å lage invitasjoner, men jeg er usikker på hvor lenge selve seremonien varer?

Jeg har lett på nettet, men blir ikke noe klokere av det...

Siden vi skal ha selskap hjemme etterpå, hadde det vært greit å vite, i og med at vi må planlegge mat osv, samtidig som at jeg skal skrive tidspunkter på invitasjonene.

Og så var det en liten ting til.. Hva pleier man å skrive på invitasjonene? Jeg føler at "alle" lager sånne fine invitasjoner, enten hjemmelagede med scrapbooking, eller bestilt fra nettet m/ bilder og sånt. Og så kommer jeg med... ja, hva skal jeg lage? Har ikke tid og krefter til å lage noe stort, og pappa sier folk bare kommer til å kaste de uansett. Og så sier han at siden alle er invitert muntlig,så trenger vi egentlig ikke invitasjoner. Men pleier man ikke å sende ut skriftlige invitasjoner uansett, da? Jeg føler liksom det blir litt rart / dårlig uten... :sukk:

klem jente 15 - snart konfirmant

Videoannonse
Annonse
Gjest *Mim*
Skrevet

Det varierer jo litt hvor lang tid sermonien tar, men jeg hadde nok regnet med to timer. Spør lærerne på kurset ditt!

Jeg syns det hører med å sende ut skriftlige invitasjoner, men det er absolutt ikke nødvendig med scrappede invitasjoner på dyrt papir. Lag noe på pc, det holder lenge, gjerne med et fint bilde av deg selv. :)

Lykke til!

Skrevet

De jeg har vært med på, inklusiv min egen, har vart i rundt 1 time. Men det er jo forskjell fra sermoni til sermoni :)

Skrevet (endret)

Hmm... her varer seremonien ca. 1 1/2 time. Vi lagde veldig enkle invitasjonskort (kjøpte ferdiglagde på bokhandelen. Kommer i parti på 10 eller 20 kort), og kommer til å legge mer i takkekortene (for det er de familien oftest tar vare på, med bilde og slikt)

Endret av Phaedra
Skrevet (endret)

Takk for svar :jepp:

Jeg lager noen enkle invitasjoner på pc, med et par bilder av meg, og så tenker jeg å printe de ut på sånt tykt papir.

Orker ikke legge så mye jobb i det... :filer:

- rosewee :rødme:

EDIT: ja, glemte det ene spørsmålet... får nok spørre kurslederen vår om hvor lenge seremonien varer, for det er tydeligvis varierende. :goodbye:

Endret av rosewee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...