Gjest AnonymBruker Skrevet 21. mars 2010 #1 Skrevet 21. mars 2010 Det har seg sånn at et hus i nabolaget fungerer som Bed and Breakfast, og i forbindelse med dette lurte jeg på om det var noen regler for nabovarsling og slikt. Nærmeste nabo har ikke hørt noe om dette i det hele tatt, og jeg tviler på at kommunen vet om dette. Jeg lurer på å sende en mail til kommunen om det, men lurer på om det er noen vits, hvis det viser seg at denne personen ikke gjør noe ulovlig.. Noen som vet?
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. mars 2010 #2 Skrevet 21. mars 2010 Når du sier "et hus" mener du da en enebolig? Eller er det et leilighetshus? Man skal ikke drive næring i et boligområde som ikke er regulert for det. Dette har med støyen man får, og med trafikken av vilt fremmede mennesker inn i boligområdet. Dersom det er et hus med trappeoppgang og heis er det strenge krav til rømmingsveienes utforming (bredde, flere enn en rømningsvei, brannvarslingsanlegg - etc). Ja jeg har vært borte i en lignende sak selv da jeg satt i et sameie og et par av leilighetene ble benyttet til hotellvirksomhet. Vi fikk stoppet det med henvisning til disse reglene og trussel om anmeldelse til kommunen for ulovlig virksomhet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå