Gå til innhold

Prøver å finne nytt hjem til ene katten min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med tungt hjerte tok jeg avgjørelsen om å finne et hjem til en av mine to katter siden de absolutt ikke går sammen. Den ene blir mobbet av den andre: banket opp og bitt til blods, er blitt nervøs og redd av seg. Som følge av dette får ikke den andre nok oppmerksomhet siden han må holdes vekke når den første er i stua... De er omplasseringskatter begge to... La ut annonse på finn.no, forventet egentlig ikke noe svar, men fikk etter noen dager en mail. Og hva sto det i den? Jo, dette:

Hallo,

Det er ikke lurt å gi voksene katter dem streser og alt hadde dere lik å bli tatt fra famillien og du fikk aldri se dem igjen? nei det hadde du ikke likt! Det er sonn med dyr også dere kan holde kattene på ett rom eller noe anet men ikke gi dem bort!

DET ER DYREPLAGERI!!

Hilsen den som tar vare på dyr.

Vil egentlig ikke noe med dette innlegget, annet enn å få ut litt frustrasjon over tankeløse mennesker som uttaler seg om ting de ikke vet noe om. Det ligger mange dyr på finn.no, noe jeg selv syns er trist, men i mitt tilfelle, og sikkert mange andre også, er det tenkt nøye gjennom og er faktisk til dyrets beste. Jeg vil så gjerne ha mine to kosepuser, men etter nesten ett år med slåssing og krangling har jeg så vondt av dem at jeg måtte gjøre noe....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:rolleyes:

Herlighet, hva er det med folk!? Må være behaglig å leve såpass i sin egen boble at man aldri klarer å tenke lengre enn sin egen nesetipp eller innse at man faktisk ikke bør uttale seg om ting man ikke vet nok om. Du gjør ihvertfall det som er riktig, ingen tvil om det!

Svarte du personen eller? Litt nysgjerrig på hva jeg hadde gjort i en slik situasjon, tror første innskytelse hadde vært å skrive tre A4-sider med eder og galle, men antageligvis ville jeg sendt en oppklarende, men småspydig og sarkastisk epost tilbake. Og inkludert en link til ordbok.no :fnise:

Skrevet

Ja, jeg svarte personen og lurte på om hun fortsatt syns det hadde vært best å bo hjemme hos familien om hun ble mobbet og banket til blods... vel og merke uten linken til ordbok.no :gjeiper: Har ikke fått noe svar tilbake da, lurer på hvorfor :ironi:

Skrevet

Du skriver at det er omplasseringskatter? hvor har du fått dem fra? Jeg vet at Dyrebeskyttelsen tar imot katter de har omplassert dersom det ikke skulle fungere. Uansett om de har kommet fra Dyrebeskyttelsen eller ikke, kan du jo høre om de er interessert i å ta imot den ene. Håper det ordner seg! :)

Skrevet

De er ikke fra dyrebeskyttelsen, den ene tok jeg imot fra et vennepar som ikke kunne ha den lenger, den andre ville eieren avlive, så da tok jeg imot den... Er mulig vi har fått gitt bort den ene til noen vi kjenner, vil helst vite at den går til et godt hjem :)

Skrevet

Det er mer dyreplageri om du fortsetter å ha to katter som ikke går overens i det hele og det store.

Har selv overtatt både hund og katt i "voksen" alder, og de finner seg fort til rette.

Tenk på hvor mange voksne katter dyrebeskyttelsen omplasserer, tror ikke noen kan kalle dem for å drive med dyremishandling

Skrevet

Blir så irritert på slike folk. Jeg har selv nettopp gitt bort tre puser pga flytting. Ville så absolutt hatt de med meg, men de hater bilkjøring og det er en 24 timers biltur, så jeg prøvde å omplassere de i første omgang. Og to av de som bor sammen stor trives hos nye eiere. De koser seg, er ute og snuser litt og har tilpasset seg meget bra faktisk.

Skrevet

Jeg skjønner godt at du blir irritert og provosert over å få et slik svar, men du får bare heve deg over det. Du gjør det rette ved å finne et nytt hjem til den ene katten da de overhodet ikke takler hverandres selskap. Dyr er ikke mennesker slik hun som svarte tydeligvis mener. Håper du finner et godt hjem til pusen! :)

Skrevet

Du gjør helt klart det rette.

Det er så mange idioter innom finn.no. Har selv hatt erfaring med å selge/gi bort dyr gjennom finn.no. Oi, så mange idioter som finnes!

Det er skummelt.

Skrevet

Det var heller skuffendes respons på annonsa da, fikk bare det ene svaret. Ser ut som om vi blir nødt til å beholde dem begge... Å, som jeg håper de kan lære å tolerere hverandre.

Skrevet

Høh, stenge katten inne på et rom, du liksom.

Erfaringsmessig er det mye enklere å få omplassert i vennekretsen eller blant venners venner. I vår krets er det mange som har katt og jeg tror faktisk alle har fått den fra noen de kjenner selv eller fra venners venner. Disse situasjonene har vært nokså like din, iallfall har vi fått vår katt fordi han ikke gikk sammen med to andre som han bodde med.

Skrevet

Har du hatt pusene lenge sammen?

Det er så trist når det skal være slik at katter flyr på hverandre så kraftig i nytt hjem. Jeg jobber i Dyrebeskyttelsen og har god erfaring med at de fleste katter tilpasser seg hverandre, men det er alltid en og annen katt som rett og slett må være alenepus. Har du prøvd å legge ut en annonse på dyrenett.no, tatt kontakt med de ulike dyrebeskyttelsene i området ditt? Det er i hvert fall noen få forslag jeg kommer på i farten, jeg pleier å ha en lang liste med forslag og kan gjerne sende de til deg på PM, men de er hovedsaklig beregnet for personer bosatt i Bergensområdet.

Jeg håper det ordner seg, både for deg og pusene. :-)

Skrevet (endret)

Har hatt dem sammen siden august...

Dyrenett hadde jeg ikke tenkt på, takk for tipset. Har nå lagt ut annonse der i tillegg til finn.no.

Vi flytter nå snart og vil da flytte lillepusen som blir mobba først, i håp om at hun kan skap seg et territorium som storepusen kommer inn på, og at han da kanskje blir litt mer ydmyk... Verdt et forsøk hvertfall. Uff, hvorfor er det sånn at noen kan ha 30 katter, 17 hunder, 6 kaniner og en papegøye mens jeg ikke kan ha to katter engang?

Endret av Metemor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...