Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

... noen som har noen gode tips? syns alltid det er litt skummelt, jeg, og jeg tror dette er en jobb jeg virkelig vil ha (har lenge lett etter noe annet). har ikke visst om intervjuet så lenge, og ble plutselig litt engstelig nå, kvelden før. gode råd mottas med takk! syns særlig det er vanskelig når de spør "er det noe DU lurer på?"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette gr så bra så :blunke:

Er det noe du lurer på ang jobben NÅ?

Skriv det opp og ta det med deg. Stryk ut etter hvert som du får svar.

Og til slutt sitter du kanskje igjen med noen spørsmål og plutselig dukker det opp nye.

Jeg tror at det er ganske viktig å spørre om ting, vise at man er interessert og har lyst på jobben.

Bare vær deg selv, så går det sikkert kjempefint!

Skrevet

tuusen takk, Lea! håpte litt på at du var her inne når jeg skrev dette. var ikke du i lignende situasjon, på jakt etter ny jobb, for en stund siden? har det skjedd noe nytt? (har ikke fulgt så godt med)

kommer bare på sånne kjipe spørsmål ang lønn og ferie og sånn, jeg, men skal vri hjernen etter noe som høres litt mer positivt ut...

blir bare så stressa av tanken på flere jeg kjenner som bruker dager på å forberede seg til sånne samtaler!

Skrevet

Joda.. jeg er på jakt, men ikke ennå.

Ser ut til at alle skal ansette folk NÅ og ikke når jeg er ferdig med oppsigelsestiden min :roll: .

Om du ikke har fått info om lønn når de kommer med dette spørsmålet, så kan du spørre. Men spør på en pen måte da :wink:

Mest sannsynlig slipper du å spørre om sånt.

Ellers pleier jeg å bruke humor. Det faller naturlig for meg å slenge ut en liten spøk eller to i løpet av et intervju, men jeg bremser om jeg ser at reaksjonen ikke er positiv (forresten har det vel aldri skjedd).

Så tenker jeg som regel: Om de ikke liker meg slik jeg er, så vil jeg ikke jobbe her uansett.

Eller pleier og pleier.. Det er leeenge siden jeg var på intervju sist! :-?

Skrevet

pleier å tenke det jeg også. "hvis de vil ha den dustekjerringa der og ikke meg, ja da kan det være det samme med det!" osv

og har brukt en del humor for å bryte isen i lignende situasjoner tidligere. uten at det er planlagt, blir det bare sånn når jeg er nervøs at jeg tøyser, lager ordspill og sånn. (ligner ikke den humoren jeg har når jeg ikke er nervøs) føler meg noen ganger litt dum, men hvis de ler gjør det vel ikke noe!

håper sånn på denne jobben... lykke til med letinga du også!

Skrevet

Takk!

Skal krysse fingrene for deg, jeg!

Snart så kommer det nok en jobb og banker på døra mi også :sjarmor:

Skrevet

takk for det! ja, det aller beste er jo når de banker på døra eller detter ned i fanget på en... det var det som skjedde med meg nå i alle fall. men nå vet jeg jo ikke om jeg får den da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...