x303 Skrevet 21. mars 2010 #1 Skrevet 21. mars 2010 Hepp! Her er dealen, jeg er en ganske hyggelig ung mann på 25, i såfall går det rykter om at jeg er hyggelig. Er nok normalt attraktiv, sjarmerende, bla bla, uansett ikke poenget. I noen tidligere forhold har det vært slik at jeg har hatt sex med dama før det har blitt seriøst. Og på en måte har det handlet om sexen, så plutselig har man blitt ett par uten virkelig å lære seg å kjenne. For en tid tilbake siden bestemte jeg meg for at nok er nok, nå skal jeg ikke ha sex med den neste jeg blir betatt og tiltrekt av, selv om jeg skulle få den muligheten. Jeg vil gjerne bli kjent med dama, bruke tid, lære å bli kjent, finne ut om det er noe som kan vare, noe som rett og slett er verdt å satse på. Jeg har datet noen de siste året, de fleste drar man på noen dater med, så virker det på en måte som de: A) Forventer at jeg forventer sex B) De forventer sex / seksuelt relatert kontakt osb. Så blir de på en måte snurt, når jeg forsøker å forklare hva jeg mener, hørte mellom anna at ho ene hadde sagt til ei vennine at jeg var en dust, fordi jeg kom med en sånn lame unnskyldning for å ikke ville ligge med henne. Dette er jenter som er oppegående, sosiale og hyggelige, men samtidig ser jeg egentlig hvor sexfokusert samfunnet er blitt, hvor viktig det er osv. Og selvsagt er sex viktig, men er det virkelig så vanskelig å finne noen damer der ute som faktisk gidder å bruke tid på å bli kjent, på å føle om det kan kanskje bli noe, før man tar det skrittet?
Vanya Skrevet 21. mars 2010 #2 Skrevet 21. mars 2010 Dette er jenter som er oppegående, sosiale og hyggelige, men samtidig ser jeg egentlig hvor sexfokusert samfunnet er blitt, hvor viktig det er osv. Og selvsagt er sex viktig, men er det virkelig så vanskelig å finne noen damer der ute som faktisk gidder å bruke tid på å bli kjent, på å føle om det kan kanskje bli noe, før man tar det skrittet? Jeg synes du har en god holdning. For min del funker ikke sex uten følelser, så det blir en del dates før jeg i det hele tatt vurderer det. Da jeg kastet meg ut i datinglivet etter et langvarig forhold, så jeg for meg at det kom til å bli supervanskelig å finne en fyr som tenkte på samme måte. Det viste det seg å -ikke- være. Jeg har som regel forklart bakgrunnen for at jeg tenker sånn, og samtlige har godtatt det.
MissStiles Skrevet 21. mars 2010 #3 Skrevet 21. mars 2010 Jeg liker også holdningen din. Akkurat sånn har jeg også begynt å tenke. I det siste forholdet mitt hadde jeg ikke sex før etter at vi ble sammen. Faktisk noen uker etterpå. Synes faktisk at det var mye bedre. Fordi da brukte vi god tid på å bli kjent og finne på masse sammen. Det er vanskelig å finne noen som tenker på den måten men det finnes.
Ego Skrevet 21. mars 2010 #4 Skrevet 21. mars 2010 Støtte deg også her!! Jeg ville blitt kjempeglad om jeg kunne møte en gutt med samme innstilling som deg!! (Selvsagt flott om han gir uttrykk for at han kunne tenke seg sex, men at han heller vil vente med det). De jentene du har truffet som ikke liker det, får bare vandre videre til sine "rett-på-sak" hankjønn, så kan heller du være mer sikker på forholdet den dagen du møter jenta du vil ha
Fjesingen Skrevet 21. mars 2010 #5 Skrevet 21. mars 2010 Vel, det er vel så enkelt som "try before you buy"? Man passer ikke nødvendigvis seksuelt sammen med alle. Veldig kjipt å være veldig interessert/forelsket i en som viser seg mer eller mindre "inkompatibel" når det kommer til sex. Kanskje ikke sex første daten, men ikke vent for lenge heller, en 2-3 dater, se om man finner tonen og liker hverandre. Og da kan ofte sex være det som kan trigge noe mer av følelser også. Hadde selv aldri orket et forhold med ei som hadde vært, vel, vil ikke si dårlig, men kanskje for meg en dårlig match når det kommer til sex, selv om dette med følelser og slikt hadde vært tilstede. Men; misforstå meg rett - det motsatte er om mulig kanskje enda verre.
Gjest Anjelika Skrevet 21. mars 2010 #6 Skrevet 21. mars 2010 Jeg er enig med fjesingen, det er faktisk noe i det med å prøvekjøre bilen før man kjøper selv om det kan høres litt kynisk eller overfladisk ut. I tillegg så er det å ha sex en del av det å bli kjent med hverandre for meg. Ikke bare fordi det er viktig å bli kjent med seksualiteten til hverandre før det blir seriøst, men også fordi jeg faktisk har litt vanskelig å se for meg at noe skal kunne utvikle seg til å bli seriøst uten at man har sex i den prosessen. Dette har selvsagt litt med hvordan jeg er skrudd sammen da og stemmer kanskje ikke for alle andre. Jeg kunne også blitt litt snurt om jeg følte vi hadde noe bra på gang og følte meg veldig klar for å ha sex og hadde blitt avvist. Når det er sagt så har jeg brent meg på å ha sex tidlig og endt opp i et "forhold" som bare er basert på sex/begjær, hvor det overskygger det å bli kjent på andre måter. Det sier seg selv at faren for å ta litt feil og brenne seg er til stede da, så jeg ser poenget. Men en gylden middelvei er fint, jeg kan i hvert fall ikke vente til jeg vet jeg er i et langvarig og seriøst forhold før jeg har sex - for jeg kan ikke vite det før jeg har hatt det
Gjest Elijah Skrevet 21. mars 2010 #7 Skrevet 21. mars 2010 Jeg bruker som regel å spørre hva hun heter før runde nummer to Neida, helt seriøst så ser jeg ikke problemet her. Tvert imot tror jeg du skiller deg ut på en positiv måte og damer av kvalitet vil nok sette pris på at du ikke kun er ute etter det som sitter mellom bena hennes. Vær kompromissløs og ikke gå på akkord med deg selv. Det er ingen grunn til at du skal gi henne noen unnskylding til hvorfor hun ikke skal få smake på snabelen etter kun et kort møte. La henne fortjene den. Og om hun har et problem med dette så kan du la henne gå. Se på det som en filtreringsprosess.
x303 Skrevet 22. mars 2010 Forfatter #8 Skrevet 22. mars 2010 Takk for alle svar. Jeg forstår og er forsåvidt enig med prinsippet om at sex har mye å si for hvordan ett forhold fungerer, det er jo en viktig og vital del av det å være i ett forhold med ett annet menneske, både følelser og det fysiske skal jo matche. Men samtidig tenker jeg at 2 - 3 dater er kanskje litt tidlig i noen tilfeller, men alt er jo en vurderingssag. Men som du sier Elijah, så er jeg nok der i livet at jeg ikke kommer til å gå på akkord med meg selv (lenger). Selvsagt forstår jeg at noen kvinner (og menn) kan føle seg snurt om man selv er klar for sex, men partneren ikke er det.Jeg kan bare snakke for meg selv, og i mine tilfeller har jeg tidlig forklart mine tanker om dette temaet, og lagt det frem som om det handler om at jeg gjerne ønsker at den neste jeg skal ha sex med er den jeg satser på å bygge ting videre med. Så har situasjonen blitt slik at kvinnen da gjerne har villet hatt sex etter 2 dater, i alle fall mer hyppig enn det jeg har kunnet tenke meg. Og selvsagt er det en gyllen middelvei.
Gjest KateW Skrevet 22. mars 2010 #9 Skrevet 22. mars 2010 Vel, jeg har funnet ut at fordi jeg er så forbanna kostbar, så får jeg aldri pult.
kristian82 Skrevet 24. mars 2010 #10 Skrevet 24. mars 2010 Hepp! Her er dealen, jeg er en ganske hyggelig ung mann på 25, i såfall går det rykter om at jeg er hyggelig. Er nok normalt attraktiv, sjarmerende, bla bla, uansett ikke poenget. I noen tidligere forhold har det vært slik at jeg har hatt sex med dama før det har blitt seriøst. Og på en måte har det handlet om sexen, så plutselig har man blitt ett par uten virkelig å lære seg å kjenne. For en tid tilbake siden bestemte jeg meg for at nok er nok, nå skal jeg ikke ha sex med den neste jeg blir betatt og tiltrekt av, selv om jeg skulle få den muligheten. Jeg vil gjerne bli kjent med dama, bruke tid, lære å bli kjent, finne ut om det er noe som kan vare, noe som rett og slett er verdt å satse på. Jeg har datet noen de siste året, de fleste drar man på noen dater med, så virker det på en måte som de: A) Forventer at jeg forventer sex B) De forventer sex / seksuelt relatert kontakt osb. Så blir de på en måte snurt, når jeg forsøker å forklare hva jeg mener, hørte mellom anna at ho ene hadde sagt til ei vennine at jeg var en dust, fordi jeg kom med en sånn lame unnskyldning for å ikke ville ligge med henne. Dette er jenter som er oppegående, sosiale og hyggelige, men samtidig ser jeg egentlig hvor sexfokusert samfunnet er blitt, hvor viktig det er osv. Og selvsagt er sex viktig, men er det virkelig så vanskelig å finne noen damer der ute som faktisk gidder å bruke tid på å bli kjent, på å føle om det kan kanskje bli noe, før man tar det skrittet? Kanskje du tar feil angående det jeg uthevet?
Fjesingen Skrevet 24. mars 2010 #11 Skrevet 24. mars 2010 Vel, jeg har funnet ut at fordi jeg er så forbanna kostbar, så får jeg aldri pult. Ja, selvpult er velpult? Hehe. Nei. Som jeg ser det må det da finnes en god mellomting mellom å ha seg 4 ganger første kvelden/daten og vente til date nr 20 med å kline... Selv prøver jeg stole på intuisjonen, og stort sett går bra. Er uansett trygg og sikker nok på meg selv til at jeg vet jeg ikke går på noen større "smell" rent emosjonelt, uten å være en kald fisk av den grunn.
Anglofil Skrevet 24. mars 2010 #12 Skrevet 24. mars 2010 Personlig liker jeg å vente, og skjønner deg godt ts. Jeg er veldig glad for at kjæresten min gav meg den tiden jeg trengte. Mvh Yvonne
Neshorn Skrevet 26. mars 2010 #13 Skrevet 26. mars 2010 Jeg liker å gjøre det kjappest mulig om jeg treffer en jeg liker. Men prøver å holde litt igjen pga vil ikke virke useriøs og tror det er lurt å være litt kostbar. Hadde gutten avvist meg hvis jeg tok intiativet hadde jeg blitt litt snurt tror jeg og begynt å tvile. I teorien er det jo bra at han er seriøs og vil vente, men der og da tror jeg jeg hadde fått litt "er han hyperkristen?", "liker han ikke sex?", "liker han ikke MEG?" osv -tanker.
Gjest Elijah Skrevet 26. mars 2010 #14 Skrevet 26. mars 2010 Jeg liker å gjøre det kjappest mulig om jeg treffer en jeg liker. Men prøver å holde litt igjen pga vil ikke virke useriøs og tror det er lurt å være litt kostbar. Hadde gutten avvist meg hvis jeg tok intiativet hadde jeg blitt litt snurt tror jeg og begynt å tvile. I teorien er det jo bra at han er seriøs og vil vente, men der og da tror jeg jeg hadde fått litt "er han hyperkristen?", "liker han ikke sex?", "liker han ikke MEG?" osv -tanker. Jeg vil gjerne ha sex med deg før forholdet vårt blir altfor seriøst
LeaMichele Skrevet 26. mars 2010 #15 Skrevet 26. mars 2010 tror det er litt "forventa" at ting skal skje fortest mulig.. tror de fleste går med sånn tankegang at man må "prøvekjøre før man kjøper".. og sier du helst vil vente til man blir kjent, så ser de bare rart på deg og tar hatten sin å går.. men å vente gjør jo alt så mye bedre! mer spenning og sex med følelser er jo absolutt det beste da!!
Lola89 Skrevet 26. mars 2010 #16 Skrevet 26. mars 2010 Jeg vil gjerne vite litt mer enn navn og aldre for jeg har sex med en person, så jeg synes det er greit å vetne litt..
Twink Skrevet 26. mars 2010 #17 Skrevet 26. mars 2010 Jeg hadde blitt veldig glad for å møte en som viser tydelig at han er interessert i mer enn å få meg til sengs! Men det forutsetter jo også at det kommer tydelig frem hvorfor du venter, slik at man ikke blir usikker og tror at det er mangel på lyst som er problemet.
x303 Skrevet 26. mars 2010 Forfatter #18 Skrevet 26. mars 2010 Twink: Ja, det har du rett i, og jeg føler jeg før har vært ganske klar på hvorfor, at det handler mer om at jeg egentlig er på ett stadie i livet der jeg kanskje ser etter noe mer enn en tilfeldig flørt eller ett kortvarig forhold osv.
Lola89 Skrevet 26. mars 2010 #19 Skrevet 26. mars 2010 Twink: Ja, det har du rett i, og jeg føler jeg før har vært ganske klar på hvorfor, at det handler mer om at jeg egentlig er på ett stadie i livet der jeg kanskje ser etter noe mer enn en tilfeldig flørt eller ett kortvarig forhold osv. Jeg vil tro at jenter som er intr. i noe annet enn ett ONS, eller en flørt, ikke vil ha noe problemer med å vente litt Synes det er betryggende at det finnes gutter som deg der ute!
Twink Skrevet 26. mars 2010 #20 Skrevet 26. mars 2010 Enig med Lola89, du har nok bare funnet feil type jenter hittil!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå