kriztine Skrevet 21. mars 2010 #1 Skrevet 21. mars 2010 Når kan man begynne å bruke antirynkekremer? i hvilken alder?jeg er i midten av 20 årene og ser jeg begynner å få litt linjer og slikt rundt øynene.
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. mars 2010 #2 Skrevet 21. mars 2010 Hilde Christina lagde ett innlegg om dette. http://www.hildechristina.com/dagens-sp%C3%B8rsmal-antiage-produkter 1
Lisama Skrevet 21. mars 2010 #3 Skrevet 21. mars 2010 Kommer mye an på livet ditt ellers.. røyker du? spiser du veldig usunt? tar du kosttilskudd for huden din? Soler du deg? Mange faktorer som spiller inn i aldringsprosessen til huden. Anti-aldringsprodukter begynner man vanligvis med når man er rundt 30, men hvis huden din er eldre en din faktiske alder (på grunn av overnvente faktorer) er det ingenting i veien for å begynne i midten av 20-årene. Sikkert mange forskjellige meninger om dette kan jeg tenke meg, men dette er et veldig individuelt spørsmål. En ting til kan være at de linjene du har fått er såkalte tørrhetslinjer, altså linjer som kommer på grunn av at huden ikke får tilført nok fuktighet. Løsningen kan være såpass enkel som å tilføre mer fuktighet.
Maulv Skrevet 21. mars 2010 #4 Skrevet 21. mars 2010 (endret) Når kan man begynne å bruke antirynkekremer? i hvilken alder?jeg er i midten av 20 årene og ser jeg begynner å få litt linjer og slikt rundt øynene. Produksjon av elastin går skikkelig ned allerede fra man er 20 år. Når det gjelder antirynkekremer så er det en jungel av tilbud der ute, og jeg tror ikke på noen. Det eneste jeg har lest hjelper mot rynker eller forebygger rynker er tretonion krem, altså A vitamin syre krem, og den er reseptbelagt!! Husk at solen er årsak til 80-90% av rynkene. Bruk solfaktor 30 hver dag hele året, og husk å bruk en som beskytter mot både UVA og UVB stråler!! Endret 21. mars 2010 av Maulv 1
kunst Skrevet 22. mars 2010 #5 Skrevet 22. mars 2010 dette kommer helt an på din hud, og din livsstil. det er helt normalt å begynne å få littegrann rynker i ansiktet i din alder. du kan forsiktig (les: forsiktig!) begynne med noen anti-age prdukter. jeg ville begynt med en enkel fuktighetskrem som inneholder mye antioksidanter (da er du fult nødt til begynne å lese bakpå etiketten, ofte står det "miljøvennelig" eller "full av antiokstdanter", selv om det ikke er miljøvennelig eller inneholder antikoksidanter i det hele tatt). det finnes forresten også mange produkter til de mellom 25-30 år, som begynner å merke små rynker. lykke til!
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. mars 2010 #6 Skrevet 22. mars 2010 Når kan man begynne å bruke antirynkekremer? i hvilken alder?jeg er i midten av 20 årene og ser jeg begynner å få litt linjer og slikt rundt øynene. Begynn når du vil. All seriøs forskning viser at det ikke hjelper noesomhelst uansett. Spar heller de pengene til noe god frukt, og spis den.
Gjest Airi Chikako Skrevet 22. mars 2010 #7 Skrevet 22. mars 2010 Får ansiktet tilført elastin i ung alder, så vil kroppen også produsere mindre, noe som kan resultere i en rynkeeksplosjon om du skulle slutte med rynkekrem... Jeg bare nevner det...
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. mars 2010 #8 Skrevet 22. mars 2010 Får ansiktet tilført elastin i ung alder, så vil kroppen også produsere mindre, noe som kan resultere i en rynkeeksplosjon om du skulle slutte med rynkekrem... Jeg bare nevner det... Har du noen kilder på det?
Xanadus Skrevet 22. mars 2010 #9 Skrevet 22. mars 2010 Antirynkekremmer er bare tull. Fokuser heller på kosthold og helse. Drikk rikelig
Gjest Airi Chikako Skrevet 22. mars 2010 #10 Skrevet 22. mars 2010 Har du noen kilder på det? Nå finner jeg ikke igjen noen artikkel for å underbygge dette, men jeg skal lete litt til. Er et rotehode av dimensjoner og ikke helt sikker på hvor jeg har det fra Her er det forøvrig en artikkel andre risikofaktorer ved å bruke rynkekrem i ung alder: http://www.dailymail.co.uk/femail/beauty/article-1213240/Old-time-How-young-women-use-anti-ageing-creams-speeding-process.html
Virilja Skrevet 23. mars 2010 #11 Skrevet 23. mars 2010 Jeg synes du skal snakke med en hudpleier som fører Exuviance. De har ofte god peiling på dette.
Gjest BabyBlue Skrevet 17. februar 2012 #12 Skrevet 17. februar 2012 Det å beskytte deg mot UV stråler er det beste du kan gjøre for å bekjempe rynker (en stor prosentandel av rynkene våre kommer faktisk fra solen). Utenom det er gode produkter og et godt kosthold viktig, fet fisk er spesielt gunstig for huden. Men gener spiller vel størst rolle innenfor dette, eller hva? Og jeg tror ikke du kan fjerne rynker bare med å påføre en krem, men det finnes kremer som har en strammende effekt på huden når du påfører den. Men det viktigste er å bruke kremer som er beregnet på din hud og din alder, å kjøpe kremer for 80-åringer når man bare er litt over 20 er unødvendig, og gjør mer galt enn godt.
Gjest BabyBlue Skrevet 17. februar 2012 #13 Skrevet 17. februar 2012 Øyekrem synes jeg forresten man burde begynne med så fort man starter med hudpleie. Men vær selektiv på hvilken du bruker, for huden rundt øynene er veldig tynn og sensitiv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå