Gå til innhold

Er det virkelig tilfelle at når dere er interessert i en mann, så kan dere irrasjonelt oppføre dere totalt uinteressert?

Anbefalte innlegg

Gjest Elijah
Skrevet (endret)

Dette er noe jeg ikke har tenkt så mye over før jeg leste et par tilfeldige utsagn her på forumet fra noen kvinnelige medlem av ukjent alder.

Det som ble sagt var at når de ble ekstremt interesset i en fyr, så kunne de reagere med å virke uinteressert, ikke flørte, være mer bitchy, osv. Beklager om jeg putter ord i munnen på dere, men dette var ihvertfall essensen av budskapet :)

Så derfor spør jeg. Er dette noe som faktisk forekommer? Er dette representativt for mange kvinner?

Hvis ja.

Hvorfor gjør dere dette? Er det pga nervøsitet? Prøver dere å spille kule for å gjøre inntrykk? Er dette deres forsøk på game? :)

Hjelp meg å forstå.

Jeg kan til en viss grad forstå dette for når jeg en gang selv hadde liten tro på meg selv, prøvde jeg å vinne en kvinnes gunst ved å virke opptatt, overlegen, arrogant, overse henne, etc.

Jeg trodde ikke dette var noe kvinner kunne gjøre også. Særlig mtp hvor lite effektivt det er.

Jeg merker jo ofte i mitt eget liv at kvinner som aldri gir meg noen ikke-verbale tegn på interesse (det kan jo være en mulighet for at de faktisk ikke har sett meg), er svært interesserte og positive når jeg faktisk tar kontakt.

Ellers opplevd jeg nylig at jeg satt på en kafe ca 10 meter fra noen unge attraktive jenter. Den peneste kastet blikk på meg flere ganger og vi møtte blikk en gang eller to. Når de skulle gå gikk hun imidlertid rett forbi meg uten å ofre meg et blikk. De andre venninnene så på meg og smilte.

Endret av Elijah
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dette er en irrasjonell gjenganger, ja... Ulike grunner kan være

a) man vil ikke virke billig eller løs på tråden

b) man tror guttene ønsker å jakte først, og at dersom man "overgir" seg lett blir herren lei

c) man er redd for å drite seg ut

d) man tror det er sexy å være isdronning

Damene skal liksom ikke "vise" at de vil ha vedkommende. Denne avstanden er en form for flørt, egentlig, på lik måte som (ung)gutter dulter, erter og lekesloss med de man liker. De fleste damer har vel lyst til å være seduktive babes som ikke gir etter så lett, og får vann på mølla av dameblader som sier at icequeen is the way to go.

Det er bare et spill og en dårlig taktikk. Ganske latterlig, i grunn, men jeg innrømmer at jeg har en tendens til å gjøre det samme selv... :fnise:

Edit: Jeg vil påpeke at dette ikke er noe som gjelder for alle kvinner. Noen har mer guts og flørter åpenlyst, mens de som er mer nervøse som regel oppfører seg kaldere.

Endret av phronima
Skrevet

Dette er en irrasjonell gjenganger, ja... Ulike grunner kan være

a) man vil ikke virke billig eller løs på tråden

b) man tror guttene ønsker å jakte først, og at dersom man "overgir" seg lett blir herren lei

c) man er redd for å drite seg ut

d) man tror det er sexy å være isdronning

Damene skal liksom ikke "vise" at de vil ha vedkommende. Denne avstanden er en form for flørt, egentlig, på lik måte som (ung)gutter dulter, erter og lekesloss med de man liker. De fleste damer har vel lyst til å være seduktive babes som ikke gir etter så lett, og får vann på mølla av dameblader som sier at icequeen is the way to go.

Det er bare et spill og en dårlig taktikk. Ganske latterlig, i grunn, men jeg innrømmer at jeg har en tendens til å gjøre det samme selv... :fnise:

Takk for at du har snakket for oss alle, da er jo saken grei!!

Jeg er vel en av dem som uttalte meg litt om dette i en annen tråd. Jeg skrev at jeg ofte kunne bli litt kald mot en jeg faktisk kunne være interessert i. Jeg syntes å huske jeg også forklarte dette. Det er ikke for å spille spill, men det er fordi jeg er usikker. At jeg faktisk har blitt kald, er ikke noe jeg alltid var bevisst på. Jeg har altså blitt fortalt det ved et par ganger, og har deretter diskutert med venninner, og kommet frem til en konklusjon på hvorfor jeg kan bli sånn. Som sagt, usikker. Jeg har ofte opplevd tidligere, at viser jeg interesse, "legger meg flat ", så har de ofte fått en slags "kontroll" over meg. Dette har ofte vært i forhold, for jeg har av natur aldri vært veldig "på" når jeg møter noen, men det er fordi jeg er litt sjenert også. Og kanskje litt gammeldags. Jeg liker at gutter tar intiativ. Men jeg syntes også det er på sin plass at jenta gjør det. Har ikke noe i mot det. For meg, så blir det en slags kontroll og beskyttelse for meg selv. Og jeg innrømmer også at det ikke er noe jeg ønsker å være, og jobber med saken! Men jeg tror dessverre jeg alltid vil ha det litt i meg. Jeg har nå fått meg kjærester jeg også for det. ;)

Skrevet

Vel, nå var dette min subjektive oppfatning om typiske isdronninger, jeg tok ikke hensyn til individuelle forskjeller her. De grunnene jeg listet opp sa jeg ikke noe sted at var fasiten for alle verdens kvinner.

Skrevet

Vel, nå var dette min subjektive oppfatning om typiske isdronninger, jeg tok ikke hensyn til individuelle forskjeller her. De grunnene jeg listet opp sa jeg ikke noe sted at var fasiten for alle verdens kvinner.

Du bare skrev videre at ikke alle kvinner var sånn, men som i at ikke alle " spilte den slags spill".. Nei, det er slettes ikke fasiten. For det er også mange som sier typisk om dem som du beskrev over. Når man er kald, så er man det liksom med viten og vilje. Men jeg ser på det som usikkerhet. Jeg tror ikke mange er like klar over hvordan de oppfattes. Men selvsagt, så finnes det også de som mener å være isdronninger fordi de tror de eier verden. De har jeg heller lite til overs for.

Skrevet

Jeg oppfører meg nok gasnke uinterssert i ham jeg er stormede forelska i. Det er ikke noe jeg gjør bevisst. Jeg blir veldig sjernert rundt ham, spesielt fordi han er veldig stille selv, det smitter over på meg. Det kan hende at jeg underbevisst er redd for at han faktisk skal oppdage at jeg er interessert for så å avvsie meg? Hva veit jeg?

Skrevet

Jeg oppfører meg nok gasnke uinterssert i ham jeg er stormede forelska i. Det er ikke noe jeg gjør bevisst. Jeg blir veldig sjernert rundt ham, spesielt fordi han er veldig stille selv, det smitter over på meg. Det kan hende at jeg underbevisst er redd for at han faktisk skal oppdage at jeg er interessert for så å avvsie meg? Hva veit jeg?

Signerer denne.Det blir på en måte en slags forsvarsmekanisme!?For å beskytte oss selv mot avvisning ect?...Hvertfall er det litt sånn for meg.Men når det går en stund og man får en trygghetsfølelse,så tines jeg fort opp og nøler ikke med å vise interesse.Faktisk kan det gå kjapt når jeg vet han også liker meg og tenker det samme som meg. :)

Skrevet

Jeg er også livredd for å bli avvist, og blir derfor "uinteressert" når jeg egentlig er interessert. Jeg klarer ikke komme på noe å si til han, og føler jeg blottlegger følelsene mine med hvert lille blikk i hans retning.

Gjest Sheri
Skrevet (endret)

.

Endret av Sheri
Gjest M_icka
Skrevet

Ellers opplevd jeg nylig at jeg satt på en kafe ca 10 meter fra noen unge attraktive jenter. Den peneste kastet blikk på meg flere ganger og vi møtte blikk en gang eller to. Når de skulle gå gikk hun imidlertid rett forbi meg uten å ofre meg et blikk. De andre venninnene så på meg og smilte.

Kanskje hun ikke var så veldig interessert?

Gjest Elijah
Skrevet (endret)

Kvinner! Dette er jo galskap satt i system :)

Når selv jeg som tror alle kvinner er interessert i meg blir overrasket over det dere sier her, så lurer jeg på hva menn som virkelig ikke har peiling tror når dere oppfører dere slik. Hint hint: De tror ihvertfall IKKE at dere er interessert.

Isdronninger som bare står der og tror de skal redde verden med sin skjønnhet (som forøvrig er lik null uten utstråling) er det mest usexy som finnest. Faktisk har jeg ofte sluttet å ta kontakt med slike kvinner fordi jeg ikke orker å gå imot strømmen lenger, men heller tar kontakt med kvinner som er varme, smilende, søkende og gir blikkontakt. Wow.

Noe som er litt synd, fordi jeg har opplevd at slike jenter ofte smelter totalt og viser seg som en helt annerledes person når vi kommer i kontakt.

En ting er å være sjenert, en annen ting er å direkte late som om dere ikke er interesserte. Dette råder jeg dere til å slutte med.

Vi blir ikke mindre interessert av at en kvinne liker oss. Tvert imot.

Ingenting er deiligere enn å la seg beruse av en kvinnes skjønnhet og feminine energi og oppleve at det er gjensidig.

Når det er sagt.

Er det noen måte vi menn kan skille mellom når dere later som om dere ikke er interessert (men er interessert) og faktisk ikke er interessert???

Jeg har per i dag en kvinne i mitt liv som har vært svært sprudlende mot meg IRL. Lett flørting og personlige spørsmål. Men per melding virker hun veldig kjølig og bruker aldri smilefjes osv.

Siden jeg ikke er så veldig interessert og bor litt langt unna er dette nok til at jeg ikke tar det videre.

Litt vanskelig dette her :)

Kanskje hun ikke var så veldig interessert?

Er det mulig da? :fnise:

Endret av Elijah
Skrevet

Vel, hvor ulogisk det enn høres ut så er det AKKURAT slik jeg blir mot noen jeg er interessert i :)

Hadde et grusomt tilfelle her forleden hvor jeg møtte på han jeg er en smule betatt av på treningssenteret. Vi passerte hverandre flere ganger, på et tidspunkt måtte vi et øyeblikk stå helt ved siden av hverandre. Hva gjør jeg?

Jo, jeg går rett forbi uten å se meg til siden, jeg overser ham, ser ut i lufta, later som om jeg er for opptatt av å høre på iPoden min, titter alle andre steder unntatt på ham. Nå skal det sies at vi ikke kjenner hverandre særlig godt, men i hvert fall nok til å kjenne igjen hverandre, smile og si "hei" (kanskje til og med "hvordan går det?").

MEN JEG KLARER DET IKKE.

Jeg er rett og slett livredd for at HAN skal overse meg dersom jeg sier "hei", at han er for kul til at JEG (ser på meg selv som en dust i forhold til han - trist, men sant) eller det værste: at han skal skjønne at jeg er interessert i ham. Jeg gjør det ikke for å virke mer tiltrekkende, være mystisk eller spille et spill, det føles bare tryggest slik. Jeg beskytter på en måte meg selv ved å unngå all kontakt. Problemet er selvfølgelig at jeg overhodet ikke vinner noe på det heller!

Har følt at dette er et problem ganske lenge, så det er godt at det faktisk finnes flere jenter der ute som oppfører seg slik. Det er vel ikke noen som har noen gode tips? Jeg har virkelig lyst til å bli bedre kjent med den flotte fyren, men tørr altså ikke :)

Skrevet

Vel, hvor ulogisk det enn høres ut så er det AKKURAT slik jeg blir mot noen jeg er interessert i :)

Hadde et grusomt tilfelle her forleden hvor jeg møtte på han jeg er en smule betatt av på treningssenteret. Vi passerte hverandre flere ganger, på et tidspunkt måtte vi et øyeblikk stå helt ved siden av hverandre. Hva gjør jeg?

Jo, jeg går rett forbi uten å se meg til siden, jeg overser ham, ser ut i lufta, later som om jeg er for opptatt av å høre på iPoden min, titter alle andre steder unntatt på ham. Nå skal det sies at vi ikke kjenner hverandre særlig godt, men i hvert fall nok til å kjenne igjen hverandre, smile og si "hei" (kanskje til og med "hvordan går det?").

MEN JEG KLARER DET IKKE.

Jeg er rett og slett livredd for at HAN skal overse meg dersom jeg sier "hei", at han er for kul til at JEG (ser på meg selv som en dust i forhold til han - trist, men sant) eller det værste: at han skal skjønne at jeg er interessert i ham. Jeg gjør det ikke for å virke mer tiltrekkende, være mystisk eller spille et spill, det føles bare tryggest slik. Jeg beskytter på en måte meg selv ved å unngå all kontakt. Problemet er selvfølgelig at jeg overhodet ikke vinner noe på det heller!

Har følt at dette er et problem ganske lenge, så det er godt at det faktisk finnes flere jenter der ute som oppfører seg slik. Det er vel ikke noen som har noen gode tips? Jeg har virkelig lyst til å bli bedre kjent med den flotte fyren, men tørr altså ikke :)

Wæææ, dette var som å lese om meg selv.Og,gud bedre,så dumt det er når jeg leser det :ler:

Ikke det du skriver altså, men hvordan vi er! Hærregud, vi oppfattes sikkert som skikkelig rare.Og dette er vel en av de tingene som gjør at menn tror vi erfra en annen planet... :fnise:

Men når det er sagt, det ER vanskelig å gjøre det "motsatte". Men jeg skal jammen tenke over det og virkelig prøve en annen vri neste gang JEG treffer han JEG er betatt av på treningssenteret :enig:

Skrevet

Japp, de kan det :P

Jeg derimot, tror alltid at jeg ikke er tydelig nok.. Men jeg tror nok egentlig er selveste "captain obvious" når jeg først er interessert i noen >_<

Skrevet

Wæææ, dette var som å lese om meg selv.Og,gud bedre,så dumt det er når jeg leser det :ler:

Ikke det du skriver altså, men hvordan vi er! Hærregud, vi oppfattes sikkert som skikkelig rare.Og dette er vel en av de tingene som gjør at menn tror vi erfra en annen planet... :fnise:

Men når det er sagt, det ER vanskelig å gjøre det "motsatte". Men jeg skal jammen tenke over det og virkelig prøve en annen vri neste gang JEG treffer han JEG er betatt av på treningssenteret :enig:

Hehe, det er skikkelig dumt når jeg leser det selv også - jeg var så flau når jeg skrev det at jeg nesten ikke hadde lyst til å publisere det ;)

Jeg kan skjønne at gutter blir forvirret, for å si det slik.. Skal prøve å forbedre meg jeg også, i det minste slik at han ikke tror at jeg hater ham!

Om det er noen der ute som har noen gode tips - jatakk!

Gjest Emera
Skrevet

Jeg var sånn da jeg var yngre. Overlegen, men aldri bitchy, nei. Tviler på at det engang falt den utvalgte inn at jeg kunne være det minste interessert. Det var fordi jeg var så sjenert og usikker på meg selv den gangen.

Skrevet

Uff ja, kjenner meg godt igjen her. Spesielt ille når jeg var yngre, men har deserre en tendens til det idag og...

Har ikke med noe forsøk på å være icequeen, tvert imot.

Det er nok blant annet den før nevnte frykten for å bli avvist som gjør at det liksom låser seg litt.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Tror kanskje ikke du skal tolke for mye ut av denne ene situasjonen.

Selvsagt forekommer det at jenter i visse siuasjoner ignorerer og ikke møter blikket til en gutt hun er intereressert i, fordi hun kanskje er flau eller for eksempel har lav selvtillit.

Skrevet

Hva er det de fleste kvinnene her har svart TS?

Jo, som meg. :P No icequeens with cold hearts. De fleste av oss er varme hjerta kvinner, som bare er usikre på oss selv, og har kanskje blitt brent såpass mange ganger at vi rett og slett er blitt sånn. Beskyttelse instinkt, ingen tvil.

Og så.. Når det kommer til selve det å jakte. Jeg har aldri vært en jaktkvinne i utgangspunktet. Som allerede sagt. Og, du TS påstår at vi burde bli det. Vi burde vise intiativ på lik linje som menn. Og at dette er noe menn liker. Vel, jeg hørt mange menn si dette, men i praksis er ikke dette tilfellet. Og jeg er søren med så dritt lei høre menn si dette!! For når det kommer til stykke, så vil gutten, heller ha dama som han ikke får. Enn hun som står der og sniker seg opp etter`n. Jada, jeg vet det finnes grenser. Jeg har ei venninne som alltid har vært veldig "på. " men når jeg tenker meg om, så oppfører hun seg jo bare som en gutt ville gjort! Hun går rett bort til gutten hun vil ha. Men hun får han sjeldent lenger enn for kun en natt om så. ( og hun er en flott jente ), men mange av gutta blir faktisk litt skremt av henne. Det har faktisk, ved flere anledninger blitt at når vi er ute sammen, så prøver gutten hun " henger på" å prate med meg i stedet. Og jeg sitter jo bare der totalt uinteressert. Du skjønner poenget?

Og også når jeg har noe på gang med en mann, og jeg har kommet over " frysepunktet", og blitt varm i trøya, og gir mer av meg selv, så har det ofte skjedd at de har plutselig forsvunnet. Det kan jo selvfølgelig være noe veldig galt med meg, men... :P Jeg tror nå ikke det. Poenget er, mange menn ser ut til å miste interessen, når ting blir for enkelt!

Skrevet

Mulig du har et poeng her. Det var en dame som klenget på meg og noen kompiser og vi mistet interessen ganske fort. Eg tror man vil få denne reaksjonen dersom man er for tilgjengelig...

Dersom hun hadde vist genuin interesse til alle og heller vist mer interrese mot mens kveld pågikk hadde vi fått et helt annet inntrykk. De kuleste jentene eg kjenner er de som er åpen for å kunne snakke med andre, men som aviser de som er helt løk. Det å være tilgjengelig i mine øyne er ikkje en dårlig ting så lenge man ikkje blir for tilgjengelig.

Eg syntes det var vanskelig nokk å se når dere er interissert fra før, men nå vil eg lure på om dere er det selv om eg blir ignorert xD. Though eg vil fremdeles tro at dere ikkje er interrisert hvis dere ignorer meg når eg snakker til dere, right?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...