LindaM Skrevet 20. mars 2010 #1 Skrevet 20. mars 2010 Sitter med kjøreplanen for hele dagen nå, og lurer litt på hvordan dere andre gjør det. Hvor mye detaljer tas med i kjøreplanen? Er så usikker på hva servitørene trenger å vite. Må de vite eksakte tider for servering av mat/drikke, eller er dette noe de forhører seg om med toastmaster i forhold til taler/pauser? Vi vet ikke hvor mange taler det blir, men vet det ikke blir mange, eller veldig lange taler. Eneste kjøreplanen vi har hittil er: 14:00-14:30 - vielse 14:30-15:00 - gratulasjoner + bilder utenfor kirken 15:00-16:30 - fotografering 17:00-20:30 - middag (her er jeg usikker på hva vi må ha med i planen) 20:30-21:30 - mingling + rydde bort noen bord 21:30-21:45 - brudedans 21:45 - kaker + kaffe avec 21:45-23:30 - fest, dans, morro! 23:30 - nattmat 01:30 (ca) - Drar vi til hotellet vårt. Hvordan høres dette ut? Vi har bare 10 min kjøring mellom kirke, lokale og fotografering, å trenger ikke ta så mye hensyn til kjøretid. Tipper at det ikke vil gå 100% etter planen uansett, men må ha en viss oversikt
Gjest Blondie65 Skrevet 21. mars 2010 #2 Skrevet 21. mars 2010 17:00-20:30 - middag (her er jeg usikker på hva vi må ha med i planen) Snakk med de som skal servere. De kan hjelpe deg. De vet hvor lang tid det tar med de forskjellige rettene. Det samme gjelder toastmaster dersom han er erfaren. Skal det være røykepauser under middagen? Det kan være lurt å planlegge hvor disse skal være i såfall (det vanlige er mellom forett/hovedrett og mellom hovedrett/dessert). Skal dere ha gjester til kaffen? Ta med i planen når de kommer og planlegg en ansvarlig person som ønsker dem velkommen, sørger for at de får noe å leske seg på og evt. informerer om forsinkelser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå