Gå til innhold

Hvit sjokolade dessert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei. Er det noen der ute som har noen tips på en dessert i bryllupet? Helst noe med hvit sjokolade, men ALLE ideer mottas med stor takk som alltid :skravle:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Creme brulee er godt og er laget med hvit sjokolade.

Skrevet

Er den? Trodde det bare var karamell jeg :sjenert:

Skrevet

Jeg pleier å lage av hvit sjokolade, eggeplommer, vaniljestang (som tas ut etter hvert) og fløte. Syyyyyykt god, nam nam

Skrevet

Det hørtes meget godt ut :enig:

Skrevet

Hei hei. Er det noen der ute som har noen tips på en dessert i bryllupet? Helst noe med hvit sjokolade, men ALLE ideer mottas med stor takk som alltid :skravle:

Sjokolademousse kan jo lages med hvit sjokolade. Og jeg har smakt en ostekake med hvit sjokolade som var til å stønne av! Servert f.eks. sammen med en frisk bærcoulis, eller litt syrlig frukt blir det veldig godt.

Sjokoladefondant har jeg aldri spis hvit, men det må vel gå an?

Ellers har jeg en dessertsaus jeg har laget etpar ganger som er god, kok opp fløte og bland i hvit kokesjokolade. -Veldig godt på frisk og syrlig sorbet(upraktisk i bryllup!!) eller fruktsalat.

Skrevet

Iver Horrem laget en dessert i "4-stjerners middag halv åtte" med hvit sjokolade og frukt. Desserten så veldig godt ut, gjestene likte den, og kokken sa at det er en populær dessert fra 80-tallet som ser ut til å komme tilbake nå. Ja, husker så mye unødvendig informasjon, men har ikke fått med meg selve oppskriften, og finner den ikke på nettet nå. :sukk: Ikke så mye hjelp i meg altså..

Skrevet

Det er overhode ikke noe lett å sette sammen en meny til bryllupet :gjeiper: Er jo så mye godt hehe. Men tusen takk for alle svar altså! :klemmer:

Skrevet

Iver Horrem laget en dessert i "4-stjerners middag halv åtte" med hvit sjokolade og frukt. Desserten så veldig godt ut, gjestene likte den, og kokken sa at det er en populær dessert fra 80-tallet som ser ut til å komme tilbake nå. Ja, husker så mye unødvendig informasjon, men har ikke fått med meg selve oppskriften, og finner den ikke på nettet nå. :sukk: Ikke så mye hjelp i meg altså..

Denne tenkte jeg på også - så helt fantastisk deilig ut! Det var bare friske frukter og bær med en blanding av hvit og mørk hakket sjokolade på toppen, gratinert i ovnen så sjokoladen smeltet.

Skrevet

Litt off topic dette, men jeg ble litt inspirert av Iver Horrems dessert, og laget denne med den nye Stratos sjokoladen, den med både hvit og vanlig melkesjokolade. Kuttet opp frukt; kiwi, mango og eple, strødde raspet sjokolade over og gratinerte i ovn på 100 grader i ca 15 min.

Kanskje ikke noen bryllupsdessert, men det smakte helt fantastisk! :) Mulig den er enda bedre med bare hvit sjokolade, men stratosen var i hvert fall en vinner hjemme hos oss :ler:

Så til TS: den beste bryllupsdesserten jeg har spist er fritert vaniljeis med bær og fiken, aner ikke hvordan de fikk til å fritere isen, men den smakte helt fantastisk. Det var forøvrig på Kolben på Kolbotn i fjor.

Lykke til med valget, skjønner at det ikke er like enkelt :fnise:

Skrevet

Åhh, var det så lett altså? Kanskje jeg bør også prøve å lage den. :)

Skrevet

Litt off topic dette, men jeg ble litt inspirert av Iver Horrems dessert, og laget denne med den nye Stratos sjokoladen, den med både hvit og vanlig melkesjokolade. Kuttet opp frukt; kiwi, mango og eple, strødde raspet sjokolade over og gratinerte i ovn på 100 grader i ca 15 min.

Kanskje ikke noen bryllupsdessert, men det smakte helt fantastisk! :) Mulig den er enda bedre med bare hvit sjokolade, men stratosen var i hvert fall en vinner hjemme hos oss :ler:

Så til TS: den beste bryllupsdesserten jeg har spist er fritert vaniljeis med bær og fiken, aner ikke hvordan de fikk til å fritere isen, men den smakte helt fantastisk. Det var forøvrig på Kolben på Kolbotn i fjor.

Lykke til med valget, skjønner at det ikke er like enkelt :fnise:

Ahh.. fritert is er aldeles fantastisk. Har oppskrift på det i en thaimatbok jeg har. Ser ikke så vanskelig ut, men har dessverre aldri prøvd.

Har vært innleid servitør i mange bryllup mens jeg studerte, og sverget dyrt og hellig at to ting som ikke kan serveres i bryllup er suppe og is, så det går dessverre ikke for meg, hehe.

Suppe fordi det er vanskelig å servere uten å søle (lav søleterskel vil vi ikke ha!), og, vanskelig å holde varmt til mange gjester etter at den er øst opp. Ang is er det gjerne en eller annen tulling som finner ut han skal snakke i det isen er ferdig lagt opp på kjøkkenet. Har stått og sett med egne øyne at desserten renner bort mens en teit onkel holder en "morsom" tale. Arrgh!

Uansett hvor flink en toastmaster og stram regi en har kan dette fort skje, og det virker utrolig uhøflig å avbryte noen i en tale. Så derfor satser vi på noe usmeltelig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...