Linenor Skrevet 20. mars 2010 #1 Skrevet 20. mars 2010 Jeg har nettopp plassert en ordre hos play.com, dette fordi priser der et mye billigere enn hos andre norske nettbutikker. For det første; Kommer varene pakket en og en når du mottar den? Og for det andre; MÅ man betale i EURO? Jeg betalte i pund, men leste i ettertid på nettsiden at utenlandske handlere må betale i EURO.
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. mars 2010 #2 Skrevet 20. mars 2010 De sender en og en så framt det er mulig. Kjøper du en tv serie til over 200kr vil de mao. ikke bryte opp denne og sende en og en dvd. Jeg mener jeg leste et sted at du måtte betale i Euro dersom du var utenfor Storbritannia, men jeg skal ikke si det sikkert.
Gjest Fugl Fønix Skrevet 20. mars 2010 #3 Skrevet 20. mars 2010 Jeg har alltid betalt i pund, så tror ikke det betyr noe. De deler alltid opp bestillingen, slik at om du har kjøpt fem dvd'er, så kommer det fem pakker. Siden ganske få ting der inne koster over 200 kr. på egenhånd vil jeg tro at du er safe med tanke på tollen. Eneste minuset med play er at de har ganske lang leveringstid for tida. Før fikk man filmene i løpet av noen dager, mens nå opplever jeg ganske ofte at jeg må vente i ett par uker.
sofie777 Skrevet 20. mars 2010 #4 Skrevet 20. mars 2010 Jeg skulle bestille noen bøker der, og for å få det billigst mulig, ble det bestilt fra flere forhandlere (bøkene var brukte). Men bestillingen gikk ikke gjennom, så jeg bestilte fra en annen side som er mer spesialisert på bøker.
Gjest Psiv Skrevet 20. mars 2010 #5 Skrevet 20. mars 2010 Jeg har også alltid betalt i pund. Og de sender en og en pakke, så man slipper stort sett å tenke på toll, og dessuten betaler man ikke frakt Når det gjelder noen bøker og litt gamle filmer og spill, så blir de ofte solgt brukt fra andre selgere gjennom play.com. Det er ikke alle som vil sende til utlandet, derfor går av og til ikke bestillingen igjennom.
MissStiles Skrevet 20. mars 2010 #6 Skrevet 20. mars 2010 Jeg er fast og stor kunde der. Betaler i pund. De sender en og en pakke sånn at du skal slippe toll men kommer det over 200kr så tar det lengre tid.
aluminium Skrevet 21. mars 2010 #7 Skrevet 21. mars 2010 Play.com er min faste nettbutikk når det kommer til musikk og film. Det som er kjedelig er at man ikke får kjøpt på bruktmarkedet, altså om du vil ha en gammel bok eller noe sånt, så går det ikke. De er utrolig raske, og rimelige!
Anglofil Skrevet 21. mars 2010 #8 Skrevet 21. mars 2010 (endret) Jeg har brukt play.com i mange år og har svært gode erfaringer med dem etter flere hundre kjøpt hos dem. De er rimelige og kjappe. Ift betaling så er det slik at det lønner seg som regel å betale med pund. Noen ganger så får man at dette ikke går, og da må man betale med euro. Det varierer litt, men som regel går det med pund. Mvh Yvonne Endret 21. mars 2010 av Yvonne
Thought-Fox Skrevet 21. mars 2010 #9 Skrevet 21. mars 2010 For det første; Kommer varene pakket en og en når du mottar den? Ja, gjenstandene pakkes og sendes enkeltvis. Og for det andre; MÅ man betale i EURO? Jeg betalte i pund, men leste i ettertid på nettsiden at utenlandske handlere må betale i EURO. Så vidt jeg vet er det slik at man må betale i euro dersom man bor i et EU-land. I Norge kan vi altså betale med pund. Dette er derimot ikke alltid tilfelle dersom man bestiller via PlayTrade, da hender det av og til at bestillingen bare aksepteres dersom man velger euro.
Kattugla Skrevet 21. mars 2010 #10 Skrevet 21. mars 2010 Jeg har handlet MYE på play.com, jeg har de siste årene alltid betalt i euro fordi de sluttet å "godkjenne" bestilling i pund (og jeg sjekket aldri om det endret seg), noe jeg antar har med høyere porto til utlandet å gjøre, siden det koster litt mer i euro. I det hele tatt, jeg er veldig fornøyd!
loffen Skrevet 21. mars 2010 #11 Skrevet 21. mars 2010 Jeg har bare positive erfaringer med de! Har betalt i pund og de er raske og rimelige!
Minttu Skrevet 21. mars 2010 #12 Skrevet 21. mars 2010 Handlet på den siden for litt siden, to dataspill som broren min fikk i bursdagsgave igår Ikke noe problemer!
elvital Skrevet 21. mars 2010 #13 Skrevet 21. mars 2010 Er også veldig glad i den siden. Eneste kjipe er at ikke de sender leker/brettspill/computerting og sånn til utlandet. Og at de til tider har ganske lang leveringstid.
Linenor Skrevet 21. mars 2010 Forfatter #14 Skrevet 21. mars 2010 Høres bra ut dette! Jeg la inn en bestilling i går, og fikk melding i dag om at den hadde blitt postet Så hittil har jeg bare positive ting å si om de :D Har jo alltid handlet hos cdon, dvdhuset osv, men kommer til å fortsette å handle hos play.com pga prisen! De har knall gode priser!!
Gjest Psiv Skrevet 21. mars 2010 #15 Skrevet 21. mars 2010 Må imidlertid advare om en ting: Om det dreier seg om en ny utgivelse av spill/dvd/cd, så er det ikke nødvendigvis lurt å kjøpe det på play.com. For det første koster det gjerne over 200, og man må derfor betale toll i tillegg, og dessuten tar det gjerne kjempelang tid å få det man venter på (muligens fordi det blir liggende i tollen en stund). Dvs at man antageligvis sparer både tid og penger på å kjøpe det hos f.eks cdon.com. (Jeg hadde ventet i nesten et år på at Dragon Age skulle komme ut, men var så dum at jeg bestilte det på play; måtte vente i nesten en måned, når jeg egentlig kunne ha gått ned på kjøpesenteret og kjøpt det der for under samme pris. ) Men ellers kjøper jeg stort sett alt på play.com!
Bloodless Skrevet 21. mars 2010 #16 Skrevet 21. mars 2010 Har handlet på play.com i 5-6 år, og har ingenting negativt å si, bortsett fra at de ikke sender gadgets til Norge. Betaler også alltid i pund. Bøker sender de samlet, men det er jo ikke toll/moms på uansett.
Yme Skrevet 22. mars 2010 #17 Skrevet 22. mars 2010 Noen som veit om det er mulig å betale oppkrav hos dem eller?
Anglofil Skrevet 22. mars 2010 #18 Skrevet 22. mars 2010 Det er ikke mulig så vidt meg bekjent. Mvh Yvonne
Linenor Skrevet 23. mars 2010 Forfatter #19 Skrevet 23. mars 2010 Med tanke på bestilling av DVD'er derifra, er det norsk subtitle når man da kjøper eller bare engelsk? Noen som har noen erfaringer med det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå