Gå til innhold

Hvordan hadde du reagert om du dukket opp på første date og det var flere kvinner enn deg tilstede?

Gjest Elijah

Anbefalte innlegg

Hvis jeg hadde vært på utkikk etter en partner, og kommet i kontakt med en som viste seg interessant nok til at jeg ønsket å møte ham for en date, så ville jeg blit både irritert og skuffet dersom jeg kom og det satt en seks-syv andre jenter der som også var på "date".

For det første fordi jeg ikke møter noen jeg ikke føler jeg har en fin kjemi med, og når vi da avtaler å møtes, så er det for at vi to skal møtes og se om den kjemien er like interessant i virkeligheten. Dette er ikke noe som lar seg gjøre når det er en haug andre kvinner der som også er ute etter å se om kjemien er der. Jeg slåss ikke for en jeg bare har pratet med, om han ikke engang kan vise at han føler det er noe der som han synes er verd å utforske, så skjønner jeg ikke hvorfor han kaster bort tiden min i første omgang.

Er han ute etter å finne venninder eller kjapp sex, så kan han søke etter dette, ikke etter en date der de aller fleste vel vil anta at man leter etter noe seriøst.

Jeg ville heller ikke meldt meg på typen opplegg som elimidate eller ungkaren, av akkurat samme grunn.

Jeg kan godt sloss for en jeg VET er verd det, en jeg allerede har blitt kjent med og som jeg VET er bra for meg, men ikke på denne måten, og ikke en totalt fremmed mann som tror jentene er så ville etter ham at han kommer unna med å be med seg en hel haug på samme daten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde jeg visst om det på forhånd hadde jeg ikke giddet å møte opp. Hadde jeg møtt opp uvitende ville jeg tenkt at dette gidder jeg ikke, kanskje vært der en halvtimes tid for høflighetens skyld - og så unnskyldt meg og gått hjem.

Det jeg syns det sier om deg er at du er oppmerksomhetssyk og er ute etter den bekreftelsen du får ved at x antall kvinner "slåss" om å bli din utvalgte

Endret av Ella_Grey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville blitt skuffa og såra. Det ville gjort virkelig vondt. Hvis jeg hadde sagt ja til en date nr 2 (eller et eller annet) såbetyr det at jeg i utganspunktet var interessert og trodde at han var det samme. Det ville virkelig vært en knekk for selvtilitten for min del. Selv om du informerte om det eller sa at du ville ha meg i ettertid eller beklaget, så ville nok alle mine følelser for deg vært døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katee

Å bli din nye venninne er nok litt vanskelig for meg. Håper du forstår :tristbla:

Hva venter du på, kvinne? ;)

Jeg synst det er morsomt å lese alle svarene her og jeg undres også på om dere faktisk hadde gått hjem slik dere sier.

Hva er egentlig galt med at 5 nye mennesker møtes? The more the merrier? :)

Jeg heller er ikke noen fan av dating (år siden sist), så jeg så for meg at dette kunne være en kul variant.

Ahhh....Jeg ser for meg at jeg og virw akkurat har møtt hverandre ute på en kaffebar og sitter å prater i en sofa. Morsom og avslappet atmosfære. Plutselig dukker Alyah opp. Hun nøler litt når hun ser oss, men kommer smånervøst trippende bort til oss. Elijah: Hey Alyah! Hyggelig at du kom. Hils på virw. Jeg må en snartur på do. I mellomtiden kan dere bli bedre kjent ;)

Åpen slutt....

-L-

God idè angående fest. Definitivt en litt bedre setting.

Gjett om jeg hadde blitt uglesett av alle damene på KG (og alle irl også) da :) Men det hadde nok blitt med den 'daten', Elijah. Jeg er av den sjalu typen så dette ville nok blitt litt stress :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elijah

Hehe.

Jeg digger denne tråden :fnise:

Har imidlertid innsett at denne idèen kanskje ikke blir realisert noen gang.

Jeg kan forstå at i en "date" setting kan dette være litt merkelig, men om jeg hadde invitert flere jenter på en fest, ta gjerne med en venninne, så må nå vel det være koselig. Om de ikke er interessert i meg kan det jo hende de finner tonen med en kamerat av meg eller får en ny venninne.

Good times :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter meg enkelt og greit den hele og fulle oppmerksomheten til en om jeg blir bedt ut på date.

Treffer gjerne en potensiell i gruppe, jeg, men da i gruppe på både han- og hunkjønn. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anjelika

Jeg hadde syntes det var ganske latterlig. Hvorfor skal jeg slåss for deg liksom? En date går to veier, du skal liksom sjarmere meg i senk også. Å invitere mange jenter og anta at alle vil ha deg allerede før daten er i gang er ganske arrogant og i de fleste tilfeller en feilslutning. Det er litt forskjell på TV og virkelighet, spesielt på Elimidate og virkelighet! Og om alle vil ha deg i utgangspunktet så er det isåfall fordi dere har avlet noe god kjemi før daten, og da blir jo folk sinte og såret om de finner ut at de bare er en av mange og at du tydeligvis ikke er noe spesielt interessert.

Kanskje jeg hadde blitt og vunnet "konkurransen" bare på helvete, for så å le høyt og hånlig i ansiktet ditt og gått etterpå :ler: Det kunne jo unektelig vært et litt morsomt scenario, men alle hadde jo tenkt at du var en dust og vært lite interessert i å vinne "premien" selv om de hadde blitt med på leken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde ikke gått med på det. Forskjellen på de og realityfolk er at realityfolka hadde gjort det ene og alene for å komme på tv. Alt for å bli c-kjendis. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Hehe.

Jeg digger denne tråden :fnise:

Har imidlertid innsett at denne idèen kanskje ikke blir realisert noen gang.

Jeg kan forstå at i en "date" setting kan dette være litt merkelig, men om jeg hadde invitert flere jenter på en fest, ta gjerne med en venninne, så må nå vel det være koselig. Om de ikke er interessert i meg kan det jo hende de finner tonen med en kamerat av meg eller får en ny venninne.

Good times :)

Det kan likevære "skummelt" å invitere med mange potensielle jenter på fest, om de snakker sammen og finner ut at du har invitert med alle så kan det hende du mister interessen fra dem alle også. Jeg kan bli med kompiser av meg på fest, men jeg blir ikke med en potensiell kjæreste på date for å falle for en kompis av ham eller for å vite at han samtidig har tatt med seg tre andre potensielle jenter også. Hadde rett og slett tenkt at han var en arognt drittsekk som trodde at alle var interessert i ham. Blir jeg invitert med på en fest av en mann jeg er interessert i er det jo for å bli bedre kjennt med akkurat ham, og da blir det sært at det også finnes fire andre jenter der inne som tenker nøyaktig det samme som meg.

Hadde jeg funnet ut av dette i løpet av festen hadde jeg nok mista totalt interessen for ham og ikke brukt mer tid på ham. Å invitere med seg jenter på fest er en form for date det også ser du, bare i en mer uformell setting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg har tenkt det samme selv, bare omvendt (jeg er jente, altså invitere mange gutter samtidig på date). Av praktiske grunner, fordi om jeg reiser dit de aktuelle er kan jeg ikke være der i 2 uker for å ta en hver dag. Men jeg kommer ikke til å gjøre det, selv om tanken er der:p

Jeg hadde blitt dødelig fornærmet om jeg kom på en date og det var flere jenter der. Stemplet fyren som useriøs og oppmerksomhetssyk for så å dra og droppe han kontant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elijah

Digger fortsatt denne tråden :)

Det kan være verdt å prøve i praksis en gang for å se om reaksjonene tilsvarer det dere skriver her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En annen måte du kunne fått det til var visst du inkluderte flere i en samtale du nettopp har startet med en. Vi diskuterte bla bla bla, ka mener du? Deretter spørre om de blir med å på cafen rett ved siden av for å forsette samtalen :lur: . Du må fortelle hvordan det gikk hvis du gjennomfører date planen din xD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Dette er gamle Emmanuelle, og Neshorn, ville bare gjøre deg oppmerksom på at du bruker min gamle avatar ;)

Så det kan være du blir forvekslet når du skriver litt mer, jeg trodde i et halvt sekund at jeg hadde vært innom og skrevet. Oh-oh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ble enig om en date/treff med ei dame, og det viste seg at hun hadde invitert andre menn dit, da hadde jeg gått utifra at hun var sinnssyk. Så enkelt hadde det vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sier som en annen her; hvis du hadde gjort dette Elijah så ville jeg sett på deg som en potensiell "venninne". Ikke kjæreste, ikke sexpartner, men en småsprø bekjent som det kommer til å være interessant å følge med på kjærlighetslivet til, for jeg ville forventet mange morsomme nederlag der.

For min egen del ville jeg nok blitt værende på "daten" og ledd innvendig av hvor latterlig du og de andre jentene tedde dere (hvis noen av dem faktisk prøvde å flørte med deg, that is).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...