Gjest M_icka Skrevet 20. mars 2010 #1 Skrevet 20. mars 2010 Lurer på om noen har prøvd denne hårfargen, og om det ble bra resultat. Var det nok med ti minutter virketid, f.eks?
Lykkelitenen Skrevet 20. mars 2010 #2 Skrevet 20. mars 2010 Mer enn nok med 10 minutter for å si det slik... Mange klarer seg med 5-7 og noen til de fulle 10, men ALDRI over. I motsetning til vanlige hårfarger som slutter å virke når virketiden er ferdig, så vil denne fortsette å gi pigmenter, så sitter den lenger blir håret veldig mørkt. Hørte at L'oreal hadde gjort et eksperiment på et kurs og latt en farge i nummer 10 (ekstra lys blond) sitte i nesten en time, og resultatet ble en gusjen brun... Så ja, tiden er god nok Jeg har selv vekslet mellom denne og collorist som er samme prinsippet og er fornøyd. Til min korte bob funker de perfekt. lett å påføre, rask og gir flott farge med masse glans! Men har du langt hår, så kan det være litt tricky første gangen, siden man har såpass kort tid på seg (man begynner å ta tiden i det øyeblikket man begynner å sette i fargen, og ikke etter at all fargen er i). Så har du langt hår kan det lønne seg å få hjelp eller velge en vanlig variant
jegerjeger Skrevet 20. mars 2010 #3 Skrevet 20. mars 2010 jeg ville ikke gått for den. Skulle prøve den nest lyseste blondfargen og ble gråbrun etter 10 min
Lykkelitenen Skrevet 20. mars 2010 #4 Skrevet 20. mars 2010 Derfor det ikke anbefales 10 minutter, men ikke alle som selger denne er like flink til å oppdatere seg med dette...De lysteste nyansene kan fort bikke over mot mørk blondt/lyst brunt, så på disse nøyer det seg som oftest med ca 5 minutter og velger en å gå over dette, må man følge godt med... Jeg har selv gyldenbrunt hår, så for meg er det ikke like ille, men man bør hele tiden prøve seg frem till man finner den tiden som passer seg og sitt hår
Cottoncandy Skrevet 20. mars 2010 #5 Skrevet 20. mars 2010 Jeg prøvde denne hårfargen i lys askeblond. Vasket den ut etter 8 minutter, da begynte den å se veldig mørk ut. Resultatet ble vel heller mørk askeblondt.
Gjest M_icka Skrevet 20. mars 2010 #6 Skrevet 20. mars 2010 Tusen takk for svar. Da passer kanskje ikke denne for meg. Jeg har veldig langt og tjukt hår, og det tar lang tid å påføre fargen. Men jeg ville prøve en farge som gir glans. Jeg har brukt country colors og den blir veldig fort matt og kjedelig. Får starte en ny tråd hvor jeg spør om det.
Lykkelitenen Skrevet 20. mars 2010 #7 Skrevet 20. mars 2010 Du kan jo prøve l'oreal sin recital? Den gir masse glans >Og bruker du en god shampo og balsam til farget hår, så holder både fargen og glansen seg godt
Gjest M_icka Skrevet 20. mars 2010 #8 Skrevet 20. mars 2010 Takk for tipset Men det virker som det er litt "typisk" l'oreal-farger at de blir mye mørkere enn det som står på pakken, ut fra det jeg har hørt og lest. Jeg har tidligere sverget til Schwarzkopf sine farger, som holder det de lover ang farge, men blir fort matte. Eller egentig ikke så glansfulle i utgangspunktet. Jeg får begynne med en forsiktig farge, og gjøre som du sa i første innlegg - å ta tiden fra og med påføringen.
Lykkelitenen Skrevet 20. mars 2010 #9 Skrevet 20. mars 2010 Nå vet jeg ikke hvilken farge du har i utgangspunktet, men velger du en farge lysere (skal jeg ha gyldenbrun velger jeg lys gyldenbrun) så pleier den som oftest å bli bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå