Gå til innhold

Feste/henge opp ting på mur uten å bruke spiker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

flytter snart inn i ny leilighet og der er det mur med strie over, så hun som eier ville helst ikke at vi skulle borre i veggen. Hun har jo allerede noen hull som hun har brukt og vi kan bruke disse, men jeg ser for meg at jeg nok vil henge ting litt annerledes. Finnes det noe måte å henge opp ting på uten å lage hull i veggen? Tenker på bilder, kanskje mest lerretsbilder og de er jo ikke så tunge.. Noe sterk tape/fester man kan få kjøpt på feks ikea osv?

Håper så inderlig det finnes noe! =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes noen betongstifter. De har fire veldig små spikre som når ca en halv cm inn i veggen, de festes med å slå dem inn med hammer og de holder tunge ting her hjemme i alle fall. Når man tar dem ned ser det ut som ett slangebitt, ingen sak å fikse slik at man ikke ser spor og ingen borrede hull i veggen.

Vet ikke om disse holder for mur da, men du kan jo spørre på butikken

Skrevet

Takk :) da skal jeg prøve å lete meg fram til en butikk som selger dette å spørre der :)

Skrevet

Du kan også feste i listen i taket, og la et langt f.eks. fiskesnøre henge ned som du fester bildene i.

Hullene i listen i taket kan sparkles så de blir usynlige etterpå.

Skrevet

Her har vi betongvegger og slike kroker som Endlessly nevner. De funker knall de! Kan henge hva som helst i de :)

• 4 måneder senere...
Skrevet

Sjekk ut denne linken her. Det er sånne teipstrips fra 3M som kan holde bilder opp til 1,4kg og som man kan fjerne uten merker. Har ikke prøvd de selv, men har planlagt å kjøpe de. De er ikke anbefalt til tapet.

• 11 måneder senere...
Skrevet

Hvor får man slike kroker? :)

AnonymBruker
Skrevet

Vi har brukt teip med borrelås, så og si dobbeltsidig tape. Den er sterk :) Men veggene hos oss er ganske dårlig murt (eller, det har sikkert vært skader og hull fra før som bare har blitt sparkla og pussa igjen), så har opplevd at litt av murpussen fulgte med av... uansett, stort sett funker det bra. Mener samboern bestilte fra Stoff og Stil. De stiftene hørtes smarte ut, men vi får ikke lov til å lage hull i veggen i det hele tatt.

Skrevet

Blir betongkroker som er det beste. Alternativt de limbaserte fra 3M som blir vist til tidligere i tråden. Til lette bilder vil både betongkroken og dobbelsidig tape fungere fint. Om du bruker de limbaserte produktene kan det være en idè å vaske med noe basisk (f.eks salmiakk) først slik at evt. fettfilm (som blant annet grønnsåpe etterlater) blir fjernet og den sitter bedre.

Selges på de fleste byggevarer og butikker som Clas Ohlson osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...